Densha Otoko Joined: 24 Nov 2005 Total posts: 64 Location: Denmark Age: 27 Gender: Male |
Posted: Tue Jul 22, 2008 9:04 pm Post subject: Okay... Post Rating: 0 |
|
|
Jeg aktiverer lige denne tråd igen da jeg føler mig ret ensom. Har haft en alt for kedelig sommer.
Har lige gennemført Coffee Prince og selv om den var sygt fed overall, kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet. Er det ikke som om dramaet dør ud lige lidt (meget) for tideligt?
Jeg savner en serie på højde med My Girl, Full House og Last Dance. Nogle tilbud? En Japansk lærer vs. elever ala GTO og Gokusen (har efterhånden indset at ingen nogensinde kan blive så sej som Onizuka) ville også være toppen.
Hvad siger i til det?
|
|
| Back to top |
|
Mitani Joined: 27 Sep 2006 Total posts: 157 Location: Denmark Age: 23 Gender: Female |
Posted: Sun Nov 30, 2008 10:32 am Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
YUSH!! Hva' så med at vi får stamplet den weekend på benene her i det nye år?? :DD
Hvis der er en der ligger lejlighed til så kommer jeg gerne med alt det jeg har (omkring de 3-4TB dorama) og jeg er ligeglad med hvor i landet det afholdes, har jo ikke bil for ingenting!
Hvad med sidste i januar eller først i februar?
nogen der er interesseret?
|
|
| Back to top |
|
Modvind Joined: 18 Feb 2008 Total posts: 16 Location: Denmark Age: 23 Gender: Male |
Posted: Wed Apr 08, 2009 6:22 pm Post subject: Re: Okay... Post Rating: 0 |
|
|
Hej allesammen
Tråden ser godtnok en smule død ud, men tænkte jeg ville sende en hilsen alligevel; det er jo ikke hver dag man opdager andre danskere med hang til asiatisk drama!
Jeg hedder Christian og er studerende fra Aalborg. Som for Densha Otoko kan man vel sige, at jeg "opdagede" Asien med Final Fantasy VII (hvor var det spil bare godt!) Der er godtnok gået længe siden da og til at jeg er endt herinde. Interessen har nu altid været der, men dramaerne kom først efter jeg besluttede at skrive afgangsprojekt i Japan, og derpå ligeså godt kunne komme igang med at lære sproget. Ren logik fører jo til at hvis man hører sproget dagligt, bliver man bedre til det - derudover fangede de absurde klichéfyldte sukkersøde plots mig!
Det er velsagtens et års tid og nogle måneder siden, og nu taler jeg faktisk en del Japansk, omend der stadig er lang vej endnu. Hvis nogle vil lære, så kan jeg kraftigt anbefale Genki bøgerne. De kan findes i pdf på torrentsider, f.eks. demonoid. Til august tager jeg på ferie i Japan, og skal guide mig selv og to andre rundt i urbane jungler som Tokyo og Kyoto, så må man se hvor godt mit selvlærte japanske slår til...
| Densha Otoko wrote: | Jeg aktiverer lige denne tråd igen da jeg føler mig ret ensom. Har haft en alt for kedelig sommer.
Har lige gennemført Coffee Prince og selv om den var sygt fed overall, kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet. Er det ikke som om dramaet dør ud lige lidt (meget) for tideligt?
Jeg savner en serie på højde med My Girl, Full House og Last Dance. Nogle tilbud? En Japansk lærer vs. elever ala GTO og Gokusen (har efterhånden indset at ingen nogensinde kan blive så sej som Onizuka) ville også være toppen.
Hvad siger i til det? |
Så selv Coffee Prince for et stykke tid siden. Det var generelt godt ja, men synes også plottet blev MEGET svagt og utroværdigt på et tidspunkt - aka efter et par afsnit. Nu er koreanske dramaer ikke det jeg kender mest til, men har set Goong (Princess Hours / Palace) og synes det var fantastisk. For japansk lærer vs. elever har jeg kun set Dragon Zakura, som var udemærket. Der er faktisk overraskende mange skuespillere med deri, som er meget store idag: Yamapi, Gakky og Nagasawa Masami, så måske er det noget?
|
|
| Back to top |
|
BakaMiko Joined: 24 May 2009 Total posts: 1 Age: 17 Gender: Female |
Posted: Fri Jun 05, 2009 8:20 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| @x@ .. - Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.
|
|
| Back to top |
|
Densha Otoko Joined: 24 Nov 2005 Total posts: 64 Location: Denmark Age: 27 Gender: Male |
Posted: Thu Jun 25, 2009 6:47 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| BakaMiko wrote: | | @x@ .. - Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive. |
Hej du! Velkommen til!
Har ikke været i i 100 år, og ved heller ikke hvad jeg skal skrive. Ser du noget godt?
|
|
| Back to top |
|