Noale wrote:
Ik moet toegeven dat ik dat ook vrij irritant vind. Maar irritanter nog dat meisjes in Japan inderdaad écht zo zijn en echt als gekken gaan gillen wanneer ze een knappe Japanse acteur of zanger zien en hem dan, met mobieltjes in hun handen om foto's te maken, gaan omringen. Ik moet toegeven dat we die 'fangirls' overal ter wereld wel hebben, maar in Japan is het echt extreem. Een stelletje kakelende kippen lijken het wel
Ik heb alleen nog nooit van dat Johnny entertainment gehoord. Wat is dat?
simpel gezegd: es een organisatie (of hoe moet je het noemen) opgestart door ne zekere johnny (wel ne japanner d8ek) en die hebben heel veel boysbands
en die boysbands zijn nie gelijk the backstreet boys of westlife ofzo (wel een beetje natuurlijk), maar die moeten soms gekke pakjes aantrekken (int zilver bijvoorbeeld) en dansen en hebben zo van die typische boysband-liedjes
veel japanse series waar een acteur ook bij zo'n boysband zit (zoals hana yori dango en stand up!!) hebben een introliedje dat door die band is gemaakt (het is daarmee dat ik het weet)
NewS bijvoorbeeld (waar acteur Tomohisa Yamashita van Kurosagi, Nobuta, etc. lid van is) heeft zelfs 8 leden! En natuurlijk zijn die gastjes allemaal 'opgemaakt' (hun haar mooi gedaan enzo) zodat ze zeker succes zouden hebben bij de meisjes. Als die gastjes dan ook nog es van die 'coole' danspasjes doen en zingen over hoe ze het hart van een meisje veroveren...
Wat nóg erger is, is dat je zo van die shows hebt waarin dat die worden geïnterviewd (die heet 'shounen' en nog iets, maar 'shounen' betekent 'jongen'), en waarin eigenlijk gewoon die johnny-gastjes in voorkomen en je hen 'een beetje beter leert kennen'. Het is allemaal één groot commercieel gedoe! (-> de presentator zelf is zelfs lid van zo'n boysband!)
Zoek maar es op youtube... 'Takky & Tsubasa' vind ik nog het ergst. Die hun liedjes & dansjes & clips trekken op niet veel(vind ik, srry als ik hier iemand mee kwets!), in hun clips zitten ze gwn maar 'kakkoii' te wezen en eens lief te lachen enzo >.<
Ik weet er ook allemaal niet het fijne van: zo'n dingen heb ik deels gelezen hier op dit forum, die clipjes gezien op youtube, dus ik ben zeker geen fan!!
edit: kmoet wel zeggen dat ze kunnen zingen en dansen, alleen de liedjes en de dansjes zijn wat zo-zo