Some Dutch, Dutch-speaking peoples here at D-addicts?

speak whatever language you like here.
sweetanna
Posts: 91
Joined: Dec 29th, '06, 12:17

Post by sweetanna » Mar 23rd, '07, 19:02

je bent van harte welkom... 8) (ook als je meer ideen wil, ken ik meer doramas)

mag ik je iets vragen?

met welke subs heb je Haikei, Chichiue-sama gezien...de hardsubbed Love Song versie of de softsubbed Stormy versie?

ik ben niet zeker welke te gebruiken...weet je of een beter is of zijn ze bijna dezelfde...heb je een idee?.
...or maybe you speak japanese and I'm insulting you :unsure:

in ieder geval, bedankt :D

DolceDrama
Posts: 6
Joined: Mar 18th, '07, 17:20
Location: Tilburg , Netherlands

Post by DolceDrama » Mar 23rd, '07, 21:05

Hmm... Hard of Soft-subbed...

Akihabara@DEEP was heel goed gedaan door LoveSong.. :salut:

Dus raad ik je hun Haikei,Chichiue-sama zker aan ! 8)

Weet je btw nog paar goede Doramas die op Scholen afspelen...

net als : My Boss My Hero, Gokusen of HYD ?

daar kan ik me altijd goed in vinden namelijk !

Alvast bedankt ! :mrgreen:

sweetanna
Posts: 91
Joined: Dec 29th, '06, 12:17

Post by sweetanna » Mar 23rd, '07, 21:32

bedankt voor de info!!!

doramas die op school afspelen...

:scratchchin:

-Nobuta wo Produce
-Dragon Zakura
-Great Teacher Onizuka (een beetje ouder maar mensen vinden het heel leuk)

waarschijnlijk heb je deze drie gezien

niet echt school doramas...maar...

-Ichi Rittoru no Namida (heel triest, de eerst deel speelt meestal op school af)

-Itazura na Kiss (vind plaats of school...wat ouder...iemand begint het nu te subben)

-Ace wo Nerae (niet echt school maar wel tennis 'school')--Ik vond deze heel leuk--heeft ook een special episode an het einde

-Ganbatte Ikimasshoi (gaat over een girl's crew team--heb het nog niet gezien--te vinden op http://www.pretty-boys.net/pbfansubs/ oh...die page heeft ook Dance Drill gaat over een school cheerleading squad...ik weet niet of ie goed is)

misschien ken je deze doramas al...er moet meer school jdoramas zijn maar ik ken ze niet...misschien kan je een search doen op de dramawiki voor 'school'

aaaahh...ik hoop dat ik je kon helpen... :sweat:

DolceDrama
Posts: 6
Joined: Mar 18th, '07, 17:20
Location: Tilburg , Netherlands

Post by DolceDrama » Mar 23rd, '07, 21:58

Ah bedankt voor de Tips ! :w00t:

GTO is zker wel een goede serie ! ik heb de film op DVD.

Ganbatte Ikimasshoi lijkt me ook tof. doet me denken aan GalCircle.

die vond ik ook leuk om te kijken , vooral omdat Yaguchi Mari erin speelde :wub:

enne..

Domo Arigatou gozaimasu :thumleft:

( mn japans zuigt daarom volg ik Doramas en Anime :P )

Evael
Posts: 28
Joined: Jan 20th, '06, 22:21
Location: Somewhere and Nowhere
Contact:

Post by Evael » Apr 21st, '07, 19:55

hey leven alle dutchies hier nog? ^o^

lol @ dolcedrama:
"Ganbatte Ikimasshoi lijkt me ook tof. doet me denken aan GalCircle. "
hm jij vond galcircle dus leuk? XD ik vond em eigenlijk niks aan... maar dat ligt dan denk ik aan mij >.<

DolceDrama
Posts: 6
Joined: Mar 18th, '07, 17:20
Location: Tilburg , Netherlands

Post by DolceDrama » Apr 22nd, '07, 00:08

Nix mis met Galcircle :P

hoewel er geen plot te vinden was, kon ik vaak lachen om shinnosuke !

:notworthy:

en Yaguchi Mari speelt erin ! ( of had ik dat al gezegd ... ) :mrgreen:

Evael
Posts: 28
Joined: Jan 20th, '06, 22:21
Location: Somewhere and Nowhere
Contact:

Post by Evael » Apr 24th, '07, 12:18

yaguchi mari... hmmm welke was dat...? XD *blush*
shinnosuke was op zich wel grappig... maar ik vind het zo loos zonder plot... ik heb toch liever een plot in een verhaal... hoewel ik k-drama's dan net iets te dramatisch vind... en dan met name die drama's waar een van de hoofdpersonen aan het eind dood gaat *sobs*

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 12th, '07, 21:22

dumdiedum....leven in de brouwerij brengen.........earth to all dutchspeakin people =p

niki112
Fansubber
Fansubber
Posts: 117
Joined: Apr 30th, '05, 22:55
Location: Belgium

Post by niki112 » Sep 20th, '07, 10:48

'T is ier redelijk stil xD. Leuk hondje btw :-).

Naar welke dramas zijt ge aan 't zien ?

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 20th, '07, 22:57

leven in de brouwerij :cheers: . Momenteel kijk ik naar de kdrama 'Hello God'. Ben net klaar met het kijken naar Coffee Prince. Erg leuke serie is dat. Hello God begint interessant te worden. Vooral het concept van de serie is interessant (serie is gebaseerd op een boek genaamd Flowers for Algernon).

Zijn er nog wat interessante series die je laatste tijd heb gezien of nu aan het kijken bent?

stephenlaw
Posts: 5
Joined: Jul 9th, '07, 06:44

Post by stephenlaw » Sep 21st, '07, 14:01

Hanazakari no Kimitachi e is een aanrader

niki112
Fansubber
Fansubber
Posts: 117
Joined: Apr 30th, '05, 22:55
Location: Belgium

Post by niki112 » Sep 22nd, '07, 01:10

Hmm, ik kijk niet zoveel naar Kdramas... Ik ben nu naar Junjou Kirari aan 't kijken (heeft wel geen subs :whistling: ). Kijkt ge soms naar Jdramas :-)?
Coffee Prince zal 'k misschien later eens downloaden... als ik ni zo veel meer te downloaden heb (heb limited bandwidth :-/).

Heb geen idee waar Hello God over gaat. Zal dramawiki ff moeten raadplegen xD.

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 22nd, '07, 14:54

Kut neeh he -_- er was al een thread voor de nedelanders. **** man ik heb niet goed gekkeken.
Any way wel fijn dat nederlanders er zijn meestal vindje je ze moeilijk nedeelanders op een engelse/amerikaanse site.

Dudie
Posts: 23
Joined: Sep 4th, '06, 19:05
Location: The Netherlands

Post by Dudie » Sep 22nd, '07, 15:07

Ja het lijkt wel of Nederlanders massaal op Nederlandse sites blijven hangen :blink
GRR hana kimi is afgelopen en nu heb ik geen idee welke ik nou eens zal gaan volgen.

Zat te denken aan de volgende series:
- Hanayome to Papa (heb ik toen ie net uitkwam een ep van gezien maar wegens ruimte gebrek weer heb ik um verder niet gezien omdat ik ze download. )
- Lair Game
- First Kiss
- Yamada Taro Monogatari

Maar ik weet niet welke ik moet kiezen om mee te beginnen
:whistling:

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 22nd, '07, 15:34

Lol ik download ze en dump ze weer.

maar wat ik nu wilt gaan kijken is Deru Toko Demasho! na Hana Kimi gaat Maki horikita een asistente spelen van een advocaat.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Sep 22nd, '07, 15:44

Leuk te weten dat er hier toch nog wel een aantal Nederlanders zitten, ook al is Aziatische drama niet erg populair in ons land.. Komt nog wel ^^ wij zijn gewoon de trendsetters.

Hmm ja, Hana Kimi is bijna voorbij. Maar ik ben nu begonnen met Hotaru no Hikari en dat is ook wel het kijken waard. De hoofdpersoon is gewoon net zo slordig als ik! :cheers:

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 23rd, '07, 07:14

Ik wacht nog op deru toko demasho

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 23rd, '07, 20:46

zozo begint levendig te worden hierzo. Ik kijk voornamelijk kdrama's hoewel ik er zelf nog niet superveel heb gezien. Van de jdoramas alleen hana yori dango, liar game, nodame cantabile, dragonzakura gezien. Dus bij aanraders hoor ik het graag :-) . Heb zatzat ruimte om van alles en nog wat te downloaden en op een dag te kijken. Dit gedrag van mij heeft wel als nadeel dat er nog 20 series te wachten staan :whistling:.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Sep 24th, '07, 08:53

Ik kan je Hana Kimi wel aanraden, al is dat misschien eerder leuk voor meisjes, aangezien het over een school met alleen maar hele knappe jongens gaat. :rofl: Toch is het zeker de moeite waard om te kijken, want het is gewoon té grappig! De afleveringen zijn allemaal al uit, behalve de laatste.. maar dat zal niet al te lang meer duren.. hoop ik :pray:

stephenlaw
Posts: 5
Joined: Jul 9th, '07, 06:44

Post by stephenlaw » Sep 24th, '07, 13:42

Als je van platte humor houd is Yama Onna ook een aanrader.
En verder heb ik ook genoten van Liar Game.


http://wiki.d-addicts.com/Yama_Onna_Kabe_Onna

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 24th, '07, 15:31

mannymo wrote:zozo begint levendig te worden hierzo. Ik kijk voornamelijk kdrama's hoewel ik er zelf nog niet superveel heb gezien. Van de jdoramas alleen hana yori dango, liar game, nodame cantabile, dragonzakura gezien. Dus bij aanraders hoor ik het graag :-) . Heb zatzat ruimte om van alles en nog wat te downloaden en op een dag te kijken. Dit gedrag van mij heeft wel als nadeel dat er nog 20 series te wachten staan :whistling:.
Akihabara@deep is erg droog, het gaat namelijk over een groep otaku's

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 24th, '07, 15:38

hey zijt blij :P der zen hier precies meer nederlanders dan belgen! :-)
*feeling so lonely*

Argentumfeles
Posts: 10
Joined: May 3rd, '05, 16:20

Post by Argentumfeles » Sep 24th, '07, 15:52

<-- Nederlander geboren en getogen.

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 24th, '07, 20:55

hehehe ja ik denk dat de belgische addicts in de minderheid zijn op deze thread :p.

sowieso bedankt voor de tips. ik ga ze allemaal ff nazoeken, hana kimi wacht ik ook op de laatste hardsubbed versie. heb de chinese versie 1 eps van gezien en die vond ik niks ( ik hou dus totaal niet van die main female lead :whistling: ). maar de japanse versie trok me wel. Zucht...zoveeeeeeeel japanse series nog te kijken en ik moet nog zoveel koreaanse kijken :blink :blink :blink :blink ...soms wens ik dat ik in me slaap ook actief kan zijn hahaha...dromen dat ik serie heb gekeken...toch best eng.

Maar zijn de mensen die hier reageren asian/non asian?

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 25th, '07, 04:42

ik ben asian.

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 25th, '07, 13:33

ik ben 100% belg :) (spijtig genoeg...)

Evael
Posts: 28
Joined: Jan 20th, '06, 22:21
Location: Somewhere and Nowhere
Contact:

Post by Evael » Sep 25th, '07, 13:48

Noale wrote:Ik kan je Hana Kimi wel aanraden, al is dat misschien eerder leuk voor meisjes, aangezien het over een school met alleen maar hele knappe jongens gaat. :rofl: Toch is het zeker de moeite waard om te kijken, want het is gewoon té grappig! De afleveringen zijn allemaal al uit, behalve de laatste.. maar dat zal niet al te lang meer duren.. hoop ik :pray:
je hebt het over de japanse versie toch? ik moet eerlijk zeggen dat ik de jongens niet zo heel knap vind :roll over het algemeen vind ik de japanners lelijker dan de koreanen en taiwanezen =/... maar tis wel een hele leuke serie en de jongens zijn wel best cool =P

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 25th, '07, 13:52

ik vind het 'fangirl' gedoe bij hanakimi zeer hatelijk, ik kan die hibari 'foo' wel de nek omwringen >.< ma da is zo gelijk typisch japans zeker? :P iets gelijk 'johnny entertainment' is er toch nie bij ons in belgië of nederland eh... da 'ikemen' gedoe doet mij daar ZO hard aan denken, en ik heb et al nie voor die johnny-gastjes... tenzij da ze goei acteur zijn natuurlijk :)

niki112
Fansubber
Fansubber
Posts: 117
Joined: Apr 30th, '05, 22:55
Location: Belgium

Post by niki112 » Sep 25th, '07, 13:57

Ik ben ook 100% belg.

Ik zou Watashitachi no Kyokasho aanraden. Een andere fansubber heeft me verteld dat het een heel goed drama is. En die kerel heeft bijna alle gesubte dramas hier op DA bekeken :lol .

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 25th, '07, 15:23

tsja veel japanse series hebben dat overdreven acting zit eenmaal in de seriescultuur net zoals koreaans ook zijn dingetjes heeft. Soms stoor ik me er ontzettend aan en soms vind ik het gewoon bij de stijl passen van de serie (in de meeste gevallen gok ik dat het mangabased is).

Ben zelf trouwens een chineesje geboren en getogen in oerHolland.

Vraag nr 2 is dan: Maar weinig niet-aziaten kijken aziatische series,meerdere redenen hiervoor te bedenken dat even erbuiten gelaten, wat heeft er voor gezorgd dat je ze nu wel volgt/ Hoe ben je hier terecht gekomen?

/me is een nieuwsgierig hondje :lol

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 25th, '07, 15:51

Nou ik ben een japan gek weetje, ik hou veel anime enzo en japanse films.

Juist door het overdreven acting ben ik er van gaan houden, de eerste drama die ik zag is AKIHABARA@DEEP. Daar zat echt een handvoll overdrevenheid in.

Ik heb nog nooit een Koreaanse of een chinese(hoewel ik zelf een kwart chinees ben) Drama gezien.

Maar ja mijn favorite drama tot nu toe zijn:
Hanazakari No Kimitachi E
Akihabara@deep
HANA YORI DANGO bijde seizoennen

Favorite films:
Azumi 1+2
Tada Kimi Wo aishiteru

Favorite J-Actor's:
Oguri Shun En Hiro Mizushima

Favorite J-Actresse's:
Maki Horikita
Kuroki Meisa
Aya Ueto

Ja ik weet je vroeg het aan de niet aziaten.(maar kon het niet laten)

Dudie
Posts: 23
Joined: Sep 4th, '06, 19:05
Location: The Netherlands

Post by Dudie » Sep 25th, '07, 15:54

Voor de mensen die net nieuw zijn wat betreft Jdrama..
1 litre of tears moet je gezien hebben. Nouja dat vind ik dan he, is mijn favo serie :P
Daarnaast is Taiyou No Uta erg leuk (de serie, de film met Yui vond ik niks) en met Kimi Wa Petto lag ik echt vaak op de grond van het lachen. En uhm Nobuta wo produce.

En qua Kdrama vind ik Goong (ookwel bekend als Princess Hours) erg leuk, maar dat is de enige Kdrama die ik tot nu toe gezien heb.

SinFan
Posts: 68
Joined: Nov 14th, '06, 14:58
Location: on a soft cloud sleeping <3

Post by SinFan » Sep 25th, '07, 15:56

hey hey =o
i didn't know there was a dutchies topic XD LOL
well..
ik ben een chinees geboren in NL xD
woon hier al mn hele leven xD
lalala~~
HOI ALLEMAAL XD [kan het nog nederlandser xD]

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 25th, '07, 16:03

Dudie wrote:Voor de mensen die net nieuw zijn wat betreft Jdrama..
1 litre of tears moet je gezien hebben. Nouja dat vind ik dan he, is mijn favo serie :P
Daarnaast is Taiyou No Uta erg leuk (de serie, de film met Yui vond ik niks) en met Kimi Wa Petto lag ik echt vaak op de grond van het lachen. En uhm Nobuta wo produce.

En qua Kdrama vind ik Goong (ookwel bekend als Princess Hours) erg leuk, maar dat is de enige Kdrama die ik tot nu toe gezien heb.
Nobuta Wo produce moet ik nog kijken

Ben namelijk een maki fan.

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 25th, '07, 16:14

en kurosagi, en hinokio, en seito shokun? :P -> ammel maki-chan

mer allé...
hanakimi's 'overdreven acting' is wel vreeee anders dan in andere series, allé, zoiets bennek echt nog nie tegegekome zenne in andere jdramas:P ja tuurlijk soms zo stereotypische humor zoals in de manga, maar hanakimi's 'overdreven acting' komt héus niet uit de manga

ik ben op jdrama toevallig gestoten: via winamp streaming tv hana yori dango gezien, en sindsdien... maar ik was al voordien dol op japan zenne. Nie manga en anime, maar echt de geschiedenis en de cultuur enzo.
Ik vind de jdramas veel lichter en luchtiger dan amerikaanse series: die zijn altijd zo druk en een beetje opgejaagd. Zo'n 'verandering van omgeving' doet wel eens deugd :P

Dudie
Posts: 23
Joined: Sep 4th, '06, 19:05
Location: The Netherlands

Post by Dudie » Sep 25th, '07, 16:33

wat ik vooral leuk vind aan Jdrama (en de rest) is dat het korte series zijn (Nouja er zullen vast lange series tussen zitten trouwens). En het eerder to the point is en het gewoon een verhaal is.. Bij die amerikaanse series gaan ze er steeds verhalen bij bedenken om het nog jaren leuk te houden voor de kijkers.

Ik bedoel neem nou GTST, ik keek het zowat vanaf het begin maar nu kan ik het gewoon niet meer kijken omdat ik dus de oudere verhaallijn ken omdat ik het al zolang kijk. Waardoor het dus extra goed opvalt door de jaren heen dat het steeds ongeloof waardiger is. Iemand die opstaat uit de dood. Iemand die ineens 10 jaar ouder is en de ander opeens 10 jaar jonger. Neem nou Nina en Moris. Moris was al 15-16 ofzo toen Nina geboren werd en nu zijn zijn (of waren, kijk af en toe nog 5 minuten als er overal reclame is). Zoiets heb je dus niet met Jdrama omdat het zo kort is.

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Sep 25th, '07, 16:34

Sayumi wrote:en kurosagi, en hinokio, en seito shokun? :P -> ammel maki-chan

mer allé...
hanakimi's 'overdreven acting' is wel vreeee anders dan in andere series, allé, zoiets bennek echt nog nie tegegekome zenne in andere jdramas:P ja tuurlijk soms zo stereotypische humor zoals in de manga, maar hanakimi's 'overdreven acting' komt héus niet uit de manga

ik ben op jdrama toevallig gestoten: via winamp streaming tv hana yori dango gezien, en sindsdien... maar ik was al voordien dol op japan zenne. Nie manga en anime, maar echt de geschiedenis en de cultuur enzo.
Ik vind de jdramas veel lichter en luchtiger dan amerikaanse series: die zijn altijd zo druk en een beetje opgejaagd. Zo'n 'verandering van omgeving' doet wel eens deugd :P
Neeh is ook zo hana kimi Drama was totaal anders dan hoe hij er uit zag in de manga.

mannymo
Posts: 176
Joined: Mar 13th, '07, 19:22
Location: The Netherlands

Post by mannymo » Sep 27th, '07, 21:28

Moet idd wel toegeven dat genoeg jdoramas lekker kort zijn met 11 episodes. Merk vaak genoeg dat veel series in de laatste paar episodes net te langdradig worden , of gewoon net minder spannend/leuk.

Ben net begonnen aan nobuta wo produce ben benieuwd of ie leuk is.

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 27th, '07, 21:49

mannymo wrote:Moet idd wel toegeven dat genoeg jdoramas lekker kort zijn met 11 episodes. Merk vaak genoeg dat veel series in de laatste paar episodes net te langdradig worden , of gewoon net minder spannend/leuk.

Ben net begonnen aan nobuta wo produce ben benieuwd of ie leuk is.
nobuta wo produce is wel leuk :) tomohisa yamashita speelt z'n rol wel goed vind ik (-> hij speelt akira kusano)!
soms komen er wat 'rare' stukken in, en het irriteerde mij soms ook wat dat nobuko (horikita maki dus) altijd met haar hoofd naar de grond liep... maar hij is al bij al wel leuk :) ze doen het fantastisch!

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Sep 27th, '07, 22:10

Sayumi wrote:ik vind het 'fangirl' gedoe bij hanakimi zeer hatelijk, ik kan die hibari 'foo' wel de nek omwringen >.< ma da is zo gelijk typisch japans zeker? :P iets gelijk 'johnny entertainment' is er toch nie bij ons in belgië of nederland eh... da 'ikemen' gedoe doet mij daar ZO hard aan denken, en ik heb et al nie voor die johnny-gastjes... tenzij da ze goei acteur zijn natuurlijk :)
Ik moet toegeven dat ik dat ook vrij irritant vind. Maar irritanter nog dat meisjes in Japan inderdaad écht zo zijn en echt als gekken gaan gillen wanneer ze een knappe Japanse acteur of zanger zien en hem dan, met mobieltjes in hun handen om foto's te maken, gaan omringen. Ik moet toegeven dat we die 'fangirls' overal ter wereld wel hebben, maar in Japan is het echt extreem. Een stelletje kakelende kippen lijken het wel :w00t:

Ik heb alleen nog nooit van dat Johnny entertainment gehoord. Wat is dat?

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 27th, '07, 22:48

srry voor dubbele post :(
Last edited by Sayumi on Sep 27th, '07, 22:49, edited 1 time in total.

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Sep 27th, '07, 22:49

Noale wrote:
Ik moet toegeven dat ik dat ook vrij irritant vind. Maar irritanter nog dat meisjes in Japan inderdaad écht zo zijn en echt als gekken gaan gillen wanneer ze een knappe Japanse acteur of zanger zien en hem dan, met mobieltjes in hun handen om foto's te maken, gaan omringen. Ik moet toegeven dat we die 'fangirls' overal ter wereld wel hebben, maar in Japan is het echt extreem. Een stelletje kakelende kippen lijken het wel :w00t:

Ik heb alleen nog nooit van dat Johnny entertainment gehoord. Wat is dat?
simpel gezegd: es een organisatie (of hoe moet je het noemen) opgestart door ne zekere johnny (wel ne japanner d8ek) en die hebben heel veel boysbands
en die boysbands zijn nie gelijk the backstreet boys of westlife ofzo (wel een beetje natuurlijk), maar die moeten soms gekke pakjes aantrekken (int zilver bijvoorbeeld) en dansen en hebben zo van die typische boysband-liedjes
veel japanse series waar een acteur ook bij zo'n boysband zit (zoals hana yori dango en stand up!!) hebben een introliedje dat door die band is gemaakt (het is daarmee dat ik het weet)
NewS bijvoorbeeld (waar acteur Tomohisa Yamashita van Kurosagi, Nobuta, etc. lid van is) heeft zelfs 8 leden! En natuurlijk zijn die gastjes allemaal 'opgemaakt' (hun haar mooi gedaan enzo) zodat ze zeker succes zouden hebben bij de meisjes. Als die gastjes dan ook nog es van die 'coole' danspasjes doen en zingen over hoe ze het hart van een meisje veroveren...
Wat nóg erger is, is dat je zo van die shows hebt waarin dat die worden geïnterviewd (die heet 'shounen' en nog iets, maar 'shounen' betekent 'jongen'), en waarin eigenlijk gewoon die johnny-gastjes in voorkomen en je hen 'een beetje beter leert kennen'. Het is allemaal één groot commercieel gedoe! (-> de presentator zelf is zelfs lid van zo'n boysband!)
Zoek maar es op youtube... 'Takky & Tsubasa' vind ik nog het ergst. Die hun liedjes & dansjes & clips trekken op niet veel(vind ik, srry als ik hier iemand mee kwets!), in hun clips zitten ze gwn maar 'kakkoii' te wezen en eens lief te lachen enzo >.<
Ik weet er ook allemaal niet het fijne van: zo'n dingen heb ik deels gelezen hier op dit forum, die clipjes gezien op youtube, dus ik ben zeker geen fan!!

edit: kmoet wel zeggen dat ze kunnen zingen en dansen, alleen de liedjes en de dansjes zijn wat zo-zo :P

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Sep 28th, '07, 15:27

Ah, ja dat ken ik! Toen ik bepaalde acteurs ging opzoeken op youtube kwam ik erachter dat er een hoop ook van dat soort zangers waren. Ik kon het ook niet echt waarderen. Te veel gillende fans, rare kostuums en neppe glimlachen. Te weinig echt talent. Alleen enkelen konden inderdaad wel goed zingen. Maar nee, dat is dus ook niet echt iets voor mij.. Geef mij maar artiesten die artiest zijn om het muziek maken en niet eigenlijk de muziek als excuus gebruiken om veel geld te kunnen verdienen. Al zijn de echte commerciele gluiperds waarschijnlijk meer de grote bazen die erachter zitten.

niki112
Fansubber
Fansubber
Posts: 117
Joined: Apr 30th, '05, 22:55
Location: Belgium

Post by niki112 » Oct 4th, '07, 22:31

Veel meisjes zijn fan van die groepen (en dan heb 'k 't ni alleen over Japanse meisjes want er zijn hier ook genoeg fans van hun, op DA :roll ). Als die gasten da graag doen en de fans vinden da allemaal geweldig en willen daar hun geld aan geven. Niks mis mee voor mij :-).

Hoe da ik dramas ben beginnen kijken...

Ik was naar een Japanse tv zender aan 't kijken op 1 of andere site (weet 'k veel dewelke 't was, da's lang geleden.). En ze zonden daar een drama uit met subtitles (was een taiwanees drama weet ik nu :-)). Dan ben ik beginnen rondzoeken of ik het zou kunnen downloaden en of er nog meer van zo'n dramas zijn. Zo ben 'k op de site van Japan-tv terechtgekomen, dan op DA en dramas beginnen kijken . En dan weer een tijdje later ben ik erachtergekomen dat da TWdrama Lavender is, da ze op die Japanse zender toen hadden uitgezonden :lol . Da's nu nog steeds een van mijn favoriete dramas haha.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Oct 8th, '07, 08:39

Precies. Het is hun geld, dat mogen ze uitbesteden aan wat ze maar willen.
Oh, ik heb echt geen idee meer hoe ik bij de Aziatische drama ben gekomen. Ik weet wel dat het begon met gewone speelfilms kijken op internet via youtube, waardoor ik bij tv-links.co.uk kwam, omdat ze daar een hele rij met films hebben staan. En daar zag ik dan dat ze ook anime hadden, en zo werd ik aan de Aziatische cartoons geintroduceerd, en daarna is het eigenlijk een beetje overgewaaid naar Drama en heb ik D-addicts waarschijnlijk via google gevonden.

Sayumi
Posts: 195
Joined: Apr 27th, '06, 13:50
Location: UK

Post by Sayumi » Oct 8th, '07, 10:01

hoewel da mijn eerste Hanadan was, ben ik toch pas zot geworden van jdrama toen ik Stand Up!! op youtube zag... ik vond die zooo geweldig XD toen ware da nog crappy ass subs (zo chinese subs in vertalerke gestoke en dan der maar bij gesmete), ma nu da nyafansubs die weer uitbrengt, ben ik er helemaal dol op :P
dusseuh, als jullie tip wille vo een top jdrama: Stand Up!! is zeker een fantastische serie! Supergrappig en zeer goed gedaan. Nyafansubs zit nog maar aan epi 8, ma voor diegene die genoeg frans kenne: de franstaligen hebben de hele serie al gesubt

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Oct 8th, '07, 16:12

Ik heb het even op google opgezocht en het klinkt heel leuk :lol Ook een goede cast.. Oguri Shun, Yamashita Tomohisa.. Ik ga er zeker wel even de eerste aflevering van bekijken. En dat Frans is misschien wel een goed idee. Ik moet er dit jaar m'n examen in doen, dus het zou wel een goede oefening kunnen zijn :whistling:

Cabb
Posts: 7
Joined: Oct 10th, '07, 14:56
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Cabb » Oct 10th, '07, 15:08

Stand up! is na orange days mijn favo jdorama...leuk verhaal en cool geedit. Hoe ik in kdrama's ben gerold weet ik echt niet meer..begon met anime..daarna een jdroama toen deed ik voor de gein een kdrama toen was ik meteen hooked.. :P

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Oct 11th, '07, 09:49

Ik ken eigenlijk wel een aantal mensen die bij de drama's zijn gekomen door de anime.
Anime is ook best wel populair in ons land - drama iets minder. Maar toch vind ik drama's veel leuker dan anime :lol Met een uitzondering van death note misschien.

Cabb
Posts: 7
Joined: Oct 10th, '07, 14:56
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Cabb » Oct 11th, '07, 09:55

Ik kijk al lange tijd geen anime meer, alleen maar meer live action drama. Maar ik kijk al best wel lang kdrama's al 4 jaar ofzo oO..
Ik heb ook me eigen anime club op de school maar lijkt me een x leuk om 'n jdorama avond te doen.
Jdorama wordt wel steeds populairder trouwens, op de abunai con (anime conventie) lieten ze hana yori dango zien en heel de zaal was echt vol. Blijkbaar toch wel veel interesse maar kdrama en koreaanse entertainment is hier nog niet zo bekend, het is meer de overstap van
anime -> j-entertainment maar vooral aziaiten die ik ken kijken naar koreaanse-entertainment, ik stel het ook voor aan me anime buddies en die vinden kdrama nu ook geweldig ^^

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Oct 11th, '07, 10:20

Cabb wrote:Ik kijk al lange tijd geen anime meer, alleen maar meer live action drama. Maar ik kijk al best wel lang kdrama's al 4 jaar ofzo oO..
Ik heb ook me eigen anime club op de school maar lijkt me een x leuk om 'n jdorama avond te doen.
Jdorama wordt wel steeds populairder trouwens, op de abunai con (anime conventie) lieten ze hana yori dango zien en heel de zaal was echt vol. Blijkbaar toch wel veel interesse maar kdrama en koreaanse entertainment is hier nog niet zo bekend, het is meer de overstap van
anime -> j-entertainment maar vooral aziaiten die ik ken kijken naar koreaanse-entertainment, ik stel het ook voor aan me anime buddies en die vinden kdrama nu ook geweldig ^^

Is bij mij ook ik kijk alleen nog alleen maar bleach en Naruto.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Oct 11th, '07, 10:32

Wat leuk, je eigen anime club hebben :lol En ik had geen idee dat er anime conventies gehouden worden in ons land. Ik vind mezelf dan denk ik toch ook weer niet 'fan' genoeg om daar heen te gaan.
Hmm, waarom ik drama leuker vind dan anime heeft er denk ik ook mee te maken dat de karakters in drama's levende acteurs zijn en dat je ze vaak steeds weer terug kan zien in meerdere drama's. Wat ook interessant is, is hoe sommige er steeds weer in slagen om hele verschillende personages neer te zetten. Heel knap.

Cabb
Posts: 7
Joined: Oct 10th, '07, 14:56
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Cabb » Oct 11th, '07, 11:05

Eerlijk gezegd kijk ik ook vooral om de knappe aziatische mensen :P :wub:

Dit is trouwens de website van mijn anime club:

www.jpcu.nl :P soort van studenten vereniging is het wel..maar geen ontgroening ofzo :P samen met ;t bestuur en clubgenoten reizen we alle cons af :P om te promoten en dergelijke heb daarnaast ook mijn eigen webshop voor anime merchandise dan verkoop ik tijdens de con ook mestal mijn spulletjes :P binnenkort wil ik ook merchandise hebben van bekende japanse en koreaanse celebs :P
Last edited by Cabb on Oct 11th, '07, 11:07, edited 1 time in total.

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Oct 11th, '07, 11:06

Noale wrote:Wat leuk, je eigen anime club hebben :lol En ik had geen idee dat er anime conventies gehouden worden in ons land. Ik vind mezelf dan denk ik toch ook weer niet 'fan' genoeg om daar heen te gaan.
Hmm, waarom ik drama leuker vind dan anime heeft er denk ik ook mee te maken dat de karakters in drama's levende acteurs zijn en dat je ze vaak steeds weer terug kan zien in meerdere drama's. Wat ook interessant is, is hoe sommige er steeds weer in slagen om hele verschillende personages neer te zetten. Heel knap.
Mijn rede is: Vlees En bloed.

Cabb
Posts: 7
Joined: Oct 10th, '07, 14:56
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Cabb » Oct 11th, '07, 11:08

En maki is serieus 1 van mijn favo j-celebs, she is soo cute :wub:

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Oct 11th, '07, 11:23

Cabb wrote:En maki is serieus 1 van mijn favo j-celebs, she is soo cute :wub:
Daar zal ik je geen ongelijk geven want ze is namelijk KAWAII

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Oct 11th, '07, 12:19

Cabb wrote:Eerlijk gezegd kijk ik ook vooral om de knappe aziatische mensen :P :wub:

Dit is trouwens de website van mijn anime club:

www.jpcu.nl :P soort van studenten vereniging is het wel..maar geen ontgroening ofzo :P samen met ;t bestuur en clubgenoten reizen we alle cons af :P om te promoten en dergelijke heb daarnaast ook mijn eigen webshop voor anime merchandise dan verkoop ik tijdens de con ook mestal mijn spulletjes :P binnenkort wil ik ook merchandise hebben van bekende japanse en koreaanse celebs :P
Ik wil het eigenlijk nooit toegeven, maar.. ik ook! :fear: Al ga ik dan niet weer geobsedeerd plaatjes en foto's verzamelen van de acteurs - maar wat nog niet is kan nog komen :whistling:
Maar het verhaal en de kwaliteit van de drama zelf moeten ook deugen. Ik ben er echt heel goed in om van veel drama's alleen de eerste aflevering te bekijken, en dan te beslissen dat ik ze niet goed genoeg vind en naar een volgende drama te springen. Ook al speelt nou net die ene acteur er in.

Die website ziet er trouwens goed uit. Ik zie dat jullie inderdaad best wel veel uitjes hebben enzo, leuk! :thumright:

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Oct 20th, '07, 08:53

Ik heb stand up gezien eerlijk waar je lacht je toch kapot.

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Nov 17th, '07, 20:45

krijg soms het gevoel dat ik de enige Nederlander hier bent.

mushimushi
Posts: 6
Joined: Jun 13th, '04, 08:47

Post by mushimushi » Nov 25th, '07, 11:26

toch even wat levendiger maken... hier weer ns na lange tijd een post van mij :D

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Nov 25th, '07, 11:43

ey w ie kijkt nu de Yukan Club?

maakun
Posts: 5
Joined: Dec 6th, '07, 17:24
Location: Netherlands

Post by maakun » Dec 8th, '07, 18:06

Karate-ka wrote:krijg soms het gevoel dat ik de enige Nederlander hier bent.
Nee hoor :mrgreen:

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 8th, '07, 22:35

Ik heb een vraagje.. Weet iemand toevallig of er in Nederland winkels zijn waar je Aziatische drama boxen kunt kopen? Volgens mij niet, he? Het lijkt me namelijk geweldig om bijvoorbeeld goong in m'n kast te hebben staan :mrgreen: maar zover ik weet is de enige manier om het via zo'n amerikaanse "ebay" site te bestellen, wat ik niet ga doen, omdat het niet de goede regio is en de shipping kosten enorm zijn.

maakun
Posts: 5
Joined: Dec 6th, '07, 17:24
Location: Netherlands

Post by maakun » Dec 9th, '07, 10:17

Volgens mij zijn bijna alle Aziatische drama boxen in de 'goede' regio versie, maar niet Europees...

En die verzendkosten zijn soms inderdaad belachelijk, terwijl het helemaal niet zo duur is om zo'n box te versturen...

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 9th, '07, 14:37

Wij zijn regio 2, toch? Ik heb even rondgezocht, maar of het is hopeloos of ik zoek niet goed genoeg. En die verzendkosten gaan me inderdaad te ver.. Animatieboxen vinden is nog wel te doen in Nederland en Aziatische films kan je bijna overal wel krijgen, maar de Aziatische Drama moet in ons kikkerlandje nog even uitgevonden worden.. ik wacht! :hissy:

Edit: Nieuwste vondst: Ebay.nl is toch zo slecht nog niet :mrgreen:

Cathy-ann
Posts: 16
Joined: Jun 16th, '07, 09:27
Location: Holland
Contact:

Post by Cathy-ann » Dec 23rd, '07, 22:16

Hallo allemaal!
Kan je via Ebay.nl Aziatische drama's bestellen :O:O !!
I snap niet erg veel van Ebay, dus ik kon het niet vinden -___-'
Maar als dat mogelijk is ga ik dat wel even uitzoeken :D

En trouwens, over dat regio-probleempje,
Japan en Europa zitten in dezelfde regio.
Het is heel duur om vanuit Japan drama's te bestellen,
maar dan weet je altijd zeker dat ze in de juiste regio zijn geprogrammeerd.
En anders kan je altijd je DVD-speler laten decoderen.
Ik heb in NYC de Goong-box gekocht ( <3333 ) en die werkt ook gewoon ^^

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 11:58

Jep, ebay is zo slecht nog niet. Het werkt vrij gemakkelijk - al is het wel handig om een paypal account te hebben voor betalingen - en verkopers worden bij elke verkoop beoordeeld door de kopers, dus je kan zien of het betrouwbaar is of niet. Ook zijn de verkopers van drama boxen vaak eigenaars van winkels die daarin gespecialiseerd zijn, die drama boxen hebben dan vaak regio 0, dat wil zeggen, dat het overal afgespeeld kan worden.
Ik heb nog niets gekocht, maar dat ga ik zeker eens proberen zodra ik een paypal account heb aangemaakt.

Ps: Ook de prijzen die ik daar tot nu toe ben tegengekomen zijn zeer voordelig :mrgreen:

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 12:06

Dat zijn dan wel allemaal bootlegs... :roll

Cathy-ann
Posts: 16
Joined: Jun 16th, '07, 09:27
Location: Holland
Contact:

Post by Cathy-ann » Dec 24th, '07, 12:21

Ooh cool ^^
Dan ga ik ook maar eens aan de paypal ;)

Enne.. wat bedoel je met bootlegs :sweat:

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 12:22

Toch niet allemaal? Het ligt toch ook aan de verkoper? Sommige hebben gewoon ergens een winkel en verkopen ook via internet.
Hmm, maar als het toch illegaal is, dan is dat dan heel jammer, maar zover ik weet is het de enige manier om drama boxen te bemachtigen die op mijn dvd speler werken.. Was er maar een winkel in Nederland die het ook had :pray:

Edit: Bootlegs = illegale producten ^^

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 12:27

Noale wrote:Toch niet allemaal? Het ligt toch ook aan de verkoper? Sommige hebben gewoon ergens een winkel en verkopen ook via internet.
Hmm, maar als het toch illegaal is, dan is dat dan heel jammer, maar zover ik weet is het de enige manier om drama boxen te bemachtigen die op mijn dvd speler werken.. Was er maar een winkel in Nederland die het ook had :pray:

Edit: Bootlegs = illegale producten ^^
Allemaal. Regio 0 betekent bijna altijd dat het illegaal is. Zeker in combinatie met engelse subs.

Als je legale drama dvd's wilt kopen moet je op yesasia.com of play-asia.com kijken. Alleen hebben die wel bijna nooit engelse subs (niet dat die op bootlegs ooit goed zijn maar ach, en als ze goed zijn kan je ze beter hier downloaden. is gratis =P)

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 12:38

Daar heb ik wel gekeken, maar ik kwam steeds uit met problemen qua regio, hoge prijzen/verzendkosten en inderdaad ondertiteling. Op ebay.nl kan je trouwens ook lezen wat de kopers vinden van de ondertiteling.. Perfecte kwaliteit is het natuurlijk niet, maar meestal is het wel te doen.
Hier hele complete drama's met ondertiteling downloaden is natuurlijk het makkelijkst, maar ik zou niet weten hoe je die om met zetten in een formaat dat de dvd-speler wel accepteert..

Cathy-ann
Posts: 16
Joined: Jun 16th, '07, 09:27
Location: Holland
Contact:

Post by Cathy-ann » Dec 24th, '07, 12:45

Inderdaad, ik kan die hier gedownloade drama's ook niet op dvd branden.
En hoe illegaal is illegaal?
Word je er voor gestraft als je zulke dingen koopt?

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 12:52

Noale wrote:Daar heb ik wel gekeken, maar ik kwam steeds uit met problemen qua regio, hoge prijzen/verzendkosten en inderdaad ondertiteling. Op ebay.nl kan je trouwens ook lezen wat de kopers vinden van de ondertiteling.. Perfecte kwaliteit is het natuurlijk niet, maar meestal is het wel te doen.
Hier hele complete drama's met ondertiteling downloaden is natuurlijk het makkelijkst, maar ik zou niet weten hoe je die om met zetten in een formaat dat de dvd-speler wel accepteert..
De verzendskosten op yesasia zijn gratis dus dat kan het probleem niet zijn.

En nee het is dus niet wel te doen. En als het wel te doen is zijn het gestolen fansubs. En ben je enorm slecht bezig als je daarvoor betaald... (sowieso slecht maar dan nog slechter ofzo)

Om op een dvd speler af te kunnen spelen kun je of een dvd speler die divx/xvid ondersteunt kopen of zoiets gebruiken: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 12:56

Ben je echter niet net zo slecht bezig als je de drama's download, convert en op een cd zet?
Dan betaal je er al helemaal niets voor.
Geloof me, aan het geld ligt het niet. Tenzij één drama box tegen de honderd euro kost - dat gaat me te ver. Maar bij de officiele sites kloppen de regio's vaak niet en is ondertiteling moeilijk te vinden. Dan kan ik er of voor kiezen om drama's te downloaden en bepaalde convertprogramma's en speciale dvd-spelers aan te schaffen, of ik kan via ebay.nl een drama box proberen te bestellen. Is dat geen keuze tussen slecht of slecht?

Ps: Ik heb net even weer op ebay.nl gekeken, en het is niet altijd regio 0. Vaak ook regio 1. Ondertiteling hoeft niet waardeloos te zijn, althans, zo zeggen de kopers van bepaalde producten die het reviewen.
Last edited by Noale on Dec 24th, '07, 13:05, edited 2 times in total.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests