Finnish D-Addicts

speak whatever language you like here.
maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 2nd, '08, 20:53

Moi SSpiegel! Tervetuloa joukkoon. Mitä TWsarjoja oot katsonu? meikäläinen on viihtyny niissä kaikkei väjiten, pisin lista on tietty Kdraamojen kohdalla. En välitä niistä kliseistä ja Ksarjoissa on enemmän romantiikkaa kuin Jsarjoissa. Mutta Kimura Takaya on ehdottomasti the best! Aijon seuraavaksi keskittyä kaikkiin hänen sarjoihin, joita ne oo vielä nähny.

Muuten jos kliseet Ksarjoissa ärsyttää kokeile I'm Sorry I love you tai Thank You sarjoja, Time of Dog and Wolf on hyvä myös. Niissä on mahdollisimman vähän kliseitä ja hyvät näyttelijät :wub:

Ootteko muuten jo kuulleet että korealaiset tekee oman version Hana Yori Dangosta? En vielä oo nähny taiwanilaista versiota (ooops, iso aukko sivistyksessä) mutta en kyllä usko, että kukaan pystyy ylittämään Jun Matsumoton Tsukasaa. Mun näyttelijävalinnat ois kyllä Jun Ki Ruin rooliin ja Hyun Bin Tsukasan.

Toma oli kyllä hyvä Japanilaisten HanaKimissä. Mä jopa toivoin et Mizuki päätyis Nakatsun kans yhteen mutta ei... Silti Jiro Wang oli parempi ja muutenkin pidin enemmän taiwanilaisten versuosta, japanilaisten Mizuki oli liian tyttö, Sano liian etäinen ja Nakazu liian ihana.

European Girl
Posts: 10
Joined: Jan 22nd, '08, 03:02
Location: Scandinavia

Post by European Girl » Apr 2nd, '08, 21:56

Minusta Takuya Kimuran sarjoista oli paras Pride. En kylläkään ole mikään Kimura fani.
Kannattaa ihmeessä katsoa Taiwanin Hana Yori Dangoi- Meteor Garden. Pääosan esittäjä on ainakin paremman
näköinen kuin Matsumoto.

Minusta myös tuo Taiwanin versio Hana Kimistä oli parempi. Wu Chun, Ella ja Jiro Wang olivat todella hyviä
rooleissaan.

Mistä Time of Dog and Wolf kertoo? Onko katsomisen arvoinen?
Tietääkö kukaan kenet on valittu pääosiin Full House 2?

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 3rd, '08, 06:33

maakopla wrote:Moi SSpiegel! Tervetuloa joukkoon. Mitä TWsarjoja oot katsonu?

Muuten jos kliseet Ksarjoissa ärsyttää kokeile I'm Sorry I love you tai Thank You sarjoja, Time of Dog and Wolf on hyvä myös.

Ootteko muuten jo kuulleet että korealaiset tekee oman version Hana Yori Dangosta? En vielä oo nähny taiwanilaista versiota (ooops, iso aukko sivistyksessä) mutta en kyllä usko, että kukaan pystyy ylittämään Jun Matsumoton Tsukasaa.

Toma oli kyllä hyvä Japanilaisten HanaKimissä. Mä jopa toivoin et Mizuki päätyis Nakatsun kans yhteen mutta ei... Silti Jiro Wang oli parempi ja muutenkin pidin enemmän taiwanilaisten versuosta, japanilaisten Mizuki oli liian tyttö, Sano liian etäinen ja Nakazu liian ihana.
Kiitos, kiitos! :)

Mä olen viihtynyt aika mukavasti taiwanilaisten sarjojen äärellä. HanaKimin katoin tietenkin ekana, muita nähtyjä sarjoja on ISWAK, Why Why Love, Devil Beside You, Summer x Summer, ja kesken on miljoona, tällä hetkellä kuitenkin seuraan So I'm Not Handsomea ja Fated To Love You'ta. Taiwanilaisissa sarjoissa olen seuraillut enimmäkseen sarjoja, joissa on joku näyttelijä, josta pidän, kuten Mike He, Joe Cheng tai Fahrenheitin pojat. (kutsun Wu Zunia Kunto-ohjaajaksi, Jiro Wangia Apinapojaksi ja Calvin Chenia Toiseksi Apinapojaksi, Aaronille en ole keksinyt lempinimeä kun se ei ole kovin persoonallisen näköinen... :) )
Taiwanilaisista sarjoista odotan ehdottomasti nyt Honey and Cloveria. Sen anime on yksi suosikeistani ikinä, ja japanilainen draamaversio oli ihan ok (siinä oli Ikuta Tomakin!).

Korealaisia olen tosiaan katsonut hirmu vähän, 9 End 2 Outs on ainut jonka olen katsonut loppuun, Coffee Princen viimeiset kaksi jaksoa on odottanut kovolla vaikka kuinka pitkään jo. Aloitin juuri tuon I'm Sorry, I Love Youn. Korealaisissa sarjoissa on ehkä se vika, että vaikka idea olisi hyvä, niin loppuvaiheessa se vesittyy. Viimeiset jaksot on tuskaa!
Odotan ihan hulluna korealaisten Hana Yori Dangoa! Toivottavasti siinä on jotain herkkuja miehiä! :wub: Japanilaisten versio oli minusta todella hyvä, rooleihin ei osaisi kuvitella oikein ketään muuta. En tiedä kannattaako tuntea syyllisyyttä siitä, ettei ole katsonut Meteor Gardenia. Jotkut tykkää, jotkut ei, olen puolivälissä ja melko pitkäveteiseltä tuntuu. Se seurailee aika tarkkaan ainakin sitä animea (mangaa en ole lukenut), mutta mulle nyt loppuunsa on aika sama, kuinka uskollisia nämä "live actionit" on esikuvilleen. Taiwanin F4:sta en saa itseäni kyllä pitämään kirveelläkään, vaikka se suunnilleen pyhänhäväistykseltä tuntuukin.

HanaKimi on kyllä super. Pidin molemmista versioista, varsinkin kun ne oli kuitenkin melko erilaisia. Rakastan Oguri Shunia, mutta Wu Zun oli paljon hauskempi Sano. Pidän Jiro Wangistakin, mutta Ikuta Toman "Homo ja nai!" on vieläkin yksi suosikkikohtauksistani ikinä missään! :heart: Ella oli uskomattoman poikamainen, mutta ehkä se oli sitten liian poikamainen, kun en oikein olisi millään meinannut uskoa, että kukaan rakastuisi siihen. Japanin Mizuki ei ollut kovin uskottava, mutta ainakin selkeästi tytön näköinen :)

Jaha, kylläpä postauksen koosta huomaa, ettei saa kenenkään kanssa koskaan aiheesta puhua. Pitäisi varmaan käännyttää joku kaveri tähänkin hommaan! :)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 3rd, '08, 14:41

Oma Kimutaka lempparini tulee aina(ehkä) olemaan Engine, se vaan oon niin ihana.

Musta tuntuu että Full House 2 on samat tyypit rooleissa, jollei se oo joku Goong S tapanen juttu (eli ei jatko osa ollenkaan). Jos Full House 2 edes tulee, enpä oo viime aikoina kuullu mitään uutisia, en kyllä oo etsinytkään. Full House oli aikoinani eka Ksarja

Time of Dog and wolf tiedot dramawikistä, muuten maailman paras keksintö ikinä (rakastan dramawikiä!!): http://wiki.d-addicts.com/Time_Between_Dog_and_Wolf
Tää sarja on ehdottomasti katsomisen arvonen, life altering. Olin niin koukussa että... varsinkin jos pitää mafiatouhuista niin kannattaa katsoa. Ainoa pettymys oli Nam Sang Mi, joka ei kyllä voittanu mua puolelleen Bad Familyssä myöskään (epä koko sarja ollu kummonen)

Noihin TWsarjoihin liittyen oon katsellu enemmänkin niitä sarjoja joissa on Ming Dao ja ne tyypit kuten magician of love ja prince turns to frog jne. Nyt katson Love Contractia ja Hearts of Fencingiä (tätä vaan sen takii koska harrastan miekkailuu ja halusin nähdä miltä se näyttää jossakin sarjassa).

Toi Why why Love on ollu jo jonkin aikaa mun katsomistoivelistalla mutten oo saanu aikaseks kattoo viel. Tosin en hirveästi pidä Mike He'stä. emt se vaan tuntuu kauheen epätunteelliselta tyypiltä. Oon nähny Devil Beside you:n (muuten yks parhaimista mangafilmatisoinneista) ja Love Contractin mutta en oo vielä hänyt kemiaa Mike Hen suunnalta kenenkään kanssa. (eipä moni pysty olemaan Gong Yoo 2!! tyyppi jolla on parhaimmat kemiat joka ikisessä sarjassa, jossa se on ollu) Aina ku oon aikonu alottaa jonkun TWsarjan katsomisen oon löytäny uuden ksarjan ja sitten kaikki muu on unohtunu.

MISA on mun lempi ksarja IKINÄ! Itkin ja itkin kunnes näytin pandalta T_T 9 End 2 Outs oli ihan ok, loistavat kemiat mutta mun makuun vähän tylsä, jossain puolessa välissä olin jo et "ääh ksoka loppuu" kun siinä ei oikeen tapahtunu mitään erikoista. Samaa mieltä oon Coffee Princen muutamasta loppujaksoista, se vaan lopahti *pläts* oon tod samaa mieltä siitäkin et Ksarjat jotenkin lopahtaa puolessavälissä tai sitten kun on enää jäljellä 4-2 jaksoo. Sillee kävi kun katoin Dal Ja Spring, My Girl ja 1% f Anything sarjoja. JA on niitä muitakin. Silti Ksarjat rules 4ever LOL, niitä oon nähny monta hyvääkin!!

yasuikara
Posts: 2
Joined: Jan 14th, '08, 19:38

Post by yasuikara » Apr 3rd, '08, 15:52

Ei hätää, kyllä meitä löytyy.

Fin_gurly
Posts: 126
Joined: Sep 11th, '06, 14:44
Location: Finland
Been thanked: 1 time

Post by Fin_gurly » Apr 4th, '08, 16:00

European Girl wrote:Tietääkö kukaan kenet on valittu pääosiin Full House 2?
Huhuttiin jossain vaiheessa että YEH (Yoon Eun Hye) ottaisi Song Hye Gyonin paikan Full House 2:sessa mutta on näköjään kieltäytynyt hommasta..

Ite kyllä en haluaisin kakkos tuotanto kautta koska yleensä 2.kausi on huonompi kuin eka..mut eihän sitä koskaan tiedä( esim ISWAK 2 oli pettymys mulle juuri samaisesta syystä) :-(

maakopla wrote:Ootteko muuten jo kuulleet että korealaiset tekee oman version Hana Yori Dangosta?
Wow Jee :cheers: Olis kyl kivaa jos Hyun Bin olisi Tsukasana(jotenkin sopisi siihen rooliin :lol ) ja taas Yoon Eun Hye olisi Tsukushina :w00t:

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 7th, '08, 16:02

Sain juuri katsottua Kimi Wa Petto draaman vähän aikaa sitten. Oli kyllä hyvä. Juoni oli niin outo, etten olisi ikinä edes vaivautunut katsomaan mutta kun yllättäen se oli saatavilla niin helposti niin en voinut vastustaa. Sarjahan oli aivan ihana ja kaikki olivat rooleissaan hyviä. Muistuttivat mangahahmoja mielettömästi. Ärsyttävää kun Jsarjoissa yleensä deittailusta tehdään niin pakolla väännetyn näköstä. :crazy: :crazy: Momo oli kyllä ihana. Haluan oman Momon xD

Nyt katson parhaillani Meteor Gardenia. ihan nyvältähän se vaikutti ekan jakson persuteella. Muttei kukaan pysty korvaamaan Jun Matsumoton Tsukasaa, ei kukaan. Saa nähdä nytten ku Korealaiset tekee oman versionsa... tästö tulikin mieleeni että f4 ei ole kovin komea kummassakan versiossa. Mutta Rui Meteor gardenissa on IHANA eikä Tsukasassakaan oo valittamista. Vaikke se hankala tukka tekee pahaa... xD

Katoin eilen Leffan My Tutor friend ja suosittelen lämpimästi kaikille. Ihmeen luontevaa näyttelemistä, hyvää huumoria. Toi mieleeni Legend of Seven Cutter leffan. Nyt katson Virgin Snown vihdoin ja viimein. Jun Ki <333

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 7th, '08, 16:45

maakopla wrote:Sain juuri katsottua Kimi Wa Petto draaman vähän aikaa sitten. Oli kyllä hyvä. Juoni oli niin outo, etten olisi ikinä edes vaivautunut katsomaan mutta kun yllättäen se oli saatavilla niin helposti niin en voinut vastustaa. Sarjahan oli aivan ihana ja kaikki olivat rooleissaan hyviä.
Oih, Kimi wa Petto on ihana! Se on oikeasti yksi suosikeistani, vaikken pidäkään erikoisemmin MatsuJunista. Se idea on tosissaan melko noh, absurdi, mutta toimi todella hyvin ja pidin roolisuorituksista ihan älyttömästi! :heart:
maakopla wrote: tästö tulikin mieleeni että f4 ei ole kovin komea kummassakan versiossa.
Eih, miten väärässä ihminen voi olla! :-) Japanin F4:sta löytyy yhä kaksi bishounen suosikkiani, Oguri Shun ja Matsuda Shota. Varsinkin kakkosessa Matsuda oli niiiiin hottis! :wub:
Vic Zhoun charmia en kyllä Meteor Gardenin myötä vielä äkännyt, mutta esimerkiksi Marsissa se on ihan hyvää silmäkarkkia. Muutenkin Meteor Gardenin Rui on supermälsä hahmo. Siinä sarjassa sanotaan että Rui olisi ollut autistinen, mutta se nainen olisi jotenkin parantanut sen. Minun ymmärtääkseni autismi on tila, josta ei parannuta... Enivei, itse en vaan sitä taiwanilaisen version hurmaa koskaan tajunnut. Kaiketi mulla on vaan niin huono maku draamojen suhteen, että kaikki vakavasti otettava draama on minun mielestäni kauheata kuraa :P

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 7th, '08, 20:08

Omasta mielestäni F4:ssa kummasakin sarjassa vain Rui ja Tsukasa on herkkua. Muut on vähän niin ja näin.

Vai on Vic Zhoun Marssissa... Pitää kattoo se sarja seuraavaks meinaan Vic Zhoun on kyllä in Rein ruumillistuma, vähän pidempi tukka kun vielä ois ja vaalee... Aaah. Mars oli mahtava manga... ja kyllä Vic Zhoun charmi meteor gardenissa näkyy, sillä on mielestäni ihana kampaus. Muuten millanen sairaus se autismi olikaan? (nyt paljastuu mun älykkyyden taso...) muuten ihana kuva wikipediassa <3 olen löytänyt uuden rakkauden xD

Jerry Jan on kanssa ihana kunhan tukka on vähän saatu aisoihin^^ Mutta... sellanen Tsukasa on, se tukka xD silti Jun Matsumoto oli enemmän Tsukasa <_< Tyhmää ku kakkosjaksossa oli vielä vähän TuskasaxMakino kohtauksia T_T HALUAN NIITÄ! he he, virgin kohtauskin oli ängetty mukaan. se oli yks mun lemppareista mangassa^^ Nyt tuli ikävää HYD mangaa... Kyl mä viel joku pv saan sen ostettuu.

Sain juuri katottua Virgin Snow leffan..aah Lee Jun Ki:n hymy loppukohtauksessa. Sillä hetekllä aattelin et nyt mä en tarvii enää mitään, voin kuolla onnellisena xD mutat eipähän siinä leffassa pal mitään ollu, paljon Lee Jun Ki kohtauksia. No senhän takii mä koko leffan katoinkin.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 7th, '08, 21:19

Wikipedia: Autismi
Autismiin liittyy vuorovaikutusongelmia muiden ihmisten kanssa, epäsovinnainen, haastava käytös, toistavaa ja rajoittunutta toimintaa, sekä aistien yli- ja aliherkkyyttä. Myös unihäiriöt ovat yleisiä.
Nykyisen käsityksen mukaan autismi on kokonainen kirjo eriasteisia häiriöitä. Autisteilla on mielen mallissa häiriöitä: heillä on muita heikompi kyky kuvitella, mitä toiset ajattelevat.
Autismista ei voi parantua, mutta kuntoutuksella voidaan hyvin paljon vaikuttaa elämänlaatuun ja toimintakykyyn. Käyttäytymisessä näkyvät ilmenemismuodot ovat yksilöllisiä ja vaihtelevia riippuen autistisen henkilön iästä, kehityksen tasosta ja hänen saamastaan kuntoutuksesta. Autismi on kehityshäiriö. Siihen ei ole tiettyä hoitoa.
Sinänsä tämä nyt on ihan turhaa pilkunviilaamista, koska kyseessä on kuitenkin vain televisiosarja. Se voi olla virhe käsikirjoittajilta tai vaikka väärä sanavalinta subbien tekijöiltä. Itseäni jäi vaan hirveästi kaivelemaan silloin tuo pieni yksityiskohta.
Minulla oli nuorempana kaveri, joka oli autistinen, sillä oli Aspergerin syndrooma. Se oli muuten melko normikaveri, mutta ennen kuin tiesin tuosta syndroomasta, luulin aina että se on jotenkin ylimielinen. Se reagoi kaikkiin tilanteisiin suoralla puheella, joka monesti loukkasikin. Mutta sitten kun se kertoi tuosta jutusta, tajusin ettei se osaa lukea ilmeitä ja eleitä niin kuin muut, eikä siksi tajua puheessa olevia pieniä vivahteita, joita ei suoraan sanota sanoin. Sille oli siis turha olla sarkastinen tai yrittää "piilovittuilla". Ei se ymmärtänyt semmoisia juttuja lainkaan. Mutta se oli myös uskomattoman lahjakas matemaattisesti. Se elätti perhettään koodaamalla softwarea yrityksille ja ilman mitään koulutusta vieläpä!
Wikipedia: Asperger
Tavallisesti ihmisillä on huomattava luontainen kyky havaita muiden ihmisten mielialoja ja ajatuksia. Suurin osa ihmisistä kykenee päättelemään keskustelukumppaninsa ruumiinkielestä ja muista pienistä vihjeistä huomattavan paljon. Autistisilla ihmisillä ei ole tällaista kykyä, ja Aspergerin oireyhtymästä kärsivä saattaa olla sosiaalisesti yhtä "sokea" kuin täysin autistinen henkilökin. Sosiaalisesta sokeudesta kärsivä ei esimerkiksi välttämättä ymmärrä hymyn tarkoitusta eli onko se iloinen, vahingoniloinen vai ilkeä hymy tai ei huomaa koko hymyä.
Aspergerin oireyhtymään kuuluu sekä kielteisiä että myönteisiä puolia. AS-henkilöillä on älykkyystestien mukaan keskiarvosta poikkeava älykkyysosamäärä (tilastollisesti arvioituna joko hiukan keskitasoa korkeampi tai matalampi). Merkille pantavaa on, että AS-henkilöillä joilla on mitattu keskiarvoa selvästi alempi ÄO, voi silti olla hyvä sanavarasto, ja heillä saattaa olla jokin vahva muistamiseen liittyvä erityisalue.
AS-henkilöillä on yleensä joitakin kapea-alaisia harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita, joista he ovat erittäin kiinnostuneita ja tietävät melkein kaiken. Näistä harrastuksista voi olla hyötyä työelämässä, mikä kannattaa ottaa huomioon työalaa valittaessa. AS-henkilöillä on usein tavallista laajempi sanavarasto, ja mekaaninen lukutaito on hyvä.
Last edited by SSpiegel on Apr 7th, '08, 22:53, edited 1 time in total.

sansain
Fansubber
Fansubber
Posts: 112
Joined: Mar 15th, '08, 13:00
Location: Finland

Post by sansain » Apr 7th, '08, 21:58

Moro, täällä olisi uusi japanin ihmemaan löytänyt member.
Katselin näin alkupaloina Aya Ueton tähdittämät Attention Please! ja Abarenbo Mama -sarjat, aika hupaisia olivat.
AP:n uusin special ja AM:n jaksot 5-11 ovat vielä ilman enkku subeja, mutta eipä tuo menoa haitannut, vaikka en japania ymmärräkään. :mrgreen:

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 9th, '08, 19:52

Senkjuu, että valoitit autismista. Hmm... No Rui ei näytä olevan Meteor Gardenissa ainakaan kauhean vakavasti sairas. Hmm. Sain juuri päätökseen jakson 4. Hitaasti mutta varmasti.. netti ei nääs oikeen oo mikään supernopee. Pikkuhiljaa tajusin, että tästä sarjasta puutuu glamour, se kimalteleva rikkaiden tyyli on jossain ihan muualla. Näyttelijäsuoritukseton aika surkeita. Olen päättänyt, että pidän vain Barbiesta, Vic Zhousta ja Jerry Yanista. Tulin siihen päätökseen, että Jun Matsumoto on todella Tsukasan ruumillistuma mutta Jerry Yan hoitaa homman luonteen osalta täydellisesti! Ne kaksi muuta F4 jätkää... :cussing: Vanness Wu yrittää olla luonteva, huoleton ja rento muttei osaa ja se toinen ei vaan omista sitä nättelijän säteilevää auraa. Se on niin mitätön ja harmaa tyyppi. Ja Makinon vanhemmat :crazy: varsinkin äiti :cussing: Joka kertaa kun ne tulee ruudulle tekee mieli heittää koko kone ikkunasta ulos ja tappaa joku. No jatkan katsomista, jakso viisi on melkein latautunut jo^^

Ksarjojen rintamalla päätin tutustua Hon Gi Dongiin kun akikkikert puhuu siitä joka paikassa. Eka jakso oli ihan ok. Pidän näyttelijöistä ja huumori on ihan hyvää. Varsinkin se disco. HA HA! nauran joka kerta kun ajattelen sitä. En yleensä pudä historia-nykyaika-huumorilla yhdistelyistä mutta luulen että tämä menee. Toivon, että sarja muuttuu paremmaks (käviski niin ku Thank Yussa, sarja vaan muuttu jakso jaksolta paremmaks. Pelästyin jo ettei se paraneminen lopu koskaan) Mutta kun luin spoilereita lopusta mieleen nousi vaan yksi kysymys.. miksi mä viime aikoina katon tälläsii sarjoi vaan?

Holy cow. Tajusin juuri, että pitä kattoo Tadashii Oji no Tsukurikata jakso 2. se on yks näistä päättömistä söpöilysarjoista, joissa poseeraataan niin saakelisti. Mutta pidän sen huumorista^^ Tuo mileen Nobta wo Producen (vaikken hirveesti ees pitänyt siitä sarjata *kon*)

Tervetuloa ilosieen joukkoomme sansain! Toivottavasti viihdyt ja laitat paljon viestejä tähän ketjuun. Ja SSpiegel laita vielä jotain mielipiteitä Meteor Gardenista!

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 9th, '08, 21:07

^^ Olen miettinyt tuon Hon Gil Dongin kokeilemista. Mulla on menossa tällä hetkellä joku ihme kausi, etten taas innostu mistään. Otin tuossa yhden jakson Proposal Daisakusenia(jd), At Home Dadia(jd) ja Soulmatea(kd). Mikään noista ei oikein sytyttänyt kunnolla. I'm Sorry, I Love You'ssakin olen ollut jumissa kahdessa ensimmäisessä jaksossa vaikka kuinka pitkään. Hyenaa en saanut katsottua edes ensimmäistä jaksoa loppuun. Älytön määrä draamaa odottelee kovolla, mutta mikään ei inspiroi. Ashita no Kita Yoshio on ainut mikä on nyt iskenyt, mutta kun katson sitä poikaystävän kanssa (joka ei todellakaan ole millään tavalla minkään aasialaisen popkulttuurin ystävä) niin sitä on pakko katsoa hiljakseen.

Tuosta Meteor Gardenista... Kuten sanoin jo aikaisemmin, se seurailee tuota alkuperäistä tarinaa melko orjallisesti. Se alkuperäinen mangahan on vuodelta -92 ja anime -96. Ärsyttävintä oli, että Meteor Gardenissa oli matkittu ilmeisesti myös ysärin mukaista vaatetusta, ainakin ne oli niin hemmetin mauttoman näköisiä koko ajan, vaikka pitäisi olla vuosi 2001! :pale: :doh: Sinänsä tuon alkuperäisen tarinan seurailu voi olla positiivistakin, varsinkin nyt kun odottelen tuota taiwanilaisten Honey and Cloveria. Japanilainen versio oli viety jokseenkin kauas alkuperäisestä. Hana Yori Dangossa se oli pelkästään positiivista, että siitä koko hommasta tehtiin jotain ihan uutta ja jätettiin ne tylsät ja huonot osat pois. Itsekin pidin juuri siitä muodista ja glamourista, ja että laitettiin hieman mutkia suoriksi, vaikka onnistuttiin HYD:issäkin laahaamaan sitä juonta paljonkin niin lyhyeksi sarjaksi. :-)

P.S: Ihanaa kun saa vapaasti arvostella sarjoja, kun yleensä porukat tulee suunnilleen lynkkaamaan sut, jos sanot jotain "pahaa" jostain niiden suosikista. Pssst! Mäkään en tykännyt Nobuta wo Producesta! Mun mielestä se on melko tylsä ja Yamapi ei vakuuta.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 9th, '08, 22:02

Mull taas on sellanen kausi että kiinnostavia sarjoja löytyy vaikka millä mitalla mutten ehdi katsomaan xD Juuri äsken innostuin Wish To See You again TWsarjasat (miksköhän..kröhöm... Vic Zhou) muttei oo subeja T_T :cry: EIH! Toivon mukaan joku päivä...

En tunne livenä yhtään suomalaista draaman ystävää. Se ois kai pelottavaa, jos ne on murhanhimosii xD mutta luultavasti ne kaikki keskittyy Jsarjoihin enimmäkseen. Tästä pääsenkin nobuta wo Produceen (vai oliko se wa? ihan sama) Mä en tajuu tän sarjan menestystä? söpöily? ja Yampi... ja siitä päästäänkin siihen et mä en tajuu Yampin menestyksen salaisuutta. Okei se ei oo ees mikä kauheen söpö eikä se oo kauheen hyvä näyttelee. Muistan et Kurosagi oli kauhee menestys, kaikki vaan puhu hyvää siitä mut mä en oikeen innostunu. Kaikki jaksot oli melko samanlaisii ja se tyttö oli ärsyttävä!!

Ahaa, nyt siis tiedän Meteor Gardenin tyylittömyyden salaisuuden... -90 luku. Mä kun vielä pidin -90 luvusta (en enää!! ei maar)

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 9th, '08, 22:24

Huhu! :-) Veit sanat suustani! Mäkään en mitenkään onnistu tajuamaan mikä siinä Yamapissa kiehtoo. Poikkiksenikin tuli tuossa yksi päivä kotiin kun katsoin Kurosagia ja se sanoi, että tuolla pojallahan on koko ajan sama ilme! Yhdessä vaiheessa oikeasti katsoin samaan aikaan Long Love Letteriä, Nobuta wo Producea ja Stand Up!'ia ja meni hermot, kun Yamapi oli niissä kaikissa! :cussing: Siis kyllä sen sarjat on ihan katsottavia, mut ei se hääppöinen kyllä ole, noin niinkuin näyttelijänä.
Toisaalta, pitää ymmärtää, että kaikilla on oma makunsa. Itsekin fanitan monia, joista monet muut ei pidä olleskaan. Ja semmoisiakin, jotka ei osaa näytellä oikein yhtään. Ehkä Yamapissa ärsyttää se, kun se on niin yliarvostettu.

Kurosagi oli kyllä ihan jees. Tykkään tuommoisista huijausjutuista, mutta ehkä se olisi ollut parempi jos ne olisi keskittyneet vähemmän siihen ihmissuhdedraamaan ja enemmän siihen, että olisi kehittänyt jotain kunnollisia huijauksia. Tulee mieleen vaan se yksi huippu brittisarja, jossa ihan samassa ajassa (n. 45 min) kehitettiin vaikka kuinka mutkikkaita huijauksia, joista ei aina edes tiennyt että tuleeko ne toimimaan vai ei. Samaa olisin toivonut tässä.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 9th, '08, 22:49

Wenaa. se brittisarja, hitto ku en muista sen mimee mut se tuli aikoinaan subilta. vai mitä?! siinä oli hiton hyvä OP muistan ku kyselin tyypeiltä mut kukaan ei ollu nähny sitä. Siinä oli tosiaan mahtavia huijauksia.

Hitto ku harmittaa ettei siihen Wish to see you again sarjaan oo subeja T_T Tän takia ois pitäny viime syksynä mennä opiskelemaan Kiinaa...

Meikä ei oikeen hirveesti fanita Jnäyttelijöitä. Noh tietty Kimura Takayaa!!! Ja on Jun Matsumoto ihan kiva. mutta kun taas tutkitaan knäyttelijälistaa niin se voisi olla jopa loputon. okeestaan fanitan kaikkia tyypillisiä kuten Rain/BI, Kim Rae Won, Eric Mun, Lee Jun Ki jne... ehkä enemmänkin sen takii koska ne on niin hyvän näkösii mutta enpä ole vielä Ksarjoissa nähnyt kovin huonoa nättelemistä. Ainut knäyttelijä jota fanitan oikeesti vaan ja ainoastaan sen takii et se oikeesti ON hyvä (sit vast sen jälkeen et se on hyvän näkönen)on Lee Jin Wook (smile again, on air). En oikeesti oo viel nähny ketään muuta niin hyvää. Siis jokainen ele, jokainen katse, siis tälle ei löydy sanoja. Mutat oon kyllä nähny sen vaan Smile Again sarjassa. Silti, luulis nyt 16 tuntia riittävän todistamaan jonkun loistokkuudesta. Jopa Lee Dong Gun jäi varjoihin! HA HA HA!

Mitä mieltä oot Mars TWsarjasta? Oon tässä miettiny et sen vois kattoo, löysin ihan hyvän sivun mistä voisin ladata sen melko pienessä koossa. mut sit taas jso se ei oo kauheen hyvä, voisin kattoo sen myöhemmin. Manga oli kyllä TOSI hyvä.

juu Kurosagi oli ihan hyvä. Mutta ku ne huijausjutut oli kaikki ihan samanlaisii. Aluks se oli tosi siistiä mutta jaksosta toiseen... ja sit vielä se tyttö marmattamassa joka kulmalla. Pidin kyllä siitä häröstä vanhasta papasta joka ei millään onnistunu suolaamaan kurkkuja oikeen. Ja sit se poliisi oli aika hyvä kans, irstaine nauruineen xD Tai nää on ainoat jotka mulle on siitä koko sarjasta nääny mieleen. Oon lukenu mangaakin jonkun verran mut 16 volumee (ongoing) ei saa mua hyppimään riemusta.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 9th, '08, 23:23

Joo, sen sarjan alkumusiikki oli super! Löysin sen sarjankin Hustle

Mulla on ihan älyttömät listat näyttelijöistä, joita fanitan. Olen sen verran pinnallinenkin fanityttö, että en noista näyttelijänlahjoista erikoisemmin edes välitä! :D
Japanilaisista tykkään Oguri Shunista, Matsuda Shotasta, Kaneshiro Takeshista, Tsumabuki Satoshista ja Kubozuka Yosukesta. Näistä voi tosin aika turvallisesti sanoa, että ne osaa näytellä oikeastikin, kun kaikki näistä taitaa olla ensisijaisesti näyttelijöitä.
Taiwanilaisissa tykkään Mike He'stä, Joe Chengistä, Jiro Wangista, Wu Zunista ja Calvin Chenistä. Viimeiset kolmehan siis on niitä Fahrenheitin poikia, joten näyttelijäntaidoista voi olla montaa mieltä... :-)
Korealaisissa en ole vielä ehtinyt ihastua näyttelijöihin, mutta tykkään bändipojista! :lol Dong Bang Shin Kin Hero JaeJoong on ehdoton suosikkini (sitä ei varmaan huomaa...), ja Super Juniorista löytyy ainakin Siwon ja Sungmin. Heechulkin on jees. Kummankaan bändin musiikista en erikoisemmin välitä, mutta Super Juniorin Full House oli superhauska ja Heroa on aina kiva nähdä telkkarissa, kun se on niin omituinen tyyppi! :wub:

Tulee ihan älyttömän pitkä postaus taas, mutta tuosta Marsista vielä: mulla on siinä vielä 5 jaksoa katsomatta, mutta olen kyllä ihan snadisti kyllästynyt siihen. Se menee melkoisen synkeäksi skitsoiluksi. Jos fanittaa lujaa Vic Zhouta niin onhan se sit nähtävä :-)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 10th, '08, 09:02

Niin, unohdin TWnäyttelijät kerrakseen. mun suosikkeihin kuuluu Ming Dao (sun täytyy kattoo The magicians of Love^^), Wu Zun, Jiro Wang (!!! se on niin ihana. Varsinkin HanaKimissiä näytteleminen näytti niin rennolta, tyyppi ihan nautti täysin rinnoin), Wang Shao Wei, Nicholas Teo, Cyndi Wang (se vaan on niin söpö ja sen ääni on söpö ja kaikki mitä se tekee on tosi söpöä ja mä en voi vastustaa mitään söpöä!), Xiao Qiao ja Joe Cheng. Niin ja nää mun uudet bongaukset Barbie, Vic Zhou ja Jerry Jan.
On yks inhokkikin... Ariel Lin!!! KUOLEMAN!!! Ehkä se johtu sen ärsyttävästä roolista ISWAK:ssa mut Love Contarctissa se ei ole parempi. ehkä johtuu taas sen ärsyttävästä roolista... Mut oli Get Karlissakin ärsyttävä rooli sil päänäyttelijäl mut mä tykkäsin siit ihan sikana. Love Contract on muutenkin vähän pimee sarja, kuulemma se loppu on vähän ihmeellinen.

Hmm. Oon yrittäny jo kauan skattoo My Boss My hero sarjaa mut en oo saanu aikaseks. kaikki kehuskelee sitä ja uskon sen olevan ihan hyvä. Mä kun pidän kaikesta mikä liittyy vähänkin mafiaan.

Latailen tässä Lobbyistin (maailman naurettavin mutta tyylikäs Ksarja) loppujaksoja 18-24. Hitto ku siin kestäää ja kestää. Batch torrentit on kiva keksintö mu ku lopullinen koko on 4.73GB ei naurata. Siinä kestää ja kestää. Aattelin just et vois ladat aMeteor Garden II sillai yks ja kaks, ku näyttää olevan jakajiikin. Mut sit taas ku kaikki sanoo et se II on ihan p*s*k* niin...

Ai niin piti siit Hong Gil Dongista sanoo. Se on tosi hauska (en vieläkään ole päässyt yli siitä discosta) mut aluks se oli jotenkin tosi häiritsevää ku tyypit muinaisissa puvuissa tanssi pop musan tahtiin. mut siihenkin tottuu ihmeen nopeesti. Sit ku sarjasta tulee kuulemma paljon vakavampi loppua kohden. Spoilasin jo lopunkin itelleni. Ihemttelenpä vaan, toivottavasti se sopii sarjaan.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Apr 10th, '08, 15:24

Oi! Ariel Lin on munkin inhokki! Se tyttö tekee joko joka roolistaan samanlaisen tai sitten se valitsee joka kerta samanlaisia rooleja. Olen kattonut neljää sen sarjaa, ISWAKia, Love Contractia, Tokyo Julietia ja They Kiss Againia, joista muuten viimeisintä katsoin 1,5 jaksoa ennen kuin meni hermot niin lopullisesti, etten ole jatkanut siitä, enkä varmaan aio. Tekee mieli heittää tietokone ikkunasta ulos joka kerta, kun näkee sitä yhtään missään.

Hehe, olen muuten ihan varma, että pian saa jonkun vihat päälleen kun näin avoimesti kaikkea vaan haukkuu. :lol Itseänikin kiusaa aina, kun joku valitsee jonkun minun suosikkisarjan inhokikseen tai sanoo, ettei tajua mitä ihanaa on Oguri Shunissa. :P

kauk0
Posts: 5
Joined: Dec 13th, '04, 22:07

Post by kauk0 » Apr 10th, '08, 17:04

Täällähän vaikuttaa olevan pieni mutta vilkas suomi-ketju! Itsellekin on J/K/C dramat kolahtanut. Alunperin Porco Rossosta lähti koko touhu, siis 90-luvulla..
Enään ei juuri jaksa animea katsoa mutta dramat on tullut tilalle. Ja elokuvat.
joku täällä kehui Engineä ja samaan joukkoon kuulun. muita kiinnostavia on ollut water boys, bus stop, forbidden love, etc. Nyt yritän saada Crimson Sabrea katsottua ja musashia.
Onkos teille tuttuja noi 70-80 luvun wuxia-leffat? Viasatilta tulee koko ajan näit klassikoita =)
:salut:

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 10th, '08, 19:28

Hellou Pinkshadie! Toivotatvasti autat pitämään ketjun elossa :D

Meikä ei juuri elokuvia katsele, varsinkaan vanhoja. Katselen enemmän sarjoja ja kaikkein eniten korealaisia. oletkos katsellut Korealaista tuotantoa? Kuulun myös Engine faneihin.

SSpiegel: aloitin tänään Marsin katsomisen. OIli pakko. Meikäläinen on viimeisen viikon aikana laiminlyönyt opiskelua ankarasti... :whistling: :whistling: Se oli kyllä tosi hyvä alku, sain pari ekaa jaksoa pakettiin ja nyt meinaan kattoa muutaman lisää. Vic Zhou on mahtava :w00t: :w00t: ja ihana :wub: :wub: täydellinen Rei. Wau, se opettajan ahdistelukohtaus oli ällö, niin aitoa, niin aitoa... Harmittaa vaan ettei Barbie ole kauheen söötti. Se on ihan hyvä näyttelemään mutta jotenkin näyttää vaan ihan tavikselta. (vaadin glamouria xD) Ja se kohtaus missä Rei ekaa kertaa puhui Kiralle koulussa >< Kiralla ois pitäny olla letit. Muistan ikuisesti kun mangassa se tarttu yhteen lettiin ja sanoi "Why are you ignoring me?" ja Ruin ois pitänny pussata sitä Mars patsasta... Noh, se tuijotus kai kelpas.... Mut ku noi oli niitä mangan huippuhetkiä *wäääh* ja ihan tyhmää ku Kirasta on tehty ihme pelkuri, muka jokainen oven avaus pelottaa...

Niin ja Fin Gurly minne olet kadonnut? mitä sarjoja nykyään seurailet?

kauk0
Posts: 5
Joined: Dec 13th, '04, 22:07

Post by kauk0 » Apr 10th, '08, 20:45

Jooh, on meikäläisellä taas mennyt tonne leffapuolelle harrastus. Mitä lyhyttä sarjaa sarjaa suosittelet? Ajattelin kokeilla before and after plastic surgeryä. leffoista on tullu katsottua my wife is a gangster ja punch lady viimetteeksi.
Yhtä asiaa oon miettynyt, et jännä miten monet aasialaiset näyttelijät tekee uraa niin leffa kuin laulajan uralla. Aya Ueto, Tony Leung, Gigi Leung, Leon Lai etc.. Esim jenkeistä tai briteistä ei juuri montaa tule mielee, no J-Lo, ehkä helpoiten. Tai ehkä se on ollut vaan jotenkin silmiinpistävää huomata.. Siis huono asiahan se ei ole :)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 10th, '08, 22:06

Itse asiassa se on aasialaisten maiden juttu. Ei vaan Kiina,Japani ja Korea myös Venäjä ja monet muut maat harrastaa sitä et tyypit ei vaan näyttele vaan tekee muutakin. Siks niitä sanotaan idoleiks tai artisteiks. Eikä ehkä siks oo kovin monta oikeesti hyvä laulajaa kun ne laulaa nauhotuksen päälle yleensä.

Hmm ai Japanilaista lyhyttä sarjaa? (no joo Koreassa niitä ei pal olekkaan) En tiedä millaisista tykkäät. Ja on mulla toi Japanipuoli jääny vähälle huomiolle. Niin, no suosittelen Pride ja Beautiful (tai wonderful) Life sarjoja koska niissä on Kimura Takaya (joka näytteli Enginessä) ja ne on oikeesti melko hyviä ilman mitään turhaa söpöilyä ja superteini-idoleja. Ja EHDOTTOMASTI be Nice to People sarjaa. Se oli ihan mahtava. Ja Beach Boys lol, hymy nousee huulille aina ku muistelen sitä. Kaikki infot löytyy täältä: http://wiki.d-addicts.com/Main_Page

Hmm, en ole koskaan kuullut Before and After plastic surgery sarjasta.

sungie
Posts: 417
Joined: Nov 26th, '06, 13:00
Contact:

Post by sungie » Apr 11th, '08, 00:36

maakopla wrote:Hmm, en ole koskaan kuullut Before and After plastic surgery sarjasta.
Se on aika mielenkiintoinen. Hyvä sarja, ei komedia muttei mikään melodraamakaan.

Tuota Before and After Plastic Surgery kattelen nyt. Muuten on draamasarjoista taukoa ja keskitys k-variety ohjelmiin. Oottelen kuitenkin sekä Junkin & Ericin uusia sarjoja. Tykkään historiallisista k-draamoista

kauk0, kannattaa katsoa esim. Liar Game tai Galileo. Molemmat japanilaisia sarjoja.

Fin_gurly
Posts: 126
Joined: Sep 11th, '06, 14:44
Location: Finland
Been thanked: 1 time

Post by Fin_gurly » Apr 11th, '08, 12:51

maakopla wrote:Niin ja Fin Gurly minne olet kadonnut? mitä sarjoja nykyään seurailet?
Juu on ollu vähän kiireitä koulussa, ja siksi ei ehdi sarjoja niin paljon seurailla..^^
Tällä hetkellä tsiikailen ehkä eniten Fated to love you ja Mean girl ah chu.. Mutta kyllä mä tässä pari päivää sitten kattelin Robber k-draaman..Oli yllättävän hyvä( vaikka en oikeestaan pidä Lee Da Haesta) ja jotenkin sarjan edetessä huomasin että tämä miespäänäyttelijä oikeestaan itki melkein joka jaksossa, ja oli ehkä vähän jopa häiritsevää :unsure: Ihan kattomisen arvoinen sarja.

Itekin olen harkinnu ton Before and After Plastic Surgery sarjan kattomista :whistling:

Jos lyhyistä sarjoista puhutaan niin mulle tulee mieleen joko Tokyo Friends tai Friends..Tokyo friendissä ihan mielenkiintoinen tarina mutta puolessä välissä tuntu ehkä vähän pitkä veteiseltä.. :| Ja sitten Friends (jonka oikeestaan katoin vain Won Binin takia(mut siis ihan jeesh sarja)


ainii joo vähänkö mä en jaksa odottaa että Hana Yori Dango leffa tulee(just näin trailerin) :w00t: Odottaako kukaan muu??

sungie
Posts: 417
Joined: Nov 26th, '06, 13:00
Contact:

Post by sungie » Apr 13th, '08, 17:54

^ Mä oon varmaan yks niistä harvoista (?) jotka ei pidä Hana Yori Dangosta. Sain pakotettua itteni kahtoon ekan kauden, toista en jaksanut kahtoa paria jaksoa enempää. Leffaa tuskin ikinä katon.

Mutta korealaista versiota odotan :D Uteliaisuuttani.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Apr 13th, '08, 20:42

Jos totta puhutaan niin Hana Yori Dango taitaa toimia vain mangana. Japanilainen versio oli ihan jees (Jun Matsumoto oli täydellinen Tsukasa) ja nyt katson Taiwanilaista versiota mutta en pysty millään tottumaan siihen muotiin... se on jotenkin niin.. niin..alaston eikä yhtään tyylikäs. Melkein tahoo itkeä T_T Ja kaiken lisäksi Vanness Wu tekee mut hulluksi idioottimaisuudellaan. Onenksi Jerry Yan ja Vic Zhou sentän hoitavat homman kotiin kiitettävästä. Varsinkin Jerry Yan on saanut Tsukasan luonteen todella hyvin toteutettua. Mielestäni Meteor GArden ei välttämättä kaadu näyttelijöihin vaan enemmänkin ulkonäköönsä, joka on.. suoraan sanottuna ja liioittelematta RUMA! Mutta hei, olihan mangan taidekin melko huonoa aluksi... Aina voi toivo että ehkä sarjakin...

Hip Hei hurraa. Sain äsken katottua Marsin loppuun. Nyt kaduttaa, että myin pokkarit i. Haluttais lukee koko sarja uudelleen. Vaikka oon lukenut sen jo kaks kertaa niin tajusin vasta juuri nyt oikeesti sarjan katottuani miksi Rein äiti tappo ittensä. Seitä en kyllä vieläkään oikein ymmärrä. Mutta nyt kyllä Mars veti voiton Devil Beside Yousta. Olin meinaan pitänyt sitä tähän mennessä parhaana taiwanilaisena mangaan perustuvana sarjana. Mutta Marsia on vaikea voittaa. Se ei olisi voinut olla syvällsiempi, se oli koskettava, kaunis ja opettavainen. Ah, olen taivaassa. Tekisi mieli tanssia. LOL

Ainostaan ärsyttää Barbie Xu jok anyt kyllä pääsee TWnäyttelijöiden inhokkilistalle sijalle 2 heti Ariel Linin jälkeen. Harmittaa niin pirusti koska ilman Barbieta sarja olisi voinut olla TÄYDELLINEN: Okei, Vic Zhoulla oli muutama heikko hetki mutta se on niin :wub: että saa anteeks. En halua edes muistella niitä kohtauksia, joissa Barbie yritti epätoivoisesti näytellä pelästynyttä/hermostunutta. se hengittäminen...teki mieli :alcoholic:

Mutta nyt taidan palata rakkaimpien Ksarjojeni pariin ja jatkaa elämääni Hong Gil Dongin parissa. Sarja kun näyttää muuttuvan paremmaks joka jaksolta. Ja toivon vaan että mun Lobbyisttorrent tulee pian valmiiks niin saan jälleen yhden naurettavan sarjan päätökseen. Mulla alkaa jo olla ikävää sitä naurettavuutta^^ että mä rakstan Lobbyist sarjaa toden teolla.

@sungie: totta puhut, teitä on vähän. Mutta munkin mielestä JHYDIN 2 kausi oli melko rasittava koska Makino ja Tsukasa oli yhdessä-erillään-yhdess-erillään ja ärsytti se kun Makino vaan vollotti koko ajan. Enkä kyllä ole mikään Maki (eiks sen näyttelijän nimi ollu joku Maki tai jotai??) fanikaan joten...

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Suomi subbeja =)

Post by ~kani~ » Apr 29th, '08, 12:00

heips ^^
olen tässä aloitellut zettai kareshin kääntämistä suomeksi, toivottavasti edes jotakin kiinnostaa :D se on nyt ihan upouusi sarja, tänään ilmestyy kolmas osa. Ainakin nämä kaksi ekaa jaksoa ovat olleet hauskoja x) aika paljon poikkeaa alkuperäisestä mangasta, mutta mielestäni huumori on vain parantunut :D

olen Mistral -fansub-ryhmän jäsen, ja me tulemme mitä todennäköisimmin tekemään enkku-soft subit tähän kyseiseen sarjaan useamman kääntäjän voimin. Olen itse yksi näistä ^^

halusin tehdä nämä subit ihan harjoituksen vuoksi, käännöksessä ei pitäisi olla isompia virheitä, sillä käännän japanista + käytän tarkistettuja enkunnoksia apuna. Oikolukijaksi saa ilmoittautua: yksi kaveri lupasi kyllä, mutta se ei ole ihan varmaa.

sellaista vielä tiedustelisin, että kumpi olisi parempi, softsubit vai hardsubit?
ja apua kaivataan aina =)!

(ja jos jotakin ei kiinnosta/pitää suomisubbeja tyhminä/väärinä/noloina/tarpeettomina - saa tietenkin kertoa mielipiteensä, mutta älkää nyt ihan lytätkö :cry: tiedän kyllä että täällä porukka osaa englantia :P)

European Girl
Posts: 10
Joined: Jan 22nd, '08, 03:02
Location: Scandinavia

Post by European Girl » Apr 29th, '08, 13:02

Sehän on hienoa, että Zettai Kareshiin tulee suomenkielinen tekstitys.
Mitä hpeämistä Suomenkielessä on, päinvastoin.
Zettai Kareshi on ollut yksi parhaita näkemiäni sarjoja.
Mitä mieltä muut olette Zettai Kareshista ja sen suomenkielisestä tekstityksestä?

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 2nd, '08, 19:57

Zettai Kareshi on melko hyvä sarja^^ Its esain katottu ajuuri ne kaksi ekaa jaksoa. Hyvät näyttelijät ja mukava juoni. Poikkeaa mangasta tosiaan mutta ihan hyviä muutoksia. En koskaan unohda Nightin "Ore Sekshii?" kohtausta LOL

Wow, suomisubit. Kuulostaa erikoiselta. Luulin ettei kukaan ryhdy tähän *fighting* Luulenpa että softsubit on parempi vaihtoehto. Ne voi liittää mistä vain ladattuun jaksoon. Luulenpa ettei suomi hardsubeille välttämättä löydy paljoa jakajia. ihan hyväideahan se. Odottelen innolla nkeväni :D mutta onhan enkkusubeillakin tähän mennessä pärjätty ihan jees. Odottelen tosi innoissani varsinkin jos ryhdytte jotain sarjaa subbaamaan mille ei löydy enkkusubeja ollenkaan. sitten voisin jopa liittyä tiimiin.

Kukaan teistä kattonu Lobbyits Ksarjaa? Yksi suurimmista flopeista ja varmaan kalleimista mutta tätä sarjaa mä rakastin. Se oli tosi naurettava mutta kun näyttelijäkaarti oli MAHTAVA ja ost oli kehuttava. Tarina taas...LOL!! Loppu jätti niin paljon ratkaisemattomia juttuja.. Itse asiassa loppu oli vähän arvelluttava. Oliko se uni? Kuoliko Harry vai oliko loppu kuitenkin todellisuutta? Logiikka puuttui täysin mutta jännitystä ja juonenkäänteitä riitti joka sormelle. James, Harry, Tee Sung, Michael ja Madam Chae kuuluvat lempihahmoihini. James varsinkin, siinä on täydellinen puhdas paha! Sarjan parhaimpiin puoliin kuuluu just se et kun siinä ei kaikkea paljastettu ja laitettiin katsoja miettimään toden teolla.

Sain Hong Gil Dongin loppuun myös. Sarja oli ihan jees kunnes siitä tuli vakava... niin tylsä.. Noin 10 viimeistä jaksoa tylsistyttivät toden teolla. Varsinkin kun huomasin ettei prinssin näyttelijä osannut hommaansa ollenkaan. Hänen kasvonsa olivat kuin kuollut kala xD Onneksi oli muutama mehukas käänne lopussa. Enkä muuten voinut olla rakastamatta sitä hullua kuningasta. Siinä on yksi parhaista hahmoista ikinä! Tyypillä oli yllättävän paljon älyä päässä.

Ja nyt katson innoissani The Vineyard Man Ksarjaa. Se on tosi hauska mutta jotkut jutut menee vähän yli. Varsinkin se vessahätä juttu 4ssä jaksossa. Okei se oli sinänsä hauskaa muttei olisi nyt sentään tarvinnu puoleen jaksoon venyttää.

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 2nd, '08, 21:03

maakopla wrote:Zettai Kareshi on melko hyvä sarja^^ Its esain katottu ajuuri ne kaksi ekaa jaksoa. Hyvät näyttelijät ja mukava juoni. Poikkeaa mangasta tosiaan mutta ihan hyviä muutoksia. En koskaan unohda Nightin "Ore Sekshii?" kohtausta LOL

Wow, suomisubit. Kuulostaa erikoiselta. Luulin ettei kukaan ryhdy tähän *fighting* Luulenpa että softsubit on parempi vaihtoehto. Ne voi liittää mistä vain ladattuun jaksoon. Luulenpa ettei suomi hardsubeille välttämättä löydy paljoa jakajia. ihan hyväideahan se. Odottelen innolla nkeväni :D mutta onhan enkkusubeillakin tähän mennessä pärjätty ihan jees. Odottelen tosi innoissani varsinkin jos ryhdytte jotain sarjaa subbaamaan mille ei löydy enkkusubeja ollenkaan. sitten voisin jopa liittyä tiimiin.
Noh, sattui tämä sarja tulemaan kun kerta joudun sitä jo englanniksi kääntämään niin miksi ei samalla vaivalla suomeksi :P tosin englanniksi käännän vain aina puolet jaksosta.
Ajattelin tehdä molemmat, sekä hard - että softsubit. Hardsubit ihan harjoituksen vuoksi, sillä haluan kokeilla typesettaamista. Voisihan laittaa ihan DDL-linkin, jos torrent ei onnistu... Ensimmäinen jakso on nyt muuten editorilla ^^ ja toinen hyvällä alulla =). ja kolmas englanninnosvaiheessa 8). Puhun näistä nyt epävirallisesti, koska ryhmämme ei ole vielä julkaissut tästä sarjasta käännösaikeitaan... mutta kohtapa ne ilmestyvät=)

En usko että omat kykyni riittäisivät ihan ilman englanninnosta kääntämään, tosin sitä voisi myöhemmin kokeillakin jos löytyisi kiva lyhyt sarja.... Tokyo Shojo Yamashita Rio näyttäisi kyllä aika herkulliselta ^^ ehkäpä syksyllä sitten....

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 4th, '08, 14:28

maakopla wrote:
Sain Hong Gil Dongin loppuun myös. Sarja oli ihan jees kunnes siitä tuli vakava... niin tylsä.. Noin 10 viimeistä jaksoa tylsistyttivät toden teolla. Varsinkin kun huomasin ettei prinssin näyttelijä osannut hommaansa ollenkaan. Hänen kasvonsa olivat kuin kuollut kala xD Onneksi oli muutama mehukas käänne lopussa. Enkä muuten voinut olla rakastamatta sitä hullua kuningasta. Siinä on yksi parhaista hahmoista ikinä! Tyypillä oli yllättävän paljon älyä päässä.
Mulla on vielä jokunen jakso Hong Gil Dongia katsomatta, mutta itse olen tosi yllättynyt että mielenkiinto on pysynyt hyvin hereillä, varsinkin kun kyllästyn pitkiin sarjoihin tosi nopeasti. 24 jaksoa tuntui aluksi ihan ältsin pitkältä (kun tavallisesti katsoo niitä max. 11 jakson JDoramoja), mutta HGD on kyllä superjänskä! Parasta on ehkä se, että on tosi paljon hahmoja ja tarinoita, eikä koko sarja pyöri vain yhden suhteen ympärillä. Se hullu kuningas on kyllä aika mainio!
MUTTA! Pakko sanoa, että olet ihan väärässä prinssistä! Sen lisäksi, että se näyttelijä on superherkku Jang Geun Suk, minusta se sen jäykkä tyyli on just hyvä ja se sen ääni... huhu, käyn ihan kuumana aina kun se puhuu. :heart: :heart: :wub: :wub:
Niin joo, siitä pääosan naisesta en kyllä erikoisemmin pidä. Ensinnäkin se tapa, jolla aasialaiset naiset esitetään draamoissa on aivan kammottava, mutta sitten kun sen on vielä ihan pakko ylinäytellä koko ajan! :cussing:

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 5th, '08, 12:44

SSpiegel wrote: MUTTA! Pakko sanoa, että olet ihan väärässä prinssistä! Sen lisäksi, että se näyttelijä on superherkku Jang Geun Suk, minusta se sen jäykkä tyyli on just hyvä ja se sen ääni... huhu, käyn ihan kuumana aina kun se puhuu. :heart: :heart: :wub: :wub:
Niin joo, siitä pääosan naisesta en kyllä erikoisemmin pidä. Ensinnäkin se tapa, jolla aasialaiset naiset esitetään draamoissa on aivan kammottava, mutta sitten kun sen on vielä ihan pakko ylinäytellä koko ajan! :cussing:
Niin mäkin ajattelin JGSsta aluksi. Mähän rakastin sitä! Varsinkin sillon ku se hymyili niin :wub: mutta jostain syystä loppua kohden alko vaan ärsyttää se ilmeiden yksipullisuus ja se ihmeen karhee kuiskausääni.

Totta puhut Sung Yu Ristä. Se tyhmyys vietiin vähän yli. Aluks oli aika hauskaa. Alku oli kyllä lositava. Todella hyvä huumoria ja hyvä tasapaino huumorin ja vakavuuden välillä. Mutat sitten Yi Nok vaan oli tyhmä koko ajan ja blääh. Sitten keski ja loppuvaiheessa melkein ainut huumori, jota sarjassa revittiin oli Yi Nokin tyhmyys mikä taas oli lähinnä ärsyttävää. Silti Sung Yu Ri oli parempi kuin koskaan ennen. Edes jotain positiivista. Ja oli Yi Nokin persoonallisuudessa se hyvä puoli, että se tajus oman tyhmyytensä. Se teki siitä tavallaan vähän viisaamman. Olihan sillä ihan älykästäkin snaottavaa aina välillä. Joka tapauksessa Sung Yu Rilla on vielä paljon kehittymisen varaa.

Mutta Kim Ri Na (Seo Eun Hye) oli hyvä. Siinä oli tyyliä ja yläluokan karsimaa xD Tykkäsin myös hänen isästään. Näyttelijä Ahn Suk Hwan kuuluu mun lemppareihin (vanhempien näyttelijöiden fanituslistalla) sillä on mahtava nauru xD Oon nähny sen monessa sarjassa eikä oo ollu vielä negatiivisia yllätyksiä.

Kang Ji Hwan oli kyllä paras. Kuin syntynyt Gil Dongin rooliin. Pidin kyllä enemmän siitä alkupään Gil Dongista, huolettomasta ja ajattelemattomasta. Muuten tuli meileen se kohtaus kun Gil Dong etsi miestä, jolla on arpi vatsassa. Sitten samalla se teki jotain hyviä tekoja ihan huomaamatta siinä sivussa. Oli se unohtumaton viuhahduskoshtaus
"Iik. Tuo mies on itsensä paljastaja. Voitko tehdä asialle jotain"
"Oliko hänellä arpi vatsassa?"
"ei"
"Mitä minä siitäs itten välitän!"
LOL

No joo. Loputkin näkemäni Hong siskojen sarjat on ollu aika samantyylisiä. Alku huoletonta ja hauskaa ja sitten tarina vakavoituu toden teolla. Huumoria yritetän epätoivoisesti pitää yllä sivuhahmojen kommeluksilla. Että mä vihasin My Girl sarjaa. Aluks se oli niin ihana ja mahtava ja koukuttava! Sitten BAM ja se tyssäs puoleen väliin. Deligthful Girl taas oli totaalinen floppi (siis mun mielestä) en vaan tajua mitä ihmiset siinä näkee? Okei, hyvät näyttelijät oli joo mutta koko juoni oli ihan paska. Hetkinen mikä juoni? Eihän siinä edes ollut sellasta. Säälin vaan sitä poikaa <_<

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 9th, '08, 16:57

Sain juuri katsottua loppuun Hong Gil Dongin... aih, jäipä traaginen olo! Siinä ei sitten mikään mennyt oikein niin kuin piti.

Hauskaa kun ne mainostivat siinä lopussa sitä Hong Gil Dongin paikalle tulevaa sarjaa, Three Dads One Mom. Näytti ihan hauskalle niin ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi, kun olen päässyt ihan mukavasti korealaisten draamojen makuun nyt. :)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 10th, '08, 19:22

Mä sain juuri käärittyy kasaan The Vineyard Man and Witch Yoo Hee sarjat. Huoh! Nyt loppu romanttiset komediat! Meikäläinen kattoo Air Cityn koska siinä on Lee Jin Wook! Ehkei parhaimman näkönen mutta hyvä näyttelijä. Sitten näin mainoksen War of Moeny sarjasta ja vaikutti hyvältä. Ajattelin myös kattoo Corner with Loven koska se on kuukauden TWsarja. Ainakin sais jaksot nopeesti ja vaivattomasti.

Noita ennen pitäis kuitenkin kattoo Meteor Garden loppuun <_< wääh ja What Happened in Bali...

sansain
Fansubber
Fansubber
Posts: 112
Joined: Mar 15th, '08, 13:00
Location: Finland

Post by sansain » May 13th, '08, 14:28

Hienoa, että Zettai Kareshiin on tulossa suomisubit. Softsubit olis pirun hyvä juttu, näyttävät niin näteiltä ja laadukkailta RAW-videoiden päällä. :thumleft:

Tosiasiassa aloin itse vääntämään suomennosta sars:n subien pohjalta (tais pohjia tosin olla reilun 6-packin verran), mutta homma osoittautui melko työlääksi: 30 valmiin rivin jälkeen päätin laittaa projektin jäihin, tässä kesää odotellessa...
Puoleen vuoteen en ole nyt suomentanut yhtään mitään, sitä ennen lähes päivittäin jonkin subitusprojektin kimpussa (divxfinland ja sitten xvidsubs) 3 vuoden ajan. Oi niitä aikoja :mrgreen:

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 14th, '08, 02:43

Mun pitäisi keksiä jotain uutta katsottavaa. Jotain sellaista, joka on tullut jo kokonaan. Tuskallista odotella noita, jotka on kesken, jos ei ole jotain muuta katsottavaa siinä välissä. Katsoin juuri viikonloppuna Nodame Cantabilen. Eita on :heart:. Se on tällä hetkellä myös sarjassa Last Friends, mutta en silti tunnu saavan tarpeekseni siitä. Mietin, että olisinko katsonut yhtä sen sarjaa nimeltä Unfair, mutta vielä en ole saanut päätettyä. Onko kellään kokemusta?

Huomasin muuten taas, miten tympeätä porukka on internetissä :( Sanoin Nodame Cantabilen threadissa, että vaikka tykkäsin sarjasta, pidin Nodamen hahmoa suurimman osan aikaa melko ärsyttävänä. Ilmeisesti omien mielipiteiden esittäminen on kiellettyä, ellei sitten ole samaa mieltä kuin enemmistö. :cussing: Heti tuli sanomista.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 14th, '08, 09:08

Wow lol. Tollasii ihmisii on netissä ihan liikaa. Niille kuuluu vääntää vastaan rautalangasta xD Niinku "overrated Kdrama" topicissä puhuttiin siitä että Goong on ihan poop sarja ja sitten ilmesty "****" kommentti. Jotkut ei vaan kestä sitä, että niitten lempisarjoja kommentoidaan negatiivisesti. Jos meikäläinen menis rellestää Full House, My Girl tai Dal Ja's spring topicciin mut varmaan bannattais. kaikki alkais siitä, et eka haukkuisin noi sarjat pystyyn ja sitten alkais kauheet riidat :D En tajuu miksei ihmiset pysty älykkääseen keskusteluun. Niinku "Ugly Celebrities" topicciin tulee kokoajan tekopyhää roskaa "This is so wrong. It's really superficial. It's not nice to say someone is ugly" give me a BREAK!!

Meikäläinen katsoo nytten War of Money sarjaa ja pakko myöntää, että se on HYVÄ! Välillä huomaa henkilöissä ärsyttäviä piirteitä mutta juoni on tosi hyvä. Ei ole ollut tylsää ja oon kattonu 11 jaksoo. Tänään on pakko kattoo loppuun asti! Näyttää ja kuulostaa tyylikkäältä, näyttelijät on MAHTAWIA! Liian aliarvostettu sarja täällä pakko myöntää. Topicissa oli vaan 2 sivuu :-(

Mäkin pidin Nodame Cantabiel sarjasta. Siinä oli lositavaa huumoria ja hyvät näyttelijät. Musiikit oli hyviä kanssa. Pidin ihan mielettömästi siitä S oken esityksestä (jossa nodame pukeutu siihen ihem murmelipukuun) Monet on haukkunu Nodamee siitä, ettei se oo kauheen uskottava sarja ja liian sarjakuvamainen mutta musta just ne piirteet on parhaita koko sarjasssa. (Chiacki on hot :heart: ) Mutta jostain syystä pidän mangasta paljon, paljon enemmän! se menee pidemmälle ja syvemmälle. Pakko myöntää, että Nodame käy joskus hermoille mutta musta se on melko rakastettava hahmo.

Ajattelitko katsoo seuraavaks Jsarjaa vai Ksarjaa? Mä suosittelen Beach Boys Jsarjaa. Se on ihan sikahyvä vaikka tosi vanha ja se vanhuus näkyy. Sellanen heppoisa, kevytmielinen ja tavallaan koskettava. Romanssia siinä ei ole juurilainkan mutta paljon huumoria ja ystävyyttä.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 14th, '08, 09:21

^^ Niinpä niin! On minunkin suosikkeja haukuttu, niin sarjoja kuin hahmoja kuin näyttelijöitäkin, mutta ikinä en ole alkanut riitelemään! Mun mielestä se on ok, jos joku ei pidä jostain mistä minä pidän, onhan olemassa jotain mitä kutsutaan makuasiaksi :P Ehkä jos puhutaan politiikasta tai uskonnosta, niin sitten saatan tuputtaa jo omia näkemyksiäni pikkuisen voimakkaammin, mutta jos nyt jostain tv-sarjasta keskustellaan, niin onko sitä pakko vääntää veren maku suussa?

Enivei, kyllä mä ajattelin varmaan jotain japanilaista. Tosin jos jotain Soulmaten tyylistä kdramaa on tarjolla, niin otan suosituksia vastaan. Mä en ole oikein osannut katsoa noita vanhempia draamoja, oikeasti yhtä (gto) vaille kaikki on 2000-luvulta. Mulla on joku ihme menneisyyskammo, se vanhan tuntu, joka tulee vaatteista ja tietenkin kuvanlaadusta jne. karmii jotenkin ihan hulluna. Pitäisi varmaan yrittää katsoa jotain vanhempaa, kun ihmiset niin kehuu, että ennen ne oli paljon parempia (tosin useampaankin kertaan olen jo sanonut, että mulla on ihan paska maku :D).

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 14th, '08, 09:33

Jotkut ihmiset ei vaan tiedä sellasta sanaa ku makuasia :D

Ei ihme että tulee meinneisyyskammo Meteor Gardenin ja GTO:n jälkeen. Vähemmästäkin... xD GTO oli kyllä mangan raiskausta. Rakastin sitä sarjaa, omistan jopa kaikki pokkarit (siihen meni hippasen rahaa) ja olin innoissani sarjan suhteen mutta... :cry: Itse en niinkään välitä siitä onko sarja uusi vai vanah mutta toki varaudun aina vanhan sarjan tullessa vastaan just siihen kuvanlaatuun ja vaatteisiin sun muuhun tyyliin. Suosittelen muuten Kimura Takuyan sarjoja!! :wub:

Ite en oo nähny Soulmatea mutta tarkotus ois kattoo. Varsinkin nytte ku oon nähny Shin Dong Wookin War of Money sarjssa :wub: niin söpööö :heart: Hyvä kun muut kysyy suositteluja mutta mun ongelma on lähinnä se, että oon liikaa sarjoja mitä haluun kattoo! On aina niin vaikee päättää mihin tarttua seuraavaks. Mulla on ikävä Kim Rae Woniakin ja pitäis kattoo Love story in harward ennen ku Gourmet tulee uunista ulos... Liikaa tekemistä... liian vähän aikaa

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 14th, '08, 19:52

SSpiegel wrote:^^ Niinpä niin! On minunkin suosikkeja haukuttu, niin sarjoja kuin hahmoja kuin näyttelijöitäkin, mutta ikinä en ole alkanut riitelemään! Mun mielestä se on ok, jos joku ei pidä jostain mistä minä pidän, onhan olemassa jotain mitä kutsutaan makuasiaksi :P Ehkä jos puhutaan politiikasta tai uskonnosta, niin sitten saatan tuputtaa jo omia näkemyksiäni pikkuisen voimakkaammin, mutta jos nyt jostain tv-sarjasta keskustellaan, niin onko sitä pakko vääntää veren maku suussa?

Enivei, kyllä mä ajattelin varmaan jotain japanilaista. Tosin jos jotain Soulmaten tyylistä kdramaa on tarjolla, niin otan suosituksia vastaan. Mä en ole oikein osannut katsoa noita vanhempia draamoja, oikeasti yhtä (gto) vaille kaikki on 2000-luvulta. Mulla on joku ihme menneisyyskammo, se vanhan tuntu, joka tulee vaatteista ja tietenkin kuvanlaadusta jne. karmii jotenkin ihan hulluna. Pitäisi varmaan yrittää katsoa jotain vanhempaa, kun ihmiset niin kehuu, että ennen ne oli paljon parempia (tosin useampaankin kertaan olen jo sanonut, että mulla on ihan paska maku :D).
Mä tykkäsin myös Nodamesta =) ja totta, tietty virheistä oppimattomuus alkoi jossain vaiheessa ärsyttää, mutta sarja kokonaisuutena on erittäin toimiva.
Olen kans todellakin lukenut hyvin tymääviä murska-arvioita lempisarjoistani, mm. HYD tai hana kimi (okei okei, ne on epärealistisia, mutta siksi ne ovatkin niin mukavia katsoa). Joillakin voi olla tarve vastustaa kaikkea massaa.

Oletko katsonut Long vacation? se on wanha, mutta hyvä. Entä meneekö kimi wa petto?
en tunne tuota Soulmatea, niin en osaa suositella mitään :D Anego oli aika kiva =) Olen huomannut itsessäni huolestuttavan mieltymyksen ns. OL sarjoja kohtaan :D tiedättehän: nainen lähestymässä uhkaavasti 30 ja mies vielä hakusalla. (samaa sarjaa edustaa mm. Hotaru no hikari vai miten se meni...)

Täällä näkyvät monet katsovan korealaisia sarjoja... tiedän kyllä että ne ovat varmasti hyviä, mutta olen päättänyt pitäytyä japanilaisissa kielen takia ja siksi, että joskus pitää elääkin ;D runsauden pula iskisi jos alkaisin katsoa myös korealaisia.... =//

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 14th, '08, 23:24

Runsauden pula! Miten hyvin snaottu. Mun ei ois myöskään ikinä pitäny siirtyä Jsarjoista mihinkään mutta jotenkin ne Koeralaiset vaan on hiipiny mun suosikkilistalle. Ja sitten vielä kiinalaisetkin... Liikaa, liikaa..

Halusin vaan tohon Hotaru no Hikari sarjaan liittyen sanoa mielipiteeni. :w00t: :wub: Se oli niin ihana! Toki oli ärsyttävää ku deittailu oli tehty sellaseks tönköks mutta Hikaru vaan oli niin mahtava päähenkilö. Meikä sanoo välillä itadakimambo ennen ku juo jotain koska se oli niin hyvä juttu xD Ja siis se koko himono-onna systeemi oli mahtava keksintö. Mussakin on niin paljon himono-onnaa ku olla ja voi xD voih, tätä sarjaa mulla saattais olla jopa ikäväkin. Harmin paikka eteti romantiikkaa ollut niinkään paljoa mutta huumoria sitäkin enemmän.

Suosittelen muuten kaikille War of Money Ksarjaa. Se on melko uusi ja subit on valmiina. Se oli mahtava sain meinaan juuri valmiiks, loppu oli aika voimakas ja muutenkin tosi hyvä käsikirjoitus. Toki löytyy sieltä niitä ja näitä negatiiviisia juttuja mutta silti. Ei yhdessäkän jaksossa ollut tylsää kohtaa ja näyttelijäsuoritukset oli mahtavia. Mä en kestä, se vaan oli niin hyvä!!

Anego muakin rupes tässä kiinnostamaan. Voisin tarttua joskus siihen. Mutta sitä ennen Kimura Takuya täältä tullaan.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 15th, '08, 02:27

~kani~ wrote: Olen kans todellakin lukenut hyvin tymääviä murska-arvioita lempisarjoistani, mm. HYD tai hana kimi (okei okei, ne on epärealistisia, mutta siksi ne ovatkin niin mukavia katsoa). Joillakin voi olla tarve vastustaa kaikkea massaa.

Oletko katsonut Long vacation? se on wanha, mutta hyvä. Entä meneekö kimi wa petto?
Mä kanssa tykkäsin sikana Hana Yori Dangosta ja HanaKimista. Moni tietysti on niitten mangojen faneja, itsekin olen lukenut HanaKimin ja pidin siitä kyllä tosi paljon. Olihan niitä muutettu paljon, mutta kyllä ne silti minusta toimi. Olihan ne myös epärealistisia ja täynnä idolipoikia, mutta mitä siitä? Onko siinä aina pakko olla joku maailman uskottavin näyttelijä, että se voi olla hyvä? Itse olen ainakin tykännyt idolidraamoistakin, mutta pidän myös ihan oikeista vakavasti otettavista draamoista ja näyttelijöistä.

Kimi wa Petto on nimenomaan yksi suosikeistani ikinä, ja siitä olen juuri kuullut sellaisia murska-arvioita, että ei ikinä mistään muusta! Eihän sillä mitään tekemistä ole todellisuuden kanssa, mutta päähahmot oli hyvät ja kemia toimi. Pidin jopa MatsuJunista vaikka se onkin niin omituisen näköinen jätkä. :D
Long Vacationista olen kuullut myös niin paljon erilaisia arvioita, että en ole koskaan osannut sitä rueta katsomaan. Yritän tsekkailla aina noita suosittelu-threadeja, mutta kaikki on niin eri mieltä, että vaikea niistä on koskaan tietää, mikä sitten olisi oikeasti hyvä.

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 15th, '08, 15:32

SSpiegel wrote: Mä kanssa tykkäsin sikana Hana Yori Dangosta ja HanaKimista. Moni tietysti on niitten mangojen faneja, itsekin olen lukenut HanaKimin ja pidin siitä kyllä tosi paljon. Olihan niitä muutettu paljon, mutta kyllä ne silti minusta toimi. Olihan ne myös epärealistisia ja täynnä idolipoikia, mutta mitä siitä? Onko siinä aina pakko olla joku maailman uskottavin näyttelijä, että se voi olla hyvä? Itse olen ainakin tykännyt idolidraamoistakin, mutta pidän myös ihan oikeista vakavasti otettavista draamoista ja näyttelijöistä.

Kimi wa Petto on nimenomaan yksi suosikeistani ikinä, ja siitä olen juuri kuullut sellaisia murska-arvioita, että ei ikinä mistään muusta! Eihän sillä mitään tekemistä ole todellisuuden kanssa, mutta päähahmot oli hyvät ja kemia toimi. Pidin jopa MatsuJunista vaikka se onkin niin omituisen näköinen jätkä. :D
Long Vacationista olen kuullut myös niin paljon erilaisia arvioita, että en ole koskaan osannut sitä rueta katsomaan. Yritän tsekkailla aina noita suosittelu-threadeja, mutta kaikki on niin eri mieltä, että vaikea niistä on koskaan tietää, mikä sitten olisi oikeasti hyvä.
Lol, matsujun omituisen näköinen xD yksi brassi oli vakaasti sitä mieltä, että se on kamalan ruma... musta se taas on yksi söpöimmistä japsi-idoleista mitä tiedän huomasin sen ekassa gokusenissa ja sen takia kattelin pari sarjaaki ^^ mm. kimi wa petto. Ja huomasin sellaisen bändin kuin Arashi....:BB mutta maku asia, maku asia :D long vacationissa on ainakin minusta kemiaa, mutta jotku tosiaan sanoo että ei ole ... opening on ainakin aivan mahtava kipale, et ihan sen takia kannattaa tsekata eka jakso.

jos kiinnostaa opiskeluteema, niin Dragon zakura on kiva. AINUT kouludraama katsomistani, missä oikeasti opetetaan jotain ja saa aika hyvän kuvan siitä millaisia aineita japanilaisessa koulussa opetetaan. Ne englannin tunnit on aika unohtumattomia xD Voi jopa napata jotain vinkkejä jos haluaa, ainakin taistelutahtoa.
:thumright:

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 15th, '08, 16:17

Älä huoli, kani, on munkin suosikkia Oguri Shunia sanottu mongoloidin näköiseksi! (no okei, ei se ihan tuota sanaa käyttänyt, mutta jotain vastaavaa... :P) Kauneus on kummiskin katsojan silmissä ja hyvä niin, muuten minäkin olisin tuhoon tuomittu! :) Pitää jonkun pitää niistä persoonallisen näköisistäkin.

Minä odotan nyt ihan tulessa sitä korealaisten Hana Yori Dangoa! Siellä olisi niin kovat mahdollisuudet valita jotain kunnon hottiksia F4:ksi! :wub: Eikös sen pitäisi alkaa joskus kesällä tai sen jälkeen? Luulisi, että ne kohta jo ilmottaisi ketä siinä on, kun kesä on jo ovella!
Taiwanilaisten Honey and Clover alkaa tässä kuussa! Wooot! Se japanilaisten versio oli vähän ankea, niin nyt odotan suuria!

Mulla ei kyllä ole koskaan ollut sitä ongelmaa, että kun katsoo kaikkia noita kolmea (jdrama, twdrama, kdrama), niin olisi jotenkin liikaa katsottavaa. Lienekkö kun olen niin nirso, niin valitsen tosi tarkkaan ne joita katson. Itse asiassa minun on välillä tosi vaikea löytää mielenkiintoista katsottavaa. Yleensä kaikki nuo kuvaukset tuolla dramawikissä saa kaikki sarjat kuulostamaan tosi ankeilta :( Siksi valitsenkin monet sarjat aina sen mukaan, että kuka niissä näyttelee. Sillä tavalla tutustuu sitten aina uusiin näyttelijöihin ja sitten voi taas valita jotain missä ne on. Tosi harvoin on osunut kohdalle mitään mikä olisi ihan kauheata kuraa. Ehkä vähiten noista katsomistani olen tykännyt Gokusenista (toistaa itseään) ja Himitsu no Hanazonosta (inhosin sitä pääosan miestä). Taiwanilaisissa on kyllä jokusen kerran käynyt niin, että olen katsonut ensimmäisen jakson ja päättänyt, ettei kiinnosta.

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 16th, '08, 11:09

Ensimmäinen jakso kareshia on nyt ladattavissa =)

Fin_gurly
Posts: 126
Joined: Sep 11th, '06, 14:44
Location: Finland
Been thanked: 1 time

Post by Fin_gurly » May 16th, '08, 13:17

Wah nyt mulla on niin paljon sarjoja mitä vois katsoa mutta en osaa päättää mitä katsois.. No viikko sitten aloin katsomaan k-draamaa nimeltä Ice Girl ja kattelin pari päivää ja sitten ilmestyi Hitonatsu no Papa e(Kitamura Kazuki :wub: ) no sitten jäi ice girlin kattomiset. Ja fated to love you jäi jossain vaiheessa pois(varmaankin koska on käyny vähän tylsäksi :unsure: )
Ja onko kukaan täällä kattonut j-draamaa nimeltä Hatarakiman? :D

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 16th, '08, 13:42

Fin_gurly wrote: Ja onko kukaan täällä kattonut j-draamaa nimeltä Hatarakiman? :D
Minä olen, 4 ekaa jaksoa :D, ihan kiva :P mutta etenee välillä vähän verkkaisesti.
Jotenkin ärsyttää se sukupuoliroolitus, vaikka siinä kyllä varsinkin naisen roolia pohditaankin.

shayla
Posts: 142
Joined: Mar 5th, '04, 20:31
Location: Finland

Post by shayla » May 18th, '08, 02:26

Tässä yritän kattoa TWdramaa Corner with love, mutta on se hirveän pitkävetinen. Barbie Hsu on ihan mukava mutta se vastanäyttelijä ei oo mistään kotoisin. Siis ei muhun kolahda. Onneksi vain muutama jakso katsomatta. Pidän kyllä muuten Taiwanilaisista sarjoista, meteor Garden, Smiling Pasta, Magicians of love, Devil Beside you, It started with a kiss esimerkkinä, kaikissa hyvännäköiset miesnäyttelijät, Mulla kun mies sarjassa ratkaisee sen onko sarja katsomisen arvoinen, tai sitten sen pitää olla oikein hauska. Korealaiset sarjat kolahtaakin paremmin mulla ja Corner with love onkin tämänvuoden eka taiwanilainen sarja. Japanilaisia sarjoja olen muutaman katsonut jo ihan senkin takia että juuri työväenopistossa luin japanin alkeita.

Muuten tänään eli sunnuntaina on Turussa meneillä Kirsikankukkancon eli japanilaista kulttuuria esittely turun Klassikon koulussa. Täytyisi siellä varmaan yrittää käydä.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 18th, '08, 17:26

shayla wrote:Mulla kun mies sarjassa ratkaisee sen onko sarja katsomisen arvoinen, tai sitten sen pitää olla oikein hauska.
Ihanaa! :heart: :heart: :heart: Joku muukin on yhtä törkeän pinnallinen kuin minä!
Ketuttaa kun jatkuvasti on joku känyttämässä, että on joku teini jos kattoo draamoja herkkujen miesten takia. Mutta voin ihan suoraan tunnustaa, että kyllä suurin osa kaikista katsomistani draamoista on sellaisia, että siellä on joko yksi tai enemmän mun mielestä ihanaa miestä. Ehkä noissa korealaisissa draamoissa juoni ratkaisee enemmän, koska ne sarjat on pidempiä ja on pakko olla jotain oikeasti kiinnostavaa, että jaksaa katsoa.

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 18th, '08, 22:41

SSpiegel wrote:
shayla wrote:Mulla kun mies sarjassa ratkaisee sen onko sarja katsomisen arvoinen, tai sitten sen pitää olla oikein hauska.
Ihanaa! :heart: :heart: :heart: Joku muukin on yhtä törkeän pinnallinen kuin minä!
Ketuttaa kun jatkuvasti on joku känyttämässä, että on joku teini jos kattoo draamoja herkkujen miesten takia. Mutta voin ihan suoraan tunnustaa, että kyllä suurin osa kaikista katsomistani draamoista on sellaisia, että siellä on joko yksi tai enemmän mun mielestä ihanaa miestä. Ehkä noissa korealaisissa draamoissa juoni ratkaisee enemmän, koska ne sarjat on pidempiä ja on pakko olla jotain oikeasti kiinnostavaa, että jaksaa katsoa.
niinhän se menee :D jos kerta aikaa käyttää johonkin niin parasta sitten sellaiseen missä on jotain silmäniloakin ^^ (anteeksi SSpiegel, tunnustan että en katsonut Bimbo danshia siksi koska Oguri shun on mielestäni ruma :||| tosin se näyttelee hyvin, esim. HYD) Mut pitää sitä juontaki olla, muuten vain kärsii näyttelijän mukana kun se luistelee läpi jonkin typerän roolin. kuten Bambino! on aika kamala sarja. Katsoin varmaan 4-5 jaksoa matsumoton takia mutta sit piti lopettaa kun tylsistyminen ylitti sen tyypin viehätysvoiman.

Katson juuri Pride:a ... Oikeasti, onko laillista olla niin karismaattinen kuin Kimura on? Alyttömän hyvä näyttelijä. Mutta se on jo niin vanha o_o kohta nelikymppinen. tosin ei näytä siltä 8) ja pridea tehdessä se oli "vain" 32. Japsimiehet kyllä muutenkin näyttää huimasti nuoremmilta mitä ne on - kattoo vaikka jotain poikabändiläisiä, kohta 30 mittarissa ja edelleen näytetään teini-ikäisiltä. (ei tietenkään päde kaikkiin).

Yoshimi[FIN]
Posts: 42
Joined: Sep 18th, '07, 12:27
Location: Finland

Post by Yoshimi[FIN] » May 18th, '08, 22:58

Pakko muuten myöntää että ite kanssa kyllä katon jos on hyvän näköisiä miekkosia sarjassa. :D
Jos ei oo ainakin yhtä, niin en kyllä pysty sarjaa katteleen. Ja vaikka joskus juonikin on tosi surkea, niin jos on hyvän näkösiä miehiä, niin on ihan pakko kattoa. :]

Toi Zettai Kareshi on kyllä mahtava, niin juoneltaan kuin mies puoleltaankin :3 Hiro Mizushima on kyllä niin... IHANA. ^^
It seurailen tällä hetkellä juuri sitä ja Princess Princess D:etä, Gokusen 3:sta, Binbo Danshia ja Sapuri:a.
Myönnän, että Kanin kanssa oon vähän samaa mieltä, että Oguri Shun ei kyllä kamalan hyvän näkönen ole tossa Binbo Danshissa... HYDissä se oli aivan loistava, mutta tässä se on jotenkin.. no, en tiedä, mutta näyttelee kyllä aivan mainiosti :]
Ja kun Binbo Danshissa on kuitenkin Miura Haruma niin senkin takia kattelen ^^

Tarvisin kyllä lisää sarjoja katteltavaks... Sapuri kun lataa niin hitaasti ja Princess Princess D;een kahta vikaa jaksoa ei oo vielä subattu niin on aikaa kattella. Ja kun Zettai Kareshista ja Gokusen 3sesta ei kuitenkaan joka päivä tuu uusia jaksoja, niin olis kiva saada uutta katteltavaa :/

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 18th, '08, 23:54

Hehe, Oguri Shun ei kyllä todellakaan ole mitenkään viehättävä tuossa Binbo Danshissa. :D Mut on se vaan monipuolinen näyttelijä, ja se monipuolisuus nimenomaan tuntuu olevan melkoinen harvinaisuus nykyaikana. Sinänsä mulla ei ole mitään vastaan sitä, jos joku herkku miesnäyttelijä vaikka näytteleekin sitä samaa roolia aina draamasta toiseen, eikä muuta osaakaan, jos vaan kerta ne draamat on aina sellaisia, että se rooli siihen sopii.
Enivei, kuten olen jo aikaisemmin sanonut, niin mulle on ihan sama jos joku ei tykkää samasta kuin minä, ja tajuan kyllä senkin jos Oguri ei monien mielestä ole mikään ikemen, onhan se munkin mielestä melko persoonallisella tavalla komea. :P Ja tuo Binbo Danshikaan ei nyt mikään kummoinen draama sinänsä ole, mutta ihan katsottava kyllä, varsinkin jos tykkää Ogurista.

^^ Yoshimi, et ole ainut joka on katsonut kuraa sen takia, että siinä on joku herkku. :) Itse taistelin läpi tuon SummerxSummerin ihan vaan sen takia, että siinä oli Joe Cheng. Olen myös kattonut nuo Delicious Gakuinin subatut jaksot, vaikka se on ihan halpaa kuraa, mutta se pääosan poika on musta jollain kierolla tavalla söpö :D

Yoshimi[FIN]
Posts: 42
Joined: Sep 18th, '07, 12:27
Location: Finland

Post by Yoshimi[FIN] » May 19th, '08, 00:03

Se on kyl totta että Oguri on monipuolinen. Juuri sen takia pidän siitä kun se on niin hyvä näytteleen. Miettii Gokusenin ja HYDin ja juuri Binbo Danshin eroja, niin... on kyllä aika taituri. :]
Mutta siis, kyllä olen aina pitänyt kuitenkin Shunista. Gokusenissa se oli oikeastaan lempparini ja HYDissäkin. Että kyllä se mun mielestä komeakin osaa olla. Binbo Danshiin se nyt on vain vedetty sellaseks sekopääks :] Ja juuri kuten sanoit; persoonallisella tavalla komea!

Jooh, muhun jotenkin toi Hyoten ei oikein iskenyt. Mutta kun siinä oli Yuya Tegoshi niin oli vain pakko kattoa sekin. x] Onneks ei ollu ku kaks jaksoa, mutta neki tais olla toinen yli kaks tuntia ja toinen vähä vajaa... Mutta jeesh, kyllä se on pakko kaikenlaista kattoa jos jonkinlaisia namuja edes on ^^

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 19th, '08, 08:51

Joe Cheng <3 He he. Mäkin tykkään Oguri Shunista vaikkei se kaikkein hottei olekaan. Mutta kyllä se oli olikein söpö kimi wa petossa^^ Joskus katon sarjoja koska niissä on hotteja tyyppejä mutta vaan sillon jos juoni ei kiinnosta mutta joku mun lempinäyttelijöistä on siinä. Jos juoni on kiinnostava katon sarjan vaikkei siinä ketään superhottia oliskaan. Sittenhän valitsen myös sarjoja sen perusteella, että onko niissä mun lempinäyttelijöitä vai ei mutta sekin tapahtuu jotenkin harvoin. Yleensä luen kommentteja ja jos joku sarja on saanut paljon negatiivisia tai positiivsia kommentteja niin haluun tsekata sen.

Pitäis varmaan kattoo toi Bambino kun siitä puhutaan niin paljon. Zettai KAreshia oon tässä katellu mut se alkaa tylsistyttää <_< jotenkin niin tyypillinen sarja kuin olla ja voi mutta on siinä hyvät näyttelijät! Rupeen akttomaan nyt Corner with Lovea. shaylan komenti ei oikeen piristänyt sen jälkeen kun olin juuri saanut ladattua koko sarjan :D Katoin muutaman minuutin ekasta jaksossta ja vaikutti melko tavalliselta. Ajattelin vaan kattoo sen ku nyt siinä oli jakajia. Ja aloin kattomaan Air City Ksarjaa LEE JIN WOOK!! :heart: siin on oikeesti hyvä näyttelijä. Lee Jung Jae teki myös vaikutuksen taidoillaan (ei ulkonäöllään)

shayla
Posts: 142
Joined: Mar 5th, '04, 20:31
Location: Finland

Post by shayla » May 21st, '08, 00:17

Tämän kuun Korealainen ja Kiinalainen sarjat olivat molemmat yllättävän tylsiä. Välillä What's up fox oli hauska, mutta monesti ei. Pari musakappaletta taisi olla mielenkiintoisimmat siinäkin sarjassa. Toivotaan että seuraavan kuun sarjat olisi sellaisia joita en ole nähnyt. Kerään On air-sarjaa koneelle, pitäisi varmaan odottaa että kaikki tekstitykset tulee ennenkuin alan kattoon pois.

Suomi sitten pääsi ihme ja kumma jatkoon euroviisuissa. Ei se minusta kamalan hyvä laulu ole, mutta saa nyt nähdä miten sen lauantaina käy.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 21st, '08, 07:38

Mä en edes viitsinyt ladata What's up foxia kun se juoni ei kuulostanut mitenkään erityiseltä enkä tuntenut näyttelijöitä. Näköjään siis toiminoikein xD

Mutat oon nauttinu tosta Corned with Lovesta aika paljon. Katoin just vähän aikaa sitten jakson 5. Siinä on ihan liikaa fläsbäkkejä ja pyöritetään koko ajan sitä samaa biisiä mutta on se ihan nautittava sarja. Toivotavastai tästä eteenpäinkin.

Olen kattonyt nyt tota Air City sarjaa. Siinä on tosi hyvät nättelijät mutta pelkään pahoin, että taitaa käydä niinku Lobbyistissäkin. Juoni menee naurettavuuksiin. On se ihan hyvä idea, että tapahtumaympäristönä on lentokentää mutta jotenkin ärsyttää, että kaikki tapahtuu samassa paikassa. En pidä Choi Ji Wookista yhtään. Miks sen piti saada naispääosa?!! *masennus* No ka mä tästä pääsen yli. Ei vaikuta kovin rakastettavalta sarjalta tosin kuin Lobbyist.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 21st, '08, 22:20

Mä en ole koskaan innostunut kattomaan noita viikon/kuukauden sarjoja. Millä perusteella ihmiset noi äänestää, kuka tietää... Vaikuttavat aina tylsiltä/vanhoilta/oudoilta.

Itse katson nyt uusista japanilaisista sarjoista Osenia (ei vitsi tulee nälkä!) ja Ryokiteki no Kanojoa. Taiwanilaisista aloitin juuri tänään(?) ilmestyneen Rolling Loven (Jiro Wangia olikin jo ikävä) ja Queen'sin (sitä ei jaeta juurikaan täällä sivustolla niin katselen sitä Veohin kautta). Korealaisista odottelen tuota Iljimae-sarjaa, kun olen kiinnostunut näkemään, onko se Lee Jun Ki niin ihana kuin kaikki sanoo. Nähtävästi siitä on tullut ensimmäinen jakso tänään Koreassa, niin ei kun sitten vaan odottelemaan, että joku sen poimii subattavaksi. :)

On pitänyt kysyä jo vaikka kuinka pitkään sulta maakopla, että mistä sarjasta tuo sun siggikuva on? Noi miehet näyttää kivoilta :wub:

Toinen juttu mitä on pitänyt kysyä, mistä päin Suomea te muut olette? Itse asun Vaasassa, mutta olen kotoisin Savosta. En vaan tunne henkilökohtaisesti ketään draamafaneja, niin mietin, että missä päin Suomea ne kaikki sitten asustaa... :)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 21st, '08, 22:52

Oooo! Rolling love on subattuna jo? Pitääkin ottaa kiinni siitä. En oo pitkään nähny Jiro Wangia ja kun se on pääosassakin!!! :wub: Ja vielä kokkisarja. Niitä on tullut katsottua viimeaikoina jonkun verran.

Esim mä aina äänestän niitä kuukauden sarjoja. oon yrittäny saada Great Inheritancen mut en oo viel onnistunut T_T kukaan ei haluu nähä sitä. Voisin ladata sen netistäkin mutku sais kätsysti koko sarjan. Mä yhtäkkiä miellyin batch torrenteihin. Odottelen sitten vaan seuraavaa äänestystä. Sen ideahan on nostaa esille vanhoja sarjoja, joilla ei oo jakajii.

Iljimaen subbaa KST. Mäkin oon odotellu sitä jo pidempään aikaan. Vihdoin saan taas jälleen nähdä ihanan Lee Jun Kin. Maailman kaunein mies, täytyy myöntää :heart: Suosittelen Time of dog and Wolf sarjaa, siinä JunKi on aika hyvä ja muutenkin kelpo sarja. Ei ees kelpo vaan MAHTAVA!!!

Määää ooon Turust. LOL Myönnän myös etten tunne yhtään aasialaisten sarjojen ystävää livenä. Harmi koska sit ois voinu järjestää jotai päiviä, et oltais katottu sarjoja yhessä tai jotai. Yhen kaverin kyllä sain innostumaan aasialaisista leffoista ja I'm a Cyborg But that's okay leffan kautta myös Rainista. Nyt me ootellana vaan sitä Speed Racer leffaa, joka luultavasti on ihan poop mutta ku siinä on Rain ni on pakko mennä oikeen elokuviin kattomaan.

Ja sitten mun siggikuva on sarjasat Cain ja Abel, joka tulee tossa syksyllä SBSlltä http://wiki.d-addicts.com/Cain_and_Abel siin on aika auki näyttelijävalinnat mut pääasia, et So Ji Sup on siinä :heart: sama tyyppi joka näytteli miespääosaa I'm Sorry I love you sarjassa ja tosi hyvä näyttelijä! vaikkei parhaimman näkönen kylläkään, kaikki riippuu täysin sen kampauksesta. Sarja perustuu vissiin vähän Some nimiseen Kleffaan, joka on muuten tosi väkivaltanen. Siis, en tiedä että oonko nähny mitään sen väkivaltasempaa ja tuunko näkemään. Someen verrattuna, joku kohuttu Kill Bill tuntuu vaan vähäpätöseltä pläntiltä väkivaltasuuden kannalta. Itse asiassa Kill Bill tuntuu naurettavalta, ja vielä ku aattelee et siitä oli kauheet jutut, et voiko näin väkivaltasta olla. Mutta ihan hyvä leffa se oli :D So Ji sup siis vasemmalla ja oikealla sama tyyppi, joka näytteli siinä Some leffassa.

shayla
Posts: 142
Joined: Mar 5th, '04, 20:31
Location: Finland

Post by shayla » May 21st, '08, 23:29

Ai, sääkin oot Turust, sieltähän minäkin olen. Yhtään en tunne suomalaista joka olisi korealaisista tai taiwanilaisista sarjoista/leffoista/musasta kiinnostunut. :(

maakopla wrote:Oooo! Rolling love on subattuna jo? Pitääkin ottaa kiinni siitä. En oo pitkään nähny Jiro Wangia ja kun se on pääosassakin!!! :wub: Ja vielä kokkisarja. Niitä on tullut katsottua viimeaikoina jonkun verran.

Esim mä aina äänestän niitä kuukauden sarjoja. oon yrittäny saada Great Inheritancen mut en oo viel onnistunut T_T kukaan ei haluu nähä sitä. Voisin ladata sen netistäkin mutku sais kätsysti koko sarjan. Mä yhtäkkiä miellyin batch torrenteihin. Odottelen sitten vaan seuraavaa äänestystä. Sen ideahan on nostaa esille vanhoja sarjoja, joilla ei oo jakajii.

Iljimaen subbaa KST. Mäkin oon odotellu sitä jo pidempään aikaan. Vihdoin saan taas jälleen nähdä ihanan Lee Jun Kin. Maailman kaunein mies, täytyy myöntää :heart: Suosittelen Time of dog and Wolf sarjaa, siinä JunKi on aika hyvä ja muutenkin kelpo sarja. Ei ees kelpo vaan MAHTAVA!!!

Määää ooon Turust. LOL Myönnän myös etten tunne yhtään aasialaisten sarjojen ystävää livenä. Harmi koska sit ois voinu järjestää jotai päiviä, et oltais katottu sarjoja yhessä tai jotai. Yhen kaverin kyllä sain innostumaan aasialaisista leffoista ja I'm a Cyborg But that's okay leffan kautta myös Rainista. Nyt me ootellana vaan sitä Speed Racer leffaa, joka luultavasti on ihan poop mutta ku siinä on Rain ni on pakko mennä oikeen elokuviin kattomaan.

Ja sitten mun siggikuva on sarjasat Cain ja Abel, joka tulee tossa syksyllä SBSlltä http://wiki.d-addicts.com/Cain_and_Abel siin on aika auki näyttelijävalinnat mut pääasia, et So Ji Sup on siinä :heart: sama tyyppi joka näytteli miespääosaa I'm Sorry I love you sarjassa ja tosi hyvä näyttelijä! vaikkei parhaimman näkönen kylläkään, kaikki riippuu täysin sen kampauksesta. Sarja perustuu vissiin vähän Some nimiseen Kleffaan, joka on muuten tosi väkivaltanen. Siis, en tiedä että oonko nähny mitään sen väkivaltasempaa ja tuunko näkemään. Someen verrattuna, joku kohuttu Kill Bill tuntuu vaan vähäpätöseltä pläntiltä väkivaltasuuden kannalta. Itse asiassa Kill Bill tuntuu naurettavalta, ja vielä ku aattelee et siitä oli kauheet jutut, et voiko näin väkivaltasta olla. Mutta ihan hyvä leffa se oli :D So Ji sup siis vasemmalla ja oikealla sama tyyppi, joka näytteli siinä Some leffassa.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 22nd, '08, 06:19

Nyt me tunnetaan sitten toisemme :mrgreen: Missä päin turkuu asut? Mä asun Varissuolla. Muuten pitikin jatkaa tota SSpiegelin kysmystä sillä, että onks kellään kuvii galleriassa?? Mulle saa mennä laittamaan kommenttia, oon nikillä maakopla87. Ja hengaags kukaan Aniki- mangaforumilla? oon tietty nikillä maakopla sielläkin xD

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 22nd, '08, 16:34

maakopla wrote:Oooo! Rolling love on subattuna jo? Pitääkin ottaa kiinni siitä. En oo pitkään nähny Jiro Wangia ja kun se on pääosassakin!!! :wub:

Iljimaen subbaa KST. Mäkin oon odotellu sitä jo pidempään aikaan. Vihdoin saan taas jälleen nähdä ihanan Lee Jun Kin.

Määää ooon Turust. LOL Myönnän myös etten tunne yhtään aasialaisten sarjojen ystävää livenä. Harmi koska sit ois voinu järjestää jotai päiviä, et oltais katottu sarjoja yhessä tai jotai.
Tuo Rolling Loven eka jakso oli ihan jees. Jään innolla odottelemaan lisää! :) Jiro Wang on kyllä superhauska ja supersöpö, vaikkei se nyt ehkä niin kummoinen näyttelijä olekaan. Ihan hyvin se sitä yhtä rooliaan ainakin esittää. :P

Selailin tuolla Korea-foorumilla sitä hottisten miesten threadia, niin vakuutuin, että munkin on nähtävä tuo Lee Jun Ki jossain. Mä olen miettinyt monesti, että kattoisin sen Time Between Dog and Wolf-sarjan, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Ne kuvaukset oikeasti saa kuulostamaaan kaikki sarjat ihan ankeilta :glare: Tuo Lee Jun Ki on muuten yhdessä musiikkivideossa http://youtube.com/watch?v=7Nzv-tFUvIM, kawaii! :wub:
Bändi on yksi suosikeistani ja biisikin on niin loisto, että tuo video on varsinainen piste i:n päälle.

Muakin kyllä harmittaa, ettei ole ketään kaveria, joka katsoisi myös draamoja, mutta toisaalta tykkään kyllä nauttia niistä ihan yksin. Saa nauraa just niin tyhmille jutuille kuin tahtoo ja hymyillä typeränä komeille miehille. On kummiskin niin vaikeeta muutenkin löytää jotakuta jolla olisi samanlainen maku kuin mulla, niin voi kuvitella miten vaikeeta ois löytää joku jolla on samanlainen maku draamojen suhteen...
Kummiskin noi aasialaiset draamat on niin erilaisia länsimaisiin verrattuna. Poikaystävä on aina välillä ollut paikalla kun katson draamoja, niin se ei ensinnäkään ymmärrä sitä tyyliä, juonta, dialogia, yleensäkään kaikkea mitä voitaisiin laskea kulttuurieroiksi. Sen mielestä kaikki lähinnä ylinäyttelee ja musiikki on ylidramaattista ja sitä soitetaan omituisissa kohdissa. Itse kun on jo katsonut niin paljon näitä, niin on jo tottunut tuollaisiin juttuihin, mutta miettii, että itsekin joskus tuntuu, että joku ylinäyttelee, niin miten pahalta se jonkun tottumattoman silmiin näyttää... :scratch:
Enivei, mun pointti on, että kun itse aloitti draamojen katsomisen, niin olihan se melkoinen shokki jollain tavalla, mutta kun kuitenkin tykkäs niistä miehistä :wub: ja oli jo tottunut animen myötä eleisiin ja tapoihin ja dialogiin, niin pääsi nopeasti kärrylle. Vaikea kuitenkaan kuvitella, että saisi koskaan käännytettyä ketään draamojen pariin, kun itselläkin se oli melkoinen hyppäys silloin aikoinaan ja sit kun ei oikeastaan tunne ketään naispuolisia animefanejakaan, niin kai sitä sit vaan pitää jatkaa näin ja nauttia draamoista ihan issekseen. :D

Niin, ja minäkin löydyn galtsusta (vaikken olekaan irkannut aikoihin) ja yllättäen olen siellä nimimerkillä SSpiegel. Ne kuvat on sikavanhoja, mutta ei mussa ole kyllä muuttunut muu kuin hiukset (tämän viimeisimmän hankin n. kuukausi sitten ja sitä varten vein kampaajalle kuvan Super Juniorin Siwonista, eli tämä on nyt tämmöinen perinteinen aasialaisen miesstaran tukka :))

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 22nd, '08, 18:06

Niin se Time of Dog and Wolf oli tosiaan hyvä!! Täällä on keskustelu aika paljon spämmiä ja samoin soompi foorumilla. Mutta onneksi siellä on joukossa tosi hyviä ja syvällisiä pohdontoja xD

Itelläni ei ollut minkäänlaista kulttuurishokkia kun livesarjoihin siirryin. Johtui varmaan siitä, että olin jo lukenut mangaa vuosia ja kattonu vähän animeakin. Toisaalta taas Korean meininki muistuttaa aika paljon Venäjää ja olen iste venäläinen itse asissa ja käyn siellä usein. Ärsyttää vana joka ikinen kerta se, että vanhemmat on aina jotai diktaattoreita ja naisilla ei ikinä ole mitään sanavaltaa. Joka ikisessä sarjassa on kohtaus, joss aon väärinkäsitys ja jotain naispuolista henkilöä torutaan ja tämä on ihan hiljaa ja kuuntelee pää alas painettuna. Eniten otti pattiin se kun Dal Ja's Springissä palajstu, että se yks tyyppi oli naimisissa. Jumankauta se ei todellakaan ollu Dal Jan vika koska se äijä ei koskaan kertonu sille olevansa naimissa mutta ei se ketään tietenkään kiinnostanu.

Varmaan ylinäyttelyä on paljonkin mutta en minä sitä enää huomaa (paitsi kiinalaisissa sarjoissa... niissä ei muuta olekaan) xD Jos joku haukkuu aasialaista näyttelemistä niin ei ole suomalainen näytteleminenkään mitään superhyvää. Kaikki parhaimmat näyttelijät on jenkkejä ja suurin osa niistäkin miehiä. Mä en tajuu. Ehkä se johtuu siitä, että olen naispuolinen mutta mä löydän mun suosikit aina miehistä. On mulla joitain aasialaisia naissuosikkeja mutta suurin osa on miehiä. Musta kaikki aasialaiset naisnäyttelijät on alkanu näyttää samalta. Kaikilla on samantapaset kasvot ja pitkä tukka.

Kerran muuten kaveri huomautti, että oli outoa kun jossain kohdissa tulee musaa, jossa on sanat ja siihen päälle joku puhuu. Samoin musta on vähän outoa kun joku kuuntelee soittorasiaa ja siihen tulee vuielä päälle taustamusat.

Käynkin samantien laittaas ulle kommenttia SSpiegel xD

~kani~
Posts: 31
Joined: Apr 27th, '08, 11:26

Post by ~kani~ » May 22nd, '08, 22:27

Minä kun en muita kuin japaisarjoja katso, niin en osa hirveästi lausua mitään yleistä aasialaisista sarjoista :D
laatusarjat on laatusarjoja ihan sama missä ne on tehty ^^
katson juuri Yasashii jikan. se on ÄLYTTÖMÄN HYVÄ ei mitään komediaa, vaan mielenkiintoista ihmiskuvausta. ihme, ettei siihen ole kuin puolivillaiset soft subit :S Siis en olisi ikinä kuvitellut, että se vanha ukkelikin siinä on niin sairaan mielenkiintoinen. suosittelen jokaiselle, joka haluaa nähdä jotakin jossa on tunnetta.

ah, ja "Arashi no NINO-chan" on siinä^^ se tyyppi on juuri paras näyttelemään tuollaisia.
Onko kukaan nähnyt sitä elokuvaa, missä se murhaa isäpuolensa?

sen oon kyllä huomannu, et joskus "haittaa" kun ne kaikki aasialaiset on niin sairaan pieniä ja laihoja! <.<
tietty näyttelijät nyt on muutenkin :P Joskus tosin tuntuu et ihme että tuokin luuranko elää vielä...
tietty ylinäyttelihän kuuluu komedioihin :D mutta tragediassa sellainen haittaa, ärsyttää kun joku tuhertaa itkua jonku viis minuuttia tekokyyneleillä.
ja tuo naisten asema...siellä tahtoo olla vielä se asenne, että "kimi wo mamoru", sanoo mies ja vaimo istuu kotona. Ja sitten esim. Hataraki man- sarjassa sitä on heti jotenkin miesmäinen, jos nainen haluaa tehdä töitä.

nykyään kun en oikeastaan muuta katsokaan kuin japanilaisjuttuja, niin se mitä miellän normaaliksi on vähän "kieroutunut" xD vilkaisin tässä jotain harry potter-elokuvaa ja se vasta olikin outo - kaikki puhuin englantia ja ihmiset oli rumia.... :O olen jo liiankin tottunut aasialaisiin sileänaamoihin...

shayla
Posts: 142
Joined: Mar 5th, '04, 20:31
Location: Finland

Post by shayla » May 22nd, '08, 22:49

ihan Turun keskustassa asun, samassa asunnossa koko elämäni vaikka pienenä vauvana tulinkin Tukholmasta. Varissuolla on kyllä tänä vuonna tullu usein käytyä hammaslääkärissä kun en moneen vuoteen käynyt ja sitten niitä reikiä olikin. Inhoan hammaslääkäriä sen kivun takia. Varissuolle muutti kuitenkin minun hammaslääkärini ja siksi piti siellä käydä. Tässä taas tuli katsottua Euroviisuja ja aika tylsää taas oli, nykyään kun kuuntelen pelkästään aasialaista musaa, aina ulkona ollessani on mp3 soitin päällä. Saa nähdä miten Suomen kappaleen käy. :)

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » May 25th, '08, 06:23

sen oon kyllä huomannu, et joskus "haittaa" kun ne kaikki aasialaiset on niin sairaan pieniä ja laihoja! <.<
tietty näyttelijät nyt on muutenkin Joskus tosin tuntuu et ihme että tuokin luuranko elää vielä...
NIIN TOTTA! Välillä mun pitää oikein laittaa silmät hetkekes kii ja avata taas, että uskoisin et joku voi olla niin laiha. Jos joku on nähny The Vineyard Man sarjan niin se nainen, joka on töissä laborotoriossa... se oli jo melkein ällöttävää. Joka kerta kun hän ilmestyi näytölle mä vaan ajattelin, et onko sillä anoreksia tai jotai. Ja miehert on aina tietty bodattuja ja viimeisen päälle. :whistling:

oon tässä yrittäny saad aloppuun What Happened in Bali sarjaa. Siinä ei ole mitän hyvää mutat ihmeen kaupalla olen selvinnyt jaksoista 12-17 jopa pitivät mielenkiinnon yllä. Mulla on jonkinlainen viha-rakkaussuhde tähän sarjaan xD

Joe ketään kiinnostaa 20 minuuttinen Ksarja niin tässä:
Image

'U-Turn' is a new type of drama with 4 minuts each and 3 episodes, made by On Media and Ssang Yong Motors.
It's short but has all elements of drama, a melancholy love story of man and woman who made fatal meeting.
Famous movie director Jang Jin wrote script and directed.
He introduced that it will be attractive work which has both sensibility of a music video and interesting story of a drama.
So Ji Sub in this drama is a music producer, will show professional looking which he hardly showed before and unique attractiveness.
One day he is attracted by a stranger girl who showed up in front of him suddenly, the actress is Lee Yeon Hee.
Director Jang Jin says "You will see attractive So Ji Sub who has coldness of bad guy Cha Moo Hyun of 'Sorry I love you' plus softness."
So Ji Sub said after fimling "In many scenes I needed to act with my eyes, so I focused on conveying my feeling. It's my first work after long break, so I did it really ambitiously."
'U-Turn' is aired from April 1st, through cable channel OCN & Super Action.
So Ji Sub who discharged last year Apr, will start filming Cain and Abel from end of June.

credit: posted by Saturn, in her blog

A Subbing Project by Jisub Addicts Club
Translator: Dahee Fanel
Timer: autumn1
Editor & QC: thunderbolt
Encoder: kidd
With Special Thanks To With S2 (Written In The Heavens Subbing Squad)

Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4
~complete~

Tää oli aika hyvä repäisy. Ja jos esim ei oo koskaan ennen kattonu Ksarjaa niin tässä on tiivistetty aika hyvin kokonaisen sarjan olemus xD

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » May 27th, '08, 11:35

Mun tietokone hajosi! :cussing: :cry: :alcoholic: :thumbdown: :hissy: :evil: :faint: :pray: :doh: :rambo: :shocked: :crazy: :x

Vein sen juuri huoltoon ja nyt itken ja rukoilen, ettei mikään hajonnut lopullisesti tai jos hajosi, niin edes kovon sisältö voidaan jotenkin pelastaa. Voi mun kauniit draamat! Mun kauniit mp3:set! En ole ikinä tuntenut itseäni yhtä alastomaksi ja köyhäksi!

Ehkä käytän tämän yhtäkkiä ilmestyneen vapaa-ajan rästiin jääneiden läksyjen tekoon...

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Jun 5th, '08, 18:25

Harmin piakka et kone hajosi. Mä pelkään joka ilta et mul käy niin xD Ei oo varaa uuteen. mutta yleensä ne saa tiedot talteen vaikka mitä tapahtuis. nykyajan teknologiaa... vaikka kovalevy kui hajoais ni aina ne keksii keinot.

Päätin katsoa sitten ekan jakson sitä Rollin Love sarjaa. Harmi, että Do Re Mi subbaa sen. niillä aina kestää ja kestää kun sit ne keskittyy sellasiin sarjoihin joita en seuraa ollenkaan.No ei voi mitään... Ekan jakson persuteella aika läppä sarja. Juu, Jiro Wang oli yhtä hotti ku aina ennenki xD Se vaan osaa ottaa rennosti nää nättelijähommat ja siit oikeen näkee et tyyppi nauttii.

Sitten huomasin että wihdoinkin Wish To See You Again sarjaan on alkanu tulla subeja. Tulsi vaan lisää meinaan TODELLA HYVÄ SARJA!! Se i oo mikää teinikomedia ja näyttelijät on hyvii. Juoni on aika mielenkiintonen ja jopa järkevä ja huumori on hyvää. Vic Zhou ei oo koskaa viel tuottanu pettymystä! Siis mä niin rakastan tätä sarjaa! Siinä on sitä jotain. kerrankin päähenkilö on tosi rakastettava. Eikä mikään mäntti.

Rupesin myös kattomaan Bill Fighting sarjaa ku se näytti olevan melko suosittu. Yeah, Mike He... en välitä. Mutat se toinen miesnäyttelijä on just :heart: Zi Cong on maailman paras hahmo ikinä. Se on tosi cool ja pukeutuu tosi coolisiti. Se on vaan niin ihana mut sit siitä tehään ihan varmaa kusipää myöhemmin. Mä niin tiedän et siinä käy niin sit Ruo He on muka niin hyväsydäminen ja mukava... <_< typerä Mike He. Mä vihaan sitä aina vaan enemmän ja enemmän joka (sen) sarjan jälkee.

Alan pikku hiljaa lopettelemaan Corner With Lovea. Eipä oo kummonen sarja. Itse asiassa se muuttu melko pian tosi tylsäksi. Siin on vaan koko ajan sitä samaa tappelemista ja väärinkäsityksiä. Päähenkilöt ei muka voi olla yhessä tosi typeristä syistä... Ja Xin Lei vajaaälyinen ystvä alkaa ottaa jo kaaliin. Mä en tajua et miten joku voi olla sellanen ja pahinta on se et mä tiedn et kiinalaiset on oikeesti sellasii. Mä meinaan tunsin yhen.

Täs on tullu vietettyy aika paljon aikaa Kiinalaisten sarjojen parissa. Liikaa...xD

Yung-Jin
Posts: 3
Joined: Jun 12th, '08, 10:04
Location: Germany

Post by Yung-Jin » Jun 12th, '08, 10:25

heips, taalla yksi suomalainen lisaa. (sorry, ulkomaalainen nappaimisto xD)

Vaikka olenkin taalla kaynnyt useasti noin vuoden verran niin nyt vasta ajattelin reksiteroitya. Vaikka olenkin / puhun suomea hyvin asun valilla Saksassa toisen vanhemman luona xD

Itse katselen enimmakseen Korealaisia sarjoja, mutta Japanilaiset sarjatkin kay siina samalla missa kayvat myos Taiwanilaiset ja muut Aasialaiset sarjat.

Lemppari sarjojani talla hetkella ovat;

- KUI-TAN
- Peach Girl
- Nobuta wo Production
- Hana Kimi (Tawianilainen version)
- Meteor Garden

.. ja lisaa on mutta en oikeen muista kaikkia xD

Talla hetkella aloittelen .H.I.T sarjan katselemista.

Fin_gurly
Posts: 126
Joined: Sep 11th, '06, 14:44
Location: Finland
Been thanked: 1 time

Post by Fin_gurly » Jun 14th, '08, 03:22

Jotenkin tuntuu että tällä hekellä ei oo oikeen mitään kiinnostavia draamoja...
Aloittelin katteleen k-draamaa nimeltä Who are you ja aika erikoinen juoni, mutta jotenkin ei vaan innosta(Samaten Fated to love you.) mutta ainut mitä mä seuraan joka viikko on Zettai kareshi (ja odottelen että Flower rain tekis subeja) :roll

EDIT

ja ainiin unodin mainita että aloitin myös katteleen sarjaa nimeltä three dads and one mom..ja muuten tosi hauska sarja :lol

Yamapi's haniz
Posts: 57
Joined: Oct 18th, '07, 01:00
Location: ...in his heart...Zutto issho-ni itai...

Post by Yamapi's haniz » Jun 16th, '08, 21:18

Fin_gurly wrote:Jotenkin tuntuu että tällä hekellä ei oo oikeen mitään kiinnostavia draamoja...
Aloittelin katteleen k-draamaa nimeltä Who are you ja aika erikoinen juoni, mutta jotenkin ei vaan innosta(Samaten Fated to love you.) mutta ainut mitä mä seuraan joka viikko on Zettai kareshi (ja odottelen että Flower rain tekis subeja) :roll

EDIT

ja ainiin unodin mainita että aloitin myös katteleen sarjaa nimeltä three dads and one mom..ja muuten tosi hauska sarja :lol
awwww...I LoVe your avatar and siggie... :heart: :wub:

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Jun 17th, '08, 21:23

Ei vitsi, mä katson ihan tulessa nyt Goongia. :heart: :wub: Jotenkin aina aikaisemmin sai semmoisen käsityksen siitä, että niillä Yulilla ja Shinillä olisi joku kovempikin taisto siitä naisesta, mutta pakko sanoa, että (kerrankin) ei ole mitään sympatioita kakkosmiestä kohtaan! Yleensä olen ihan perseelle ammuttu karhu kun en pidä koskaan siitä pääosan miehestä, mutta kyllä nyt Shin vie voiton niin ulkonäössä kuin hahmon luonteessakin. Nyt ketuttaa, kun olen keskellä ei mitään, ilman kunnollista nettiä ja puuttuu nuo Goongin viimeiset 5 jaksoa. Voin imuttaa ne vasta joskus viikonloppuna :( En kestä!!!

P.S: Kone on taas kunnossa. Kävi huollossa eikä ne löytäneet siitä mitään vikaan, vaikka se oli käynyt niin kuumana, että kuori suli (on siis kannettava, joten aika pelottavaa, jos alkaa kone käymään niin kuumana, että muovikin sulaa...). Enivei, ohjelmistossa on vaan pikkuisen jotain vikaa ja yksi usb-portti lakkasi toimimasta. Mitään ei kadonnut - tällä kertaa. :)

shayla
Posts: 142
Joined: Mar 5th, '04, 20:31
Location: Finland

Post by shayla » Jun 17th, '08, 23:31

Juuri siksi että kannettava hajoaa herkemmin en sellaista hankkinu. Pöytäkone on paras. Mutta jos kannettava on, ainakin ulkoinen kovalevy johon laittaa sarjat odottamaan onkin siksi hyvä.

maakopla
Posts: 299
Joined: Apr 4th, '06, 14:15
Location: Finland

Post by maakopla » Jun 18th, '08, 07:53

shayla wrote:Juuri siksi että kannettava hajoaa herkemmin en sellaista hankkinu. Pöytäkone on paras. Mutta jos kannettava on, ainakin ulkoinen kovalevy johon laittaa sarjat odottamaan onkin siksi hyvä.
Juuri samasta syystä en hankkinut kannettavaa. Siinä on niin paljon huonoja puolia sarjojen katsomisen kannalta. pieni ja tuhruinen näyttö esimerkiksi. Ja kannettava hajoaa paljon herkemmin.

Jaa. Vai että Goong... Mä vihaisn Goongia. Katoin sen sillon ku se ilmestyi ja kaikki olivat niin innoissaan. Mutta... miks kukaan ei näe nitä huonoja puolia. CG on ärsyttävä itkupilli ja Shin on liian kylmä. Ei yhtään kemiaa ja tylsä juoni.

No joo. Sain juuri katsottua Air Cityn. Yks maailman turhimmista sarjoista. Jätti kylmäks. Tosin 2 miespäänäyttelijää olivat mahtavia! NAinen taas EI EI EI! En tiedä oliko sillä toinen jalka pidempi vai mitä kun kävely näytti niin ylivoimaisen vaikeelta, juoksemisesta puhumattakaan <_<

nyt sitten rupesin katsomaan Powerful opponents sarjaa. Eka jakso jätti hyvän vaikutelman. Nyt kun ehtis sitten eteenpäin. WAAH! Lee Jin Wook :wub:

Oon myös täs yrittäny kattoo sitä Rolling Love sarjaa. Mut jostaisn syystä Jiro Wanging näytteleminen vaikuttaa tosi inhottavalta. en tiiä onks sen hahmo vana sellanen mut mä en vaan tykkää. Muutenkin alku oli vähän pitkäveteinen. No mut jakso 3 vaikutti mielenkiintoiselta.

SSpiegel
Posts: 433
Joined: Oct 26th, '07, 22:52
Location: Finland

Post by SSpiegel » Jun 18th, '08, 20:45

Mun mielestä kannettava on ehdottoman super, vaikka se onkin tietty melko riskialtis, kun niitä komponentteja ei voi vaihtaa jos joku menee rikki. Mut en osais enää tottua pöytäkoneeseen, kun kannettavan voi aina vaan ottaa mukaan ja pitää kotonakin missä vain. Meillä on lisäksi sellainen modattu x-box, johon kaikki kodin tietokoneet (3 kpl) on yhteydessä, kannettavakin langattomalla netillä, ja sen kautta voi jokaiselta koneelta kuunnella musiikkia ja katsella videoita. Eli katselen suurimman osan aikaa draamat tuommoiselta vaatimattomalta 32" flättikseltä. :P Eikä tuo kannettavan näyttökään ole liian pieni, ihan hyvin 15,4" laajakuvanäyttö kelpaa, jos ei telkkarista voi katsoa. Hyi, menipä kehumiseksi... :)

Asiasta miljoonanteen, pakko kehua tuota ihan uutta My Sweet Seoul -kdramaa. Katsoin ekan jakson ennen tänne jumalan selän taakse lähtöä ja innostuin hulluna. Se pääosan nainen on omituisella tavalla epäviehättävä, mutta aika hauska, ja siinä on Coffee Princen kakkosmies, jolla on upea hymy.

Goongista sen verran, olen oppinut jo elämään sen kanssa, että yleensäkään minkään aasialaisen draaman naishahmo ei tule vetoamaan minuun, joten tuo Goonginkin nainen tuntuu ihan siedettävältä. Shin on minusta vaan ihana :wub:, ja ymmärrän sen kylmyydenkin, kun eihän se ole saanut omia tunteitaan ilmaista enää 14 vuoteen, omaa äitiänsäkään ei saa kutsua äidiksi vaan kuningattareksi. Kyllähän se kummiskin yrittää :)
Juoni nyt on tietysti mitä on, mutta mulla on nyt joku ihme pakkomielle noihin ylimistön juonitteluihin ja kahden nuoren miehen valtataisteluihin, a la Hong Gil Dong, Iljimae ja nyt Goong. Heti kun nykypäivään sekoitetaan jotain historiallista, olen ihan tulessa. :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests