Danish D-Addicts?

speak whatever language you like here.
Post Reply
Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Danish D-Addicts?

Post by Densha Otoko » Jan 16th, '07, 22:49

Er du dansker og hvorfor er du her?

Selv er jeg 100% dansk. PlayStation ledte til anime, anime til asiatiske film, asiatiske film til serier og nu er jeg her - har været her i lidt over et år og koreanske firekantsdramaer er blevet min niche.

Rart ar møde dig :)

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Jan 18th, '07, 15:54

Nej? Btw, med "100% dansk" mener jeg ikke at jeg er stolt, ie. jeg er ikke racist eller ligende :)

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Feb 5th, '07, 15:53

Ta-dah!! jeg er her også!! :D

davs, mit navn er.. ja, alle kalder mig enter Mitani eller Mitte, så mit rigtige navn kan være lige meget :3
jeg har selv været en meget stor fan af alt hvad der har med Japan at gøre siden jeg købte min først manga tilbage i sommeren 2000! Men jeg er selv først begyndt at se live action serierne fra Japan indenfor det sidste års tid, inden da havde jeg nemmerli ikke så meget plads til at råde med, så det blev kun til enkelte downloaded animer og de få spillefilm der er tilgængelige på det danske market, som jo ikke er mange!!

oh and BTW så er jeg fra det mørke sønderjylland...

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Feb 5th, '07, 19:55

Mitani wrote:Ta-dah!! jeg er her også!! :D

davs, mit navn er.. ja, alle kalder mig enter Mitani eller Mitte, så mit rigtige navn kan være lige meget :3
jeg har selv været en meget stor fan af alt hvad der har med Japan at gøre siden jeg købte min først manga tilbage i sommeren 2000! Men jeg er selv først begyndt at se live action serierne fra Japan indenfor det sidste års tid, inden da havde jeg nemmerli ikke så meget plads til at råde med, så det blev kun til enkelte downloaded animer og de få spillefilm der er tilgængelige på det danske market, som jo ikke er mange!!

oh and BTW så er jeg fra det mørke sønderjylland...
Wauw, en rigtig dansker!!! :)

Okay, jeg bør vel også introducere mig selv. Mit navn er Daniel og det er hvad folk genrelt kalder mig. Jeg kunne give en meget lang forklaring på hvorfor jeg er her, men her en meget kort og kompakt én:

Consol RPG'er (slutningen af 90erne. Final Fantasy VII historien vakte min interesse for asiatiske historier. Nobuo Uematsu der komponerede musikken til selv samme spil vakte min interesse for asiatisk musik. Man kan meget let sige at FFVII var begyndelsen på ALT i min verden som den ser ud i dag) =>
Anime (Starten af 2000) =>
Asiatiske film (lidt senere) =>
Asiatiske drama serier (ca. slutningen af 2004).

Edit: f***, har lige indset at jeg allerde har skrevet det. Det går nok altsammen, det går nok.

Jeg er også glad for meget asiatisk pop musik, hvor jeg ikke kan leve med pop fra vesten.

Bor for tiden på Amager, ser Love Story In Harvard som får mig til at tude konstant fordi jeg er svag og jeg savner en slikskål... Har du en 10er til en pose Matador Mix el. ligende?

På anime fronten ser jeg selvfølgelig Death Note, og på musik fronten hører jeg selvfølgelig Tokyo Jihen's nyeste album Adult samt alt Judy and Mary som har været mit ynglingsband siden 2003.

Ynglings video @ YouTube for tiden: http://www.youtube.com/watch?v=eqEAdNFOu4s. Gotta love Matsumoto Noriko.

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Feb 6th, '07, 14:08

Jeg kunne heller ikke undvære japansk musik mere.. Jeg siger Japansk fordi min interesse for det asiatiske centerer sig næsten kun om Japan. Spørg mig ikke hvorfor, sådan er det bare. Jeg har set nogle enkelte koreanske serie og lyttet til nogle enkelte koreanske band, men har stadig ikke vænnet mig til det, da jeg bare syns Japansk er så meget smukkere ^_^;;
Mand, hvis jeg får penge og tid til det når jeg er flyttet, så vil jeg efter sommer begynde at lære japansk, om det så er på aftenskole eller selvstændig.. Jeg har også en veninde med på ideen så det skulle nok lykkes.

det musik jeg lytter mest til kan findes her - http://www.last.fm/user/mitani
og en liste over alle de asiatiske serier jeg har set indtil nu her - http://community.livejournal.com/jdoram ... /1079.html

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Feb 6th, '07, 21:20

Kender du det når man har lyst til at få slettet sin hukommelse, så man kan opleve noget for den første gang igen? Sådan har jeg det med 3 af de doamaer du har set: Densha Otoko, Kimi wa Petto og GTO.

Jeg er nu også mest til Japansk musik, men af en eller anden grund ser jeg flere koreanske dramaer og film end japanske. Jeg elsker opskriften på k-drama; 2 mænd, 2 kvinder, en masse kærlighed, en masse had og en slutning man allerede forudså I første episode... Elsker det!

Kender du "Lessons" på http://japanese-online.com/? En god start til det Japanske sprog, også selv om det kun er nogle småting man skal have sat på plads i sit hoved, syntes jeg. Du kan sikkert allerede en del af det Japanske sprog, men ellers burde du checke det ud.

Jeg syntes ikke jeg kan se Judy and Mary på din musik liste... http://youtube.com/watch?v=0ZaFOlHsbV8.

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Feb 7th, '07, 05:36

haha, ja det kender jeg godt, jeg ville også gerne kunne se nogle serier som om jeg ser dem for første gang igen! ^__^
specielt Garasu no Kamen, siden den virkelig ligger øverst på min ynglingsliste!! ^w^;

Jeg tror det der virkelig fanger mig ved en go drama er at der skal være humour! Asiatisk humour slå alt, som fx når hovedpersonen uden varsel får en dør i hovedet eller falder over deres egne ben.. og de hoveder de laver!! xDD

jeg har skam hørt om Judy and Mary, men har endnu ikke rigtigt fået downloaded noget af deres musik, ooooooooog~ som jeg ser har den side hvor jeg downloaded min japanske musik fra kun en solo af Yuki's album "Wave" *clicks to download* nu håber jeg bare jeg kan få den ned inden jeg skal pakke sammen til skolen @w@

tak for siden, vil lige prøve at chekke den senere på dagen! indtil videre kender jeg mange japanske vendinger som man bare ikke kan undgå når man ser mange serier, men det er altid godt at få lidt styr på gramatikke så man engang selv kan lave sætninger!!

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Feb 16th, '07, 21:34

sjovt nok da du vste mig det der link til Judy & Mary kunne jeg godt kende stemme der sang, men liiige hvorfra kunne jeg ikke finde ud af, indtil jeg kom til at tænke her på - http://youtube.com/watch?v=LBGg9yZKGxE

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Mar 6th, '07, 07:46

Woah.. Kun to danskere herinde? >.<
Mmmmm... Men er da alliegevel glad for at se at jeg ikke er den ENESTE ^^;;

Faldt for japanske dramaer og animes november sidste år. Så er ikke så erfaren omkring det xD Men har da fået set 24 serier allerede ^^
Da jeg så min første drama slog det som et lyn! Nu er jeg så sindsyge med dem! :alcoholic:
Tror aldrig jeg har været mere afhægnig af noget andet før. SKAL se mindst et afsnit om dagen, ellers går jeg fuldstændigt agurk xD
Er bare ked af at INGEN jeg kender har interesse for kdramaer og jdramaer som mig.
Så det eneste sted jeg kan snakke om dem er på nettet. Har prøvet at få lokket min veninde til at se lidt ^^;
Hun begynder langsomt også at kunne lide dem nu ^^;;
Der er heller ingen der kan se noget i ham der hænger på min væg. (Yamapi) :cry: De synes han er enten tudegrim eller ligner en pige :blink
Nå ja okay. Så har jeg ham da bare for mig selv!!! :D:D

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Mar 18th, '07, 12:52

jeg kan heller ikke undvære mit daglige fix af drama, og har heller ikke så mange at dele mine glæder med.. fx min nye Arashi kalender som jeg ikke rigtigt kan blære mig til nogen med, fordi folk omkring mig bare ikke kender noget til dem *piv piv*
jeg har kun én veninde som jeg deler en smule interesse indenfor dramaer med, men hun bor på sjælland, så vi ser ikke så meget til hinanden :( men jeg håber da at vi for gang i mere når vi forhåbenligt meget snart kommer til at flytter sammen ^__^

BTW - hvor bor du? :D

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Apr 2nd, '07, 19:23

Question: Nogen der skal til Roskilde Festival i år? :D

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 19th, '07, 18:46

Ahh~ præcist det samme med mig og min NewS kalendar ^^
Ej hvor må det irriterende at hun så bor på sjælland >.< (jeg går ud fra at du ikke gør når du skriver sådan xDD)
Jeg har også kun en veninde at snakke med og se lidt dramaer sammen med. Alle de andre forstår mig bare overhovedet ikke!

Jeg bor i københavn ^^ Du? Jylland? Fyn? xD Bornholm? ^^

.. Nej det tror jeg ikke at jeg skal. Var sidste år for første gang, og leg synes det var en smule kedeligt ^^

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Apr 19th, '07, 18:57

Jeg er fra det mørke mørke sønderjylland!! men selvom der ikke rigtigt foregår så meget hernede, og folk er utroli hurtige til at dømme en hernede, så er jeg glad for at bo tæt på tyskland, eftersom det giver mig en hurtig og billig måde at skaffe manga'er på ;)
men glæder mig til efter sommer at komme lidt længere op i landet til Kolding og bo ^__^

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 19th, '07, 19:35

Der skal jeg ellers på lejrskole i år tror jeg nok xD
Orv ja! Snyd egentlig ^^

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Apr 20th, '07, 06:53

hvis du siger til hvornår.. kan det jo være jeg kan droppe forbi.. men kun hvis du vil, ofcoz~

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 20th, '07, 09:19

Jeg ved faktisk ikke hvornår :unsure:
Men jo det kunne du da godt ^^
Hvis jeg finder ud af hvornår det er. Og hvis jeg overhovedet skal med. Ved ikke helt om jeg gider xD
Men det tror jeg. Jo ^^

NikiChow2
Posts: 23
Joined: Oct 25th, '06, 15:36

Post by NikiChow2 » Apr 25th, '07, 20:25

Edited
Last edited by NikiChow2 on May 5th, '08, 20:53, edited 1 time in total.

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 26th, '07, 11:32

Haha.. Jep, jeg blev også overrasket xD Og glad da også ^^
Jeg startede med at kunne lide koreansk musik i november, og så gik det sådan hen til at blive kinesisk og japansk..
Så film, så serier og så bare japan freak nu ^^;; haha..
Mine venner forstår mig heller ikke. Tror heller ikke de kan lide asien faktisk.
Der er kun en som forstår mig en lille smule og så det også bare det.
Hvor kommer du så fra i danmark? ^^

NikiChow2
Posts: 23
Joined: Oct 25th, '06, 15:36

Post by NikiChow2 » Apr 26th, '07, 12:15

Edited
Last edited by NikiChow2 on May 5th, '08, 20:54, edited 1 time in total.

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 26th, '07, 12:42

Nå Vietnam, okay ^_^ hehe..
Okay, jeg bor i Ishøj. Eller bare København.. Det ligger ret tæt på xD
Men flytter snart til Brønshøj tror jeg. Håber jeg ^_^ Det ligger også lige ved København..

NikiChow2
Posts: 23
Joined: Oct 25th, '06, 15:36

Post by NikiChow2 » Apr 27th, '07, 11:58

Edited
Last edited by NikiChow2 on May 5th, '08, 20:53, edited 1 time in total.

natasjageill
Posts: 16
Joined: Nov 18th, '06, 21:55
Location: Denmark

Post by natasjageill » Apr 27th, '07, 12:01

Helt ok. Der er i hvert fald ingen problemer..
Bortset fra at ingen har den samme interesse som mig..
Men synes jeg er blevet træt af min skole og by, så det er helt fint at vi skal flytte ^_^
Hvad med du? ^_^

NikiChow2
Posts: 23
Joined: Oct 25th, '06, 15:36

Post by NikiChow2 » Apr 27th, '07, 17:14

Edited
Last edited by NikiChow2 on May 5th, '08, 20:54, edited 1 time in total.

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Jul 9th, '07, 23:15

NikiChow2 wrote:
natasjageill wrote:Helt ok. Der er i hvert fald ingen problemer..
Bortset fra at ingen har den samme interesse som mig..
Men synes jeg er blevet træt af min skole og by, så det er helt fint at vi skal flytte ^_^
Hvad med du? ^_^
Jeq Har det qodt sammen med mine Venner oq Klasse Kammerater ^_^
Men er for det meste Sammen med mine Viet venner =P
Tiden Derhjemme bruqer Jeq på at se Asian Drama ^_^
Har du Planlaqt noqet Til Sommerferien?
Så er jeg aktiv igen. Har lige været på Roskilde Festival. Worst ever! Dig?

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Jul 9th, '07, 23:19

natasjageill wrote:Nå Vietnam, okay ^_^ hehe..
Okay, jeg bor i Ishøj. Eller bare København.. Det ligger ret tæt på xD
Men flytter snart til Brønshøj tror jeg. Håber jeg ^_^ Det ligger også lige ved København..
Nice - Bor I Bagsværd (Gladsaxe) ... På den anden side af centrum.

Vi må have fat I nogle flere danskere...

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Jul 12th, '07, 19:10

Densha Otoko wrote:
NikiChow2 wrote:
natasjageill wrote:Helt ok. Der er i hvert fald ingen problemer..
Bortset fra at ingen har den samme interesse som mig..
Men synes jeg er blevet træt af min skole og by, så det er helt fint at vi skal flytte ^_^
Hvad med du? ^_^
Jeq Har det qodt sammen med mine Venner oq Klasse Kammerater ^_^
Men er for det meste Sammen med mine Viet venner =P
Tiden Derhjemme bruqer Jeq på at se Asian Drama ^_^
Har du Planlaqt noqet Til Sommerferien?
Så er jeg aktiv igen. Har lige været på Roskilde Festival. Worst ever! Dig?
haha, jeg var også på Roskilde festival, det var sørme nogen møgvejr, men heldigvis lå jeg på foreningsmedarbejder campen hvor vi havde næsten ingen mudder!! :D

tammy_88
Posts: 8
Joined: May 9th, '07, 17:31
Location: denmark

Post by tammy_88 » Nov 19th, '07, 11:17

Heej ^^ im not exactly danish but i do live in denmark xD ..
Har lige her for nyligt fundet ud af at der er andre udover mig her i dk,
der elsker azn stuff *Happiiness* xD
Kan se at ihverfald 2 af jer bor i nærheden af mig ^^
jeg bor i Brønshøj, og Gladsaxe ligger ik sååh langt væk ^^

pirtybirdy
Posts: 34
Joined: Mar 30th, '06, 22:51
Location: Tampa Bay Area Florida
Contact:

Post by pirtybirdy » Apr 26th, '08, 16:29

hej! hej! Jeg bor i Danmark også. Min hjemmeland er USA. Jeg kommer til bor i Danmark Marts. Jeg er lærer Dansk i sprogskole nu. Jeg elsker Koreansk Drama! Min by er i Slagelse. Undskyld, min Dansk er meget dårlig. Nu, Jeg ser Que Sera Sera, Hyena, og Saranghae. :-)

Illanair
Posts: 50
Joined: Mar 22nd, '08, 15:52
Location: Denmark
Contact:

Post by Illanair » Apr 26th, '08, 19:17

Oh my god! Danskere! (Flygter i panik) :lol

Jeg troede faktisk ikke der var "saa" mange her paa D-addicts fra Danmark - men det er jo ikke tilfaeldet :-)

So anyway, nice to meet you all :-)

Indfoedt Koebenhavner som bor I Aalborgsomraadet (Foeler mig en smule outsider'ish med min tykke Koebenhavnske accent :lol). Jeg er en komplet asiaholic - Er til J-Pop I Valby hvert aar og ser alt det Anime og Dorama jeg overhovedet kan komme til (Dog mest Taiwanesiske da jeg proever at tilegne mig Mandarin ^-^)

PS: In case you were wondering - Nej, mit keyboard har ikke Æ Ø Å som standard og Copy+Paste bliver hurtigt kedeligt :whistling:

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Apr 27th, '08, 15:28

Der skulle virkelig blive stillet en "Asia Dorama Aften/weekend" på benene på et eller andet tidspunkt, kunne være så nice~ :D
Hvor vi alle mødes et eller andet sted, slår os ned og glor serier en hel weekend xDD
for mig ville det være temmeli' nemt at flytte rundt på mine 2TB+ Dorama hvis der skulle bringes noget med ^_^)V

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Okay...

Post by Densha Otoko » Jul 22nd, '08, 22:04

Jeg aktiverer lige denne tråd igen da jeg føler mig ret ensom. Har haft en alt for kedelig sommer.

Har lige gennemført Coffee Prince og selv om den var sygt fed overall, kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet. Er det ikke som om dramaet dør ud lige lidt (meget) for tideligt?

Jeg savner en serie på højde med My Girl, Full House og Last Dance. Nogle tilbud? En Japansk lærer vs. elever ala GTO og Gokusen (har efterhånden indset at ingen nogensinde kan blive så sej som Onizuka) ville også være toppen.

Hvad siger i til det?

Mitani
Posts: 126
Joined: Sep 27th, '06, 12:48
Location: Denmark
Contact:

Post by Mitani » Nov 30th, '08, 11:32

YUSH!! Hva' så med at vi får stamplet den weekend på benene her i det nye år?? :DD
Hvis der er en der ligger lejlighed til så kommer jeg gerne med alt det jeg har (omkring de 3-4TB dorama) og jeg er ligeglad med hvor i landet det afholdes, har jo ikke bil for ingenting!
Hvad med sidste i januar eller først i februar?

nogen der er interesseret?

Modvind
Posts: 15
Joined: Feb 18th, '08, 20:05
Location: Denmark

Re: Okay...

Post by Modvind » Apr 8th, '09, 19:22

Hej allesammen

Tråden ser godtnok en smule død ud, men tænkte jeg ville sende en hilsen alligevel; det er jo ikke hver dag man opdager andre danskere med hang til asiatisk drama! :O

Jeg hedder Christian og er studerende fra Aalborg. Som for Densha Otoko kan man vel sige, at jeg "opdagede" Asien med Final Fantasy VII (hvor var det spil bare godt!) Der er godtnok gået længe siden da og til at jeg er endt herinde. Interessen har nu altid været der, men dramaerne kom først efter jeg besluttede at skrive afgangsprojekt i Japan, og derpå ligeså godt kunne komme igang med at lære sproget. Ren logik fører jo til at hvis man hører sproget dagligt, bliver man bedre til det - derudover fangede de absurde klichéfyldte sukkersøde plots mig! :lol

Det er velsagtens et års tid og nogle måneder siden, og nu taler jeg faktisk en del Japansk, omend der stadig er lang vej endnu. Hvis nogle vil lære, så kan jeg kraftigt anbefale Genki bøgerne. De kan findes i pdf på torrentsider, f.eks. demonoid. Til august tager jeg på ferie i Japan, og skal guide mig selv og to andre rundt i urbane jungler som Tokyo og Kyoto, så må man se hvor godt mit selvlærte japanske slår til... :roll
Densha Otoko wrote:Jeg aktiverer lige denne tråd igen da jeg føler mig ret ensom. Har haft en alt for kedelig sommer.

Har lige gennemført Coffee Prince og selv om den var sygt fed overall, kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet. Er det ikke som om dramaet dør ud lige lidt (meget) for tideligt?

Jeg savner en serie på højde med My Girl, Full House og Last Dance. Nogle tilbud? En Japansk lærer vs. elever ala GTO og Gokusen (har efterhånden indset at ingen nogensinde kan blive så sej som Onizuka) ville også være toppen.

Hvad siger i til det?
Så selv Coffee Prince for et stykke tid siden. Det var generelt godt ja, men synes også plottet blev MEGET svagt og utroværdigt på et tidspunkt - aka efter et par afsnit. Nu er koreanske dramaer ikke det jeg kender mest til, men har set Goong (Princess Hours / Palace) og synes det var fantastisk. For japansk lærer vs. elever har jeg kun set Dragon Zakura, som var udemærket. Der er faktisk overraskende mange skuespillere med deri, som er meget store idag: Yamapi, Gakky og Nagasawa Masami, så måske er det noget?

BakaMiko
Posts: 1
Joined: May 24th, '09, 14:38

Post by BakaMiko » Jun 5th, '09, 21:20

@x@ .. - Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.

Densha Otoko
Posts: 46
Joined: Nov 24th, '05, 17:24
Location: Denmark

Post by Densha Otoko » Jun 25th, '09, 19:47

BakaMiko wrote:@x@ .. - Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.
Hej du! Velkommen til!

Har ikke været i i 100 år, og ved heller ikke hvad jeg skal skrive. Ser du noget godt?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest