Norwegian D-addicts

Post by xazumix » Nov 22nd, '05, 18:10

Anyone from Norway or living in Norway here? :unsure:

htp314

Post by htp314 » Nov 24th, '05, 10:44

hallo :lol

xazumix

Post by xazumix » Nov 28th, '05, 09:41

Neimen, det er jo faktisk en norsk en her...eller? I så fall, hvor i Norge er du da? :D

Jubeiyagu

Post by Jubeiyagu » Dec 5th, '05, 06:17

xazumix wrote:Neimen, det er jo faktisk en norsk en her...eller? I så fall, hvor i Norge er du da? :D
:D Da er det tre av oss.

xazumix

Post by xazumix » Dec 5th, '05, 10:12

ahh....en til...så kult :D

kernasun

Post by kernasun » Dec 5th, '05, 10:27

Well it has been 5 generations but I am from Norway :salut:

Can't speak of word of it, that was lost around the 4th gen. :cry:

Hope I can get over to see my homeland one day.

Free Bird

Post by Free Bird » Dec 8th, '05, 22:23

jammen er det også noen norske her? Ikke ofte eg ser noen norske i asiatiske forum

chump

Enda en!

Post by chump » Dec 9th, '05, 00:00

Og her har vi enda en norsking som kommer ut av skapet!

DreamyAngel89

Post by DreamyAngel89 » Mar 29th, '06, 15:47

jepp.. jeg er fra norge jeg oxo... så kult at det er andre fra mitt land her XD

alwssa

Post by alwssa » Mar 30th, '06, 14:41

w00t? Har vi et norskt forum her også?!?!? Kult!!
Norske her også!! Trønder faktisk.

Well well, nice to meet yall XD

ilikedramas

Post by ilikedramas » Apr 24th, '06, 08:36

Jeg er også norsk...

Alexander

Post by Alexander » Apr 29th, '06, 15:28

Hei hei.

Enda en norsk person her. 8)

306VieTPrincE

Post by 306VieTPrincE » Apr 30th, '06, 08:07

from searching on the internet, it seems like there's a big community of vietnamese people in norway, how are they like?

Keito

Post by Keito » Apr 30th, '06, 21:48

Masse nordmenn samler seg! Vi kommer til å ta over hele D-Addicts!

Geezer

Post by Geezer » Apr 30th, '06, 22:01

kernasun wrote:Well it has been 5 generations but I am from Norway :salut:

We're all over the place, ne?

For me it's only been one generation (Mom was from Norway) so naturally I have a wealth of Norwegian at my command.

I can not only say "Thank you for the food" but I can also say "Merry Christmas" in Norwegian.

Keito

Post by Keito » Apr 30th, '06, 22:03

Geezer wrote:

For me it's only been one generation (Mom was from Norway) so naturally I have a wealth of Norwegian at my command.

I can not only say "Thank you for the food" but I can also say "Merry Christmas" in Norwegian.
Huh? Do you live in Norway, but can't speak more Norwegian than that? Or am I maybe misunderstanding something?

kernasun

Post by kernasun » Apr 30th, '06, 22:57

Keito wrote:
Geezer wrote:

Huh? Do you live in Norway, but can't speak more Norwegian than that? Or am I maybe misunderstanding something?
For me, I grew up in the U.S. state of Illinois. The area was known as little Norway. We even had a town named Norway and one named Stavanger. Now when I say town, think ten or so houses with one small general store. But it was Blonde hair Blue eyed as far as you could see. Nothin but *son's,(Johnson, Thompson, Severson,.....).

This area was where the first big waves of Norwegian immigrants came to in the 1850's through 1870's. For the first few generations, they held on to the old country pretty tightly, even the church services were still in Norwegian. By my generation, no one I know of my age group can speak more than a word or two. But holidays would still be filled with Norwegian food. :D

BTW, back around 1980 or so, the King of Norway came over to visit the area. :cheers:
He didn't invite us to come back though :cry:

Keito

Post by Keito » Apr 30th, '06, 23:26

kernasun wrote:
Keito wrote:
Geezer wrote:

For me, I grew up in the U.S. state of Illinois. The area was known as little Norway. We even had a town named Norway and one named Stavanger. Now when I say town, think ten or so houses with one small general store. But it was Blonde hair Blue eyed as far as you could see. Nothin but *son's,(Johnson, Thompson, Severson,.....).

This area was where the first big waves of Norwegian immigrants came to in the 1850's through 1870's. For the first few generations, they held on to the old country pretty tightly, even the church services were still in Norwegian. By my generation, no one I know of my age group can speak more than a word or two. But holidays would still be filled with Norwegian food. :D

BTW, back around 1980 or so, the King of Norway came over to visit the area. :cheers:
He didn't invite us to come back though :cry:
Oh, so that's your story. Our silly old king. XD
Well, I guess you wouldn't want to go back anyway, right? It must be lots cooler living in a huge country like the USA, with people from all kinds of cultures gathering! It's not that Norway's a bad place to live or anything, but it's still... so small.

The "huge" Oslo is just a little city compared to those large ones in many other countries, it's all so small. In the future, I think I want to leave Norway, there's too much in this world to see and experience, one can't just stay here all life!

It's a pity that the families drop Norwegian through their generations. Not that you need it, but being bi/multilingual does give many adventages. And languages are fun; the more you know, the better! :D It's cute how you Norwegian Americans stick to traditions, though. Norwegian food! :D

kernasun

Post by kernasun » May 1st, '06, 01:13

Well, I guess you wouldn't want to go back anyway, right? It must be lots cooler living in a huge country like the USA, with people from all kinds of cultures gathering! It's not that Norway's a bad place to live or anything, but it's still... so small.

The "huge" Oslo is just a little city compared to those large ones in many other countries, it's all so small. In the future, I think I want to leave Norway, there's too much in this world to see and experience, one can't just stay here all life!

It's a pity that the families drop Norwegian through their generations. Not that you need it, but being bi/multilingual does give many adventages. And languages are fun; the more you know, the better! :D It's cute how you Norwegian Americans stick to traditions, though. Norwegian food! :D
Sounds like you have the old, "The grass is always greener on the other side of the fence" syndrome. :lol I've lived in enough countries to know they all have good and bad and also to know the US is not perfect. At least Norway hasn't invaded other countries, well at least not for a thousand years or so. :whistling:

I'm in about the last generation or so of true Norwegian/Americans. Myself and most of my age group married non-Norwegians(my first wife was a whole bunch of things and the second was Chinese). So what little remained of the old country will soon be gone.
The same is true for most of the many other groups that came to the US, at first very tight-knit to each other and over the generations merging into the larger melting pot of the US.

Now what makes you think I'm not bi/multilingual, I can speak a little Chinese and Japanese
:P

Keito

Post by Keito » May 1st, '06, 09:52

kernasun wrote:

Sounds like you have the old, "The grass is always greener on the other side of the fence" syndrome. :lol I've lived in enough countries to know they all have good and bad and also to know the US is not perfect. At least Norway hasn't invaded other countries, well at least not for a thousand years or so. :whistling:

I'm in about the last generation or so of true Norwegian/Americans. Myself and most of my age group married non-Norwegians(my first wife was a whole bunch of things and the second was Chinese). So what little remained of the old country will soon be gone.
The same is true for most of the many other groups that came to the US, at first very tight-knit to each other and over the generations merging into the larger melting pot of the US.

Now what makes you think I'm not bi/multilingual, I can speak a little Chinese and Japanese
:P
Sure the US ain't perfect, in fact I used to be really anti USA until quite recently. Don't know why it suddenly changed, but it's a good thing I stopped being so narrow-minded. Still, Norway is such a small and boring country. Our government pumps out thousands of gallons of oil from the North Sea, but refuses to use any of the money they gain from it, and instead increase taxes and such. That's pretty much how it is.

It's a good thing that different ethnics blend in with each other, right? Maybe racism will disappear that way? But before that happens, there might not be any "races" left, haha. Racists are idiots anyway.

I didn't say that you couldn't speak any other languages than English, was just generalizing. I don't think a random American would know Chinese or Japanese. But don't Americans learn some obligatory second language at school? I thought you had to study French that way.

kernasun

Post by kernasun » May 1st, '06, 18:40

As to the mixing of the races, I agree. Overall it's a wonderful thing and I'm all for it. On the other hand, I can't help but to mourn just a bit as something I knew, my world that I grew up with, passes on. It's not that I think it shouldn't happen, it's a natural occurrence as the changing of the seasons. Without a doubt, any improvement it can make for racism will be welcome. Racism, nationalism, sexism and most any other 'ism you can think of are diseases of the mind that we would be well rid of.

For the US, when it's at it's best, I think it can be a pretty terrific place. But that's my point, I don't think it's at it's best often enough. When you presume to be the leader of the free world, when you presume to impose your values on others, when you consume far more than your share of the worlds natural resources, you should hold yourself to a higher standard. When it sounds like I'm griping about the US it's because I'm frustrated that we're not meeting that standard.

Yes it is true, in many schools students are required to take a language course, usually French or Spanish. But that is a completely different thing from learning a language. Compared to most other countries of the world, we have a very low rate of bi/multilingual ability. I can only speak some Chinese because I spent seven years in east Asia and had a Chinese wife for seventeen years. But even so, my spoken Chinese would bring the average native to tears. My Japanese is even worse and I have that only from watching way too much JDorama and anime. :roll When I lived in Asia, most everyone I met spoke two, three or four languages. I've found that to also be true with many of the Europeans I've known. You're a great example, your written English is excellent. We Americans can't be bothered with such things, we think it would be ever so much more convenient if everyone would just speak like us. :P

Alexander

Post by Alexander » May 1st, '06, 19:01

306VieTPrincE wrote:from searching on the internet, it seems like there's a big community of vietnamese people in norway, how are they like?
Well, there are some vietnamese here, and the ones I've known/know are nice people.

I remember this one guy that went to my school, his mother used to serve fried bananas at birthdays. :thumleft:

ilikedramas

Post by ilikedramas » May 4th, '06, 18:59

Keito wrote:Masse nordmenn samler seg! Vi kommer til å ta over hele D-Addicts!
Det burde være mer aktivitet her.
"Rart hvor få norske det er her, det finnes kjempe mange i Norge!"

PS: Alexander er en dritt. MUhahahaha :D

Alexander

Post by Alexander » May 4th, '06, 19:34

ilikedramas wrote:PS: Alexander er en dritt. MUhahahaha :D
Bare vær stille du, ellers så knuser jeg harddiscen din... :x Enda det hadde vært litt dumt for min del også.... :O hehe

Keito

Post by Keito » May 5th, '06, 21:19

Hva er det egentlig med nordmenn og "hehe"? :(
kernasun wrote:I can only speak some Chinese because I spent seven years in east Asia and had a Chinese wife for seventeen years. But even so, my spoken Chinese would bring the average native to tears. My Japanese is even worse and I have that only from watching way too much JDorama and anime. :roll When I lived in Asia, most everyone I met spoke two, three or four languages. I've found that to also be true with many of the Europeans I've known. You're a great example, your written English is excellent. We Americans can't be bothered with such things, we think it would be ever so much more convenient if everyone would just speak like us. :P
I'm still amazed by how the internet connects people with similiar interests. I'm still a little kid, kind of, yet I am able to talk to a grown-up person like you, as if it was as usual as squishing ketchup on your hot dogs. Seriously! If I on a regular basis went to a Linux User Group or something, it could maybe have seemed more natural to me, but there's no such thing that I know of around here. Anyway, these were just some random thoughts, but I do like speaking with people older than me. They tend to know lots of stuff about... stuff. Life; everything and nothing. Hopefully I am able to learn others a thing or two as well!

Oh, and thanks a lot for complimenting my written English! Of course, my oral English is waaay worse, because I then don't have time to consider which words to use and pick out expressions which would fit in the sentence I'm trying to create. I'm sure I'd be a better English speaker if only I spoke more, the only way to advance in language learning is through usage!

Alexander

Post by Alexander » May 6th, '06, 08:58

Keito wrote:Hva er det egentlig med nordmenn og "hehe"? :( !
Jeg vet ikke helt, for det jeg sa var jo ikke særlig morsomt.

:cry: Unnskyld, vær så snill å tilgi meg. Jeg ber på mine knær :cry:

Er nok bare en stygg uvane....

mvh. ''eks hehe-er'' Alexander

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » May 7th, '06, 17:06

Bergensk :fear: Så det var en tråd som het Swedish Community og søkte så for å se om det var noen som hadde laged en Norwegian tråd ennå. Så, her er eg :|

ilikedramas

Post by ilikedramas » May 8th, '06, 12:56

Shindou-Kun wrote:Bergensk :fear: Så det var en tråd som het Swedish Community og søkte så for å se om det var noen som hadde laged en Norwegian tråd ennå. Så, her er eg :|
Bra med flere norske her.. :thumleft:

Doff

Post by Doff » May 8th, '06, 12:59

Den er god, norsk her også..

Sitting here trying to find some subs from stand up but...

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » May 8th, '06, 14:30

Beste alternativet er nok Nya sin fansub release.

ilikedramas

Post by ilikedramas » May 8th, '06, 14:35

Shindou-Kun wrote:Beste alternativet er nok Nya sin fansub release.
Det er tatt fra DVD, så det er uncut.
Pluss at Nya er raske..

Så jeg tror også det er best... :thumleft: :thumright:

Keito

Post by Keito » May 8th, '06, 14:40

Jaaa, endelig får jeg se STAND UP!! Alt med Oguri Shun er bra uansett hva. XDDDD

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » May 14th, '06, 22:49

Så... Åssen ble dere interesert i asiatisk drama serier?

For meg selv begynte det med anime for noen år siden. Første serien jeg så var nok
Gravitation og Hikaru no Go. I disse dager ser jeg ikke så mye anime lenger. Men følger
ukentilg med på Naruto.

Mitt første innblikk i drama verden var Summer Snow med Dohmoto Tsuyoshi og Hirosue
Ryoko. Ble litt hektet og snart fulgte serier som Good Luck og Engine.

Min første Koreanske serie var Country Princess. Fikk sett de 2 første episodene men fikk
ikke lastet ned de resterede fordi ingen kunne seede de. Forsøkte så Attic Cat, og fant
egentlig ut at jeg likte det jeg så.

I disse dager vil jeg egentlig påstå at jeg liker Japanske serier bedre enn Koreanske mest
fordi Koreanske serier ofte har alt for mye trekant forhold som går frem og tilbake og aldri
tar slutt.

Mine favoritter:
Koreansk - Sweet Spy
Japansk - Summer Snow

Country Princess - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=39
Summer Snow - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=1
Sweet Spy - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=339

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » May 17th, '06, 09:40

Gratulerer med dagen alle sammen :party:

Keito

Post by Keito » May 17th, '06, 17:59

Geezer

Post by Geezer » May 17th, '06, 19:07

Happy Syttende Mai folks.

I hope I spelled that right. It's Happy May 17th, which in my lifetime has been known at Norwegian Independance day... Norwegian Constitution Dan... and lately, simply, Norwegian Day.

I grew up in Brooklyn New York and every May 17th my mom and grandma would make all of us march in the Norwegian Day Parade.

I found some pictures of the 2004 parade on the web at:

http://www.nootrope.net/parade/

No offense to the Norwegians on board, but do you know the kind of grief a kid will take walking around the streets of Brooklyn in one of those outfits?

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » May 17th, '06, 20:04

Geezer wrote:No offense to the Norwegians on board, but do you know the kind of grief a kid will take walking around the streets of Brooklyn in one of those outfits?
Nope, I guess it's kinda different when an entire town is dressed like that 8)
But your not the only one.

Here are pictures from the celebration from every corner of the world.
http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/htt ... gg_id=3234

trezor

Post by trezor » May 17th, '06, 20:05

Happy søttende mai all.

Yes. Im norwegian too.

So how many of us people are here?

ilikedramas

Post by ilikedramas » May 17th, '06, 20:14

Shindou-Kun wrote:Så... Åssen ble dere interesert i asiatisk drama serier?

For meg selv begynte det med anime for noen år siden. Første serien jeg så var nok
Gravitation og Hikaru no Go. I disse dager ser jeg ikke så mye anime lenger. Men følger
ukentilg med på Naruto.

Mitt første innblikk i drama verden var Summer Snow med Dohmoto Tsuyoshi og Hirosue
Ryoko. Ble litt hektet og snart fulgte serier som Good Luck og Engine.

Min første Koreanske serie var Country Princess. Fikk sett de 2 første episodene men fikk
ikke lastet ned de resterede fordi ingen kunne seede de. Forsøkte så Attic Cat, og fant
egentlig ut at jeg likte det jeg så.

I disse dager vil jeg egentlig påstå at jeg liker Japanske serier bedre enn Koreanske mest
fordi Koreanske serier ofte har alt for mye trekant forhold som går frem og tilbake og aldri
tar slutt.

Mine favoritter:
Koreansk - Sweet Spy
Japansk - Summer Snow

Country Princess - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=39
Summer Snow - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=1
Sweet Spy - http://www.henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=339
Vel, jeg fikk vite om apanske TV-serier på denne måten:
Broren min fikk vite om det fra en i klassen hans.

Det første jeg så på var Gokusen, dette var veldig morsomt syntes jeg, så jeg fortsatte og laste ned..

Jeg ser egentlig bare på Japanske serier, har aldri sett noe koreansk.

Favoritter:
Nobuta Wo Produce
Hana Yori Dango
Densha Otoko
Gokusen (Sesong 1)

Litt for mange favoritter kansje, men de er alle veldig bra..

Forresten: Gratulerer med dagen.. 17 mai!!

trezor

Post by trezor » May 17th, '06, 20:20

Jeg så på veldig mye martial arts/ninja/samurai saker pluss en lass med hong kong filmer etter at jeg begynte å gå litt lei hollywood.

Og siden jeg generelt liker litt sære saker, så fant jeg veldig mye jeg likte fra japan. Etter det har folk jeg kjenner online bare mast på meg at jeg "må sjekke ut dette og dette og dette" siden jeg liker japanske ting.

Favorittserien min, eller favoritt dramaen om det kan kalles det, er nok kochira hon ikegami sho.
Utrolig goofy. Utrolig bra.

trezor

Post by trezor » May 17th, '06, 20:24

Keito wrote:Jaaa, endelig får jeg se STAND UP!! Alt med Oguri Shun er bra uansett hva. XDDDD
Han stjal dama mi. Jævelen. :x

Keito

Post by Keito » May 17th, '06, 21:37

trezor wrote:
Keito wrote:Jaaa, endelig får jeg se STAND UP!! Alt med Oguri Shun er bra uansett hva. XDDDD
Han stjal dama mi. Jævelen. :x
Med mindre du er en skummel fanboyfrik og snakker om Yaguchi Mari, må du fortelle hvordan det gikk til!

trezor

Post by trezor » May 17th, '06, 21:43

Ikke skummel.

Bare bittelitt fanboy :P

xazumix

Post by xazumix » Jun 9th, '06, 11:40

shiat....lenge siden jeg var innom her ass! Men det var en stor overraskelse å se at det er faktisk en del norske inne her....keke ^_^

Men jeg lurer på da, er det noen av dere som er asiatere?

Hoho...Jeg har vært altfor lenge borte fra pc'en min :-(

symeyha

Post by symeyha » Jun 9th, '06, 11:45

Jeg er norsk XD Trønder~ kjekt å se normenn på sånt forum!

trezor

Post by trezor » Jun 9th, '06, 11:47

Oslogutt her. Men nei. Ikke asiat, bare helt "vanlig nordmann".

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » Jun 9th, '06, 19:35

trezor wrote:Oslogutt her. Men nei. Ikke asiat, bare helt "vanlig nordmann".
Samme her :-)

olympique

Heia norge :)

Post by olympique » Dec 4th, '06, 03:42

Trodde nesten jeg var den eneste i Norge som så på J-drama jeg helt til jeg fant denne tråden :) virker som "alle" japanofile i norge ser kun på anime å sånn, så kult å se at det er andre da ;) men i forhold til svenskene er det dårlig med interesse i Norge ser det ut som!

men stilig uansett :P

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » Dec 4th, '06, 16:32

Nja.. Har lagt merke til flere ganger at aktiviteten på den svenske tråden er vesentlig større.
Så, Litt om deg da :-) Første drama osv... :-P

lirarn

Post by lirarn » Dec 4th, '06, 20:00

Det verkar som att ni har mycket att lära, mina vänner från väst ;) Kul med fler skandinaver som kollar på asiatiska dramaserier dock! Fast det verkar som att danskarna ligger efter lite, tror inte jag har sett någon tråd åt dom.

Hursomhelst, såg att ni hälsade på hos oss så jag tänkte bara hälsa tillbaka. Hade :)

olympique

Post by olympique » Dec 4th, '06, 21:07

Shindou-Kun wrote:Nja.. Har lagt merke til flere ganger at aktiviteten på den svenske tråden er vesentlig større.

hehe skal vi se :)

Første drama var "Ichi rittoru no namida", men har sett mange filmer før da som er inspirert av drama (eller omvendt) og har vært fan av japansk film og musikk i maaaange år :) men visste faktisk ikke om at det fantes en slik side som dette før ca 2 mnd siden :roll

ellers har jeg sett Taiyou No Uta, syns det dramaet også var bra, kanskje hakket bedre enn One Litre of Tears faktisk, selv om One Litre of tears var mye mer rørende, spes. med tanke på at det er en sann historie.....

etter det ble det H2, et baseballdrama som var utrolig bra :thumleft: Yamada er en grei skuespiller syns jeg, og jeg fikk for alvor øynene opp for både Satomi og Yui etter H2 :):) nå er jeg øyeblikk ferdig med Nurse Aoi med Satomi i hovedrollen, og har nett begynt på juledramaet Last Christmas..virker lovende det også! å den neste jeg er begynt å laste ned er Gokusen, da jeg har hørt mye bra om den...

hva med dere?hvorfor interessen for j-drama eller asiatisk drama?

forresten, er ikke helt inne på det med torrent ennå, så hvorfor har det seg at jeg på noen drama bruker 1 uke på å laste ned en episode mens på andre går alt på en dag?
leste en plass det har noe med antall brukere som laster opp/ned,stemmer det? å finnes det noen måte å øke tempoet på? :P

takk :)

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber

Post by Shindou-Kun » Dec 5th, '06, 21:14

olympique wrote:
Shindou-Kun wrote:Nja.. Har lagt merke til flere ganger at aktiviteten på den svenske tråden er vesentlig større.

hehe skal vi se :)

Første drama var "Ichi rittoru no namida", men har sett mange filmer før da som er inspirert av drama (eller omvendt) og har vært fan av japansk film og musikk i maaaange år :) men visste faktisk ikke om at det fantes en slik side som dette før ca 2 mnd siden :roll

ellers har jeg sett Taiyou No Uta, syns det dramaet også var bra, kanskje hakket bedre enn One Litre of Tears faktisk, selv om One Litre of tears var mye mer rørende, spes. med tanke på at det er en sann historie.....

etter det ble det H2, et baseballdrama som var utrolig bra :thumleft: Yamada er en grei skuespiller syns jeg, og jeg fikk for alvor øynene opp for både Satomi og Yui etter H2 :):) nå er jeg øyeblikk ferdig med Nurse Aoi med Satomi i hovedrollen, og har nett begynt på juledramaet Last Christmas..virker lovende det også! å den neste jeg er begynt å laste ned er Gokusen, da jeg har hørt mye bra om den...

hva med dere?hvorfor interessen for j-drama eller asiatisk drama?

forresten, er ikke helt inne på det med torrent ennå, så hvorfor har det seg at jeg på noen drama bruker 1 uke på å laste ned en episode mens på andre går alt på en dag?
leste en plass det har noe med antall brukere som laster opp/ned,stemmer det? å finnes det noen måte å øke tempoet på? :P

takk :)
Det ser no ut som at du har begynt med de rette drama seriene. Jeg har sett alle seriene du nevner. Alle er bra. Tror jeg er den største Drama Addicten her :-) Last Christmas er veldig bra. Det et eller annet med Moriyama Mirai som jeg liker. :wub:
En annen serie jeg anbefaler er Engine: http://wiki.d-addicts.com/Engine

Du bør også forsøke noen Koreanske serier. Litt lange, litt my trekant forhold men fremdeles underholdende. Forsøk Sweet Spy: http://henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=339 , litt uvanlig historie for å være Koreansk.

Gud.. egentlig vanskelig og anbefale noe. Jeg tror jeg egentlig har sett det meste som er tilgjengelig her og nesten alt er bra. Utrolig dumt at Norsk tv ikkje sender annet enn Engelsk produserte serier.

Ellers begynte jeg opprinnelig med og se anime og gikk derfra til drama serier.
Min første serie var Summer Snow: http://henshin-tigers.net/seriesinfo.php?id=1 , hvor blant annet Sissel Kyrkjebø synger intro/åpningssangen sammen med Zamfir. Igjen en bra serie som jeg anbefaler :-P

Ellers så er desverre bittorrent avhengig av at det er noen som laster opp "seeder". Er ikkje serien "seeded" så kan du ikkje regne med å fullføre nedlastningen uten at du går inn i den rette tråden her på forumet og spør om noen kan hjelpe til litt. Vanligvis er ikkje det ett problem.. men det kan ta litt tid desverre.

daisukides

Post by daisukides » Mar 10th, '07, 14:58

Visste ikke at det var andre nordmenn her før nå. Cool.
Planlegger å studere japansk ved UiO til høsten. Kanskje jeg møter noen
d-addicts der? Anyone?

KajaR

Post by KajaR » Mar 25th, '07, 19:43

Whuhu! Hail to all Normenn (og kvinner)

Så artig!
Er fra lille Bø i Telemarken jeg...
Trodde egentlig ikke at det var andre enn jeg og vennene mine som så på japanske anime'er og drama-ting, helt til jeg ble med på noe som heter "a Long Expected Party" i Oslo i fjor. Da fant jeg ut at andelen var en heeel del større... Hihi.
::w00t:

T-chan

Post by T-chan » Mar 26th, '07, 16:00

Hei hei, alle dere! Ser ikke ut til at denne tråden er av de aller mest aktive, MEN! Det får vi bare fikse på, Kaja! *nikke* Yupps! Jeg er også fra Bø i Telemark, går i klassa til KajaR og ja... Og hvem var det som fikk deg til å se på J-drama....? Hvem var det? :P

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 26th, '07, 16:34

Yay! Det finnes flere nordmenn her! Så bra. :cheers:
Hei hei, forresten!
Last edited by notimeforfairytales on Mar 26th, '07, 21:43, edited 1 time in total.

T-chan

Post by T-chan » Mar 26th, '07, 16:40

Hei hei!! Og yupps, det er da noen nordmen her! Hai, hai!

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 26th, '07, 16:50

daisukides wrote:Visste ikke at det var andre nordmenn her før nå. Cool.
Planlegger å studere japansk ved UiO til høsten. Kanskje jeg møter noen
d-addicts der? Anyone?
Jeg har det på listen, men det er ikke førstevalget mitt, så vi får se hva som skjer! :) Uansett så høres det veldig moro ut!
Last edited by notimeforfairytales on Mar 26th, '07, 21:45, edited 1 time in total.

T-chan

Post by T-chan » Mar 26th, '07, 18:42

Jeg vil studere Japansk, for det lille jeg kan nå er ikke nok.. Meeeen... Først må jeg komme gjennom VG.... bleh...

KajaR

Post by KajaR » Mar 27th, '07, 19:58

Og hvem var det som fikk deg til å se på J-drama....? Hvem var det?
Jaada.. det var deg. Men du måtte ikke akkurat true meg til det da.
Jeg ville det selv såh! PAH!

Digger smileyene her, forresten. Det var endel morsomme :roll

SMILEY ATTACK! :party: :dance: :rofl: :doh: :fight: :sorry:

T-chan

Post by T-chan » Mar 27th, '07, 21:47

Sant nok! Det er bare jeg som føler at jeg pusher anime og j-dramaene på venninnene mine ;) Hehe!

Og jaaa! Digger de! :salut: Smiiiiileys!

Rarcoan

Post by Rarcoan » Mar 27th, '07, 23:33

Fint å se at det er andre norske folk som interesserer seg for J-drama og. :)

T-chan

Post by T-chan » Mar 28th, '07, 17:42

Yosh! Det ser ut som det ikke er så alt for mange her, men noen av oss er det her, vi bare gjemmer oss! :fear:

Meredeth

Post by Meredeth » Mar 28th, '07, 18:46

Wy, det er jo faktisk en del som er litt eldre her jo, har følt en god stund at jeg er den eldste av de jeg kjenner som ser på sånt, men er ikke alene :D

Hei Thea, meg kom meg inn... og kaja er her også, så morro da :wub: hehe :P

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 29th, '07, 10:40

Jeg er den eneste jeg kjenner som ser på asiatiske dramaserier! Vel, jeg har nesten klart å rekruttere lillesøsteren min også nå da! ;) Det er morsomt å se på alene, men det er enda morsommere å se sammen med noen andre.

Bare følte for å få det ut! ;)

T-chan

Post by T-chan » Mar 29th, '07, 18:57

Meredeth! Også kjent som miiiiin Ton-ton, sant? :thumright: Koselig at du kom og!

Og jaaaaa! Er kjempe koselig og se det sammen med noen! Så slutten på HYD2 med KajaR her om dagen, og det var så koselig! Så det første gangen alene, og det var litt stusselig og sitte ensom å gråte på rommet mitt!

KajaR

Post by KajaR » Mar 29th, '07, 19:21

Whoho! Tonjur kjemur duur hitur! :D

Det er super-dupert! Hahah, hva trenger du eldre til, når vi er så "gamle i sinnet"?
Ikke sant Thea?? ^^
:thumright: :shocked: :w000t: :party: :clap: :faint:

T-chan

Post by T-chan » Mar 29th, '07, 21:27

Ooooh yeah! Vi er så gamle i sinnet!

:cry: waaaah! Så på dagens episode av Sekai no Chuushin de.... waaaah! Den er så fin/trist!!!!

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 30th, '07, 16:27

Jeg kan ikke se på så triste serier jeg! Jeg blir helt ødelagt! XD

T-chan

Post by T-chan » Mar 30th, '07, 21:31

Da er du akkurat lik KajaR!! Hehe. Meeen! Om du ikke vil se triste, så er Kimi wa Petto, Sapuri og Nobuta og anbefale, men jeg regner med at du kanskje har sett i alle fall noen av de? ;)

Meredeth

Post by Meredeth » Mar 31st, '07, 07:34

Det er litt koselig å se ting alene også, så ferdig Yuuki i går, for var syk og hjemme:( men den var så utrolig trist, ssatt å gråt de siste 15 minuttene, den var forferdelig, men utrolig fin også, tror ikke jeg hadde blitt så revet med om jeg var med andre..

Men så også nest siste episode av Majo no Jouken, og det var fælt, må få tak i siste for ep 10 var bare ond, noen som har sett den her...

Og Josh Kaja, dere er så gamle i sinnet så, gamle nok for meg i hvertfall:P

Noen som kan anbefale noe annet det går ann å se i påsken eller? Stjeler litt fra deg på søndag jeg T-Chan :D

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 31st, '07, 15:44

T-chan wrote:Da er du akkurat lik KajaR!! Hehe. Meeen! Om du ikke vil se triste, så er Kimi wa Petto, Sapuri og Nobuta og anbefale, men jeg regner med at du kanskje har sett i alle fall noen av de? ;)
Jeg har sett dem, ja! Til og med Nobuta var kjempetrist i mine øyne! Tårene bare sprutet de siste 20 minuttene eller noe! Hoho! Men det var jo en fin slutt egentlig da!

T-chan

Post by T-chan » Mar 31st, '07, 17:38

Jaaaa! FINE FINE! Jeg så den mens jeg ventet på siste episodene av HYD2 og etter å ha sett ferdig Byakuyakou, så det var KJEMPE godt med en seire som ikke bare var kjærlighet! Men den er så søt! Det kom a tårer på slutten hos meg og! Og kan jeg bare si.... Jeg elsker Yamapi i Nobuta! Han er så flink!!

"Kon!" :thumright:

Kom bare på at jeg burde jo anbefale flere! Kurosagi, Dragon Zakura, Byakuyakou og Sekai no Chuushin de... De er fiiiine! Yupps! Har du noen å anbefale?

Tonjur! Du må få resten av S.O.S. Har sett den ferdig, men syns ikke den var sååå søt. Den var så forutsigbar på en måte! Menne! Du burde og få Sapuri og så kan du få litt Sekai no Chuushin de, om du vil ha det.

notimeforfairytales

Post by notimeforfairytales » Mar 31st, '07, 18:30

Yamapi er genial! Og både Kame og Horikita Maki gjorde en fantastisk jobb de også! Jeg tror kanskje Nobuta er mitt absolutte favorittdrama. Det står liksom mellom det og HYD, men jeg heller litt mot NWP for øyeblikket! Jeg vil også ha venner som Shuji og Akira! XD

Jeg har ikke sett Dragon Zakura enda, men den er på listen min! Må ha min Yamapi-dose! Hoho! Har igjen å se to episoder av Kurosagi først da!

Jeg har egentlig ikke sett så mange flere japanske dramaer enda. Inntil nylig har det liksom vært mer koreanske og taiwanske det har gått i! Så det er bare å anbefale i vei. Jeg har problemer med å bestemme meg for hva jeg skal se på! :whistling:

T-chan

Post by T-chan » Mar 31st, '07, 20:21

Hehe, og jeg som bare har sett Japanske! Brotsett fra Hana Kimi da. Så jeg er åpen til forslag om koreanske eller taiwanske!

Og jaa, det er mange morsomme og bra. Men Dragon Zakura er så... den er så annerledes liksom! Pluss at man (av en eller annen merkelig grunn) får lyst til å gjøre lekser :blink

Majo no Jouken er jo snål da, i alle fall det jeg har sett. Gokusen... er rar, og litt for mye moral iblant, meeeen! Gokusen en er med Hiroki Narimiya, Shun Oguri OG Jun Matsumoto, sååå.... det er mere "eye-candy" på en måte... Gokusen 2 er go det, for der er Jin Akanishi, Kame og Koike Teppei.

Hmm.... Er sikkert flere, meeeen... der er så mange! :goggle: Og man må jo se dem!

Meeen! Gleder meg som en unge til de seriene som kommer nå i april da! En med Yamapi, en med Jun og en med Matsuda Shota (han som spiller Nishkado i HYD)!! Må få sett alle tre! :D