Norwegian D-addicts

speak whatever language you like here.
notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Mar 31st, '07, 22:08

Hvis du skal se noen koreanske dramaer burde du først og fremst se noen av de seriene "alle" snakker om: My Girl (min favoritt.. hoho), Goong, Full House, Delightful Girl Choon-hyang, My Name is Kim Sam Soon, Fantasy Couple.. men jeg tror det er litt vanskelig å få tak i enkelte av de seriene p.g.a. alt det bråket med lisensiering og greier i Korea. Verdt et forsøk da. Koreanske dramaer fokuserer veldig på kjærlighet og sånn da.. og man kan da ikke klage på et kjærlighetsdrama i ny og ne! :wub:

Det samme gjelder forsåvidt taiwanske serier. It Started With a Kiss er veldig bra, og det samme er Prince Turns to Frog/The Prince who Turned into a Frog (det finnes mange varianter av navnet..). Jeg likte også The Magicians of Love veldig godt! Devil Beside You er også søt!

Jeg gleder meg som en liten unge til å se Yamapi i Proposal Daisakusen! Det skal bli gøy å se ham i et skikkelig kjærlighetsdrama! <3 Yamapi får for lite kjærlighet i seriene sine.. haha! Jeg tror nok jeg skal se det nye dramaet til Matsujun også. Det er Bambino, right?

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 07:40

Skal sjekke ut hva jeg finner! Har forresten hørt av naboen min at Devil beside you er bra. Hehe, og hun ser egentlig ikke på slike serier! Så det var litt gøy da!

Det er sant! For lite kjærlighet til Pi! Stakkars Pi, han trenger det her. Eller, han får jo litt kjærlighet it Stand Up!, meeeen... det tells liksom ikke helt!

Og ja, det er Bambino. Den ser litt rar ut, meeeen! Jun får det meste til å funke han. Oi! Når vi snakker om Jun! Gleder meg MASSE til Boku wa imotou no koi kommer! Animeen er litt sær, men den er fin og, om man ser bort i fra insest-greiene. Pluss at det er Jun! Og det hjelper en del!

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 1st, '07, 08:18

surprised someone posted this ^^
bor i norge men jeg er ikke norsk! ^^

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 1st, '07, 08:45

also surprised there are norwegian with no asian background who are following asian drama ....
i guess i always find it abit strange foreigners watching asian stuff instead of the other way, asians following western stuff ^^LOL

Does anyone in your family (natives) also watching this stuff ? ^^ *curious**

Internet is so great for asians abroad missing asian stuff and for asians who are born in foreign lands who are missing out on their cutlures!! ^^

Or else I will be bored to tears in norway ...

lol

BTW, anyone from Stavanger ?? While i was there with my follkehogskole, I had a unpleasant experience with the local teens *punks* ... i guess they were targeting on asian people, when they saw me walking away from the gas station, they started to ask me how much i cost ??! OMG! I couldn't get everything they said as they spoke with a dialect, and my norwegian isn't that great too, anyway i tried to ignore them but they just wouldn't let out, so i shouted back "I don't get what you said...etc etc", and gave them the middle finger! ^^! Normally, i'm quite pleasant but when i'm being pushed, I guess I would fight back too ... I wasn't so mad then, some of my school mates saw what was going on in a short distance, they got heated up and shouted across to them..lol....I guess where I'm from, I had never experienced this kind of discrimination in my life, so that was quite unpleasant. Afterwards, I became more mad and wished I had said more to them ... haha ...ahh the regrets...

Afterwards, I was pondering did i dress badly that day or it wouldn't matter at all, as they targeted me becos the color of my skin .... lol

I'm chinese from Singapore, a country with multi-races ...

*just wanted to share that** as i was wondering if other asians had this type of experience in norway ...

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 09:08

Well, KajaR is my second cousin, so if that counts, then yes, someone in my family watch Asian dramas. But other than that, not really. For me it started with buying Ranma 1/2 here in Norway and then I kept buying more manga and started to watch anime. I didn't start to watch J-dramas before recently! I just downloaded the whole HYD season 1 and fell in love with it. Also, I'm too fascinated of Japan for my own good... *sigh* Might be a bit pathetic too, but I can't help it.

Aaaw! Meany Stavanger-people! That sounds really "ick!". But no, I'm not from there and I haven't really been there either. I know a couple of nice people that lives there, but it doesn't seem like you ran into them!

Next time, let's throw pebbles at them!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 1st, '07, 09:43

haha, da så jeg endelig en norsk gruppe her. Jeg tenkte at jeg aldri skulle bruke forumet her før jeg så en norsk tråd her, og det jeg ser idag er en norsk tråd! Jaja, uansett, gleder meg til spring dramaene som kommer nå. Bambino, proposal daisakusen, hanayome to papa, tokkyu tanaka 3 go og Liar game er iallfall de jeg skal prøve å få med meg. Blr godt med en ny YamaPi serie!

Tenkte at jeg kunne skrive listen over ting jeg har sett så langt her:
1. 1 Litre of Tears 
2. Akihabara@DEEP
3. Attention Please
4. Attention Please SP
5. Beach Boys
6. Brother Beat
7. Densha Otoko
8. Densha Otoko SP – another finale SP
9. Densha Otoko Deluxe SP
10. Dragon Zakura
11. Kisarazu cat’s Eye
12. Gachibaka
13. Ganbatte Ikimasshoi
14. Gokusen
15. Gokusen 2
16. GTO live action
17. Hana Yori Dango
18. Hana Yori Dango 2
19. Himitsu no Hanazono
20. H2~Kimi to Itahibi
21. Ikebukuro West Gate Park
22. Jitensha shonen ki (Kanjani8 Special)
23. Kanjani8 Winter Break Special - Kemarishi
24. Kurosagi
25. Lunch Queen
26. My Boss My hero
27. Nobuta wo Produce
28. Orange Days
29. Sapuri
30. Stand Up!
31. Taiyou noUta
32. Tatta hitotsu no koi
33. Tiger and Dragon
34. Tokyo Tower

34 serier så langt og still counting. De jeg må få sett før spring dramaene kommer nå er Ace wo Nerae, Shimokita Glory Days og Byakkotai. Håper også Haikei, Chichiuesama snart får sine subs ferdig, mangler 2-3 eps.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 1st, '07, 12:21

Whoa, du har sett mange serier, patkje! Noen favoritter?


Chidori-chan: Sounds like you had a run-in with some pretty unpleasant people. Some punks can be so immature, so it's hard to tell if they were being rude to you because of the color of your skin, or if they were just targeting a lone girl (being that their caveman minds suddenly thought: "OH! GIRL! Have-to-make-contact-one-way-or-another!). I can assure you that most Norwegians wouldn't say stuff like that, but I guess you can find bad apples everywhere!

I got into Asian dramas because of manga and anime. Read the Hana Yori Dango manga, saw the anime.. found out there was a live action, watched it and loved it! So I started checking out more and more dramas! My little sister and my mother also like Asian dramas now! Yay!

T-chan: Jeg gleder meg på et merkelig vis til å se Jun som kokk. Hoho! Da kan man liksom lukke øynene og forestille seg hvordan han ville sett ut hjemme på kjøkkenet! (fangirl much?) Boku wa Imouto ni Koi wo Suru skal bli interessant å se den også. Jeg husker jeg ble litt småsjokkert da jeg så OVA'en. Men siden Jun spiller i den må det vel funke på et vis!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 1st, '07, 15:05

Jaja, det er jo alltid noen favoritter. Men egentlig så digger jeg på en måte alle de jeg har sett:P Men noen av favorittene er vel H2, HYD, Nobuta...., Kisarazu Cat's Eye, Ikebukuro West Gate Park , My boss My hero, Stand Up. GTO er vel også en favoritt, min første jdrama og Takashi Sorimachi er drit kul som vanlig.

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 22:02

patkje: Ooooi! Du har sett mange! Men det er bra! Hehe ;) Og! Byakuyakou er bra! Syns jeg da, og om du liker det vil jeg anbefale Sekai no Chuushin de, som er med samme skuespillerene. Den baseres på boka Socrates in Love, som og er en manga nå. Den er kjempe søøøøt!

notimeforfairytales: Jaaa! Kokke-Jun! Blir gøy, meeeen.... Tror ikke helt det kommer til å toppe Momo.. Jeg vil ha MOMO!!!! *kremt* Bare så det var sagt liksom! Meeen! Han er så skjønn som Momo, at ja! Søte søte!


Og! Siden vi var inne på det med serier, tenkte jeg skulle skrive de jeg har sett og ;)

Byakkotai
Byakuyakou
Crying out love, in the center of the world (Sekai no Chuushin de)
Dragon Zakura
Gokusen
Gokusen 2
Hana Kimi
Hana Yori Dango
Hana Yori Dango Returns
Kimi wa Petto
Kurosagi
Majo no Jouken
Nobuta wa Produce
Sapuri
Satomi Hakkenden
Sore wa totsuzen arashi no you ni
Stand up!
Strawberry on the Shortcake
Tatta hitotsu no Koi

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 1st, '07, 22:13

Siden det er oppramsing på gang tenkte jeg at jeg også skulle bidra med noe! Jeg har litt av hvert her da.. både japanske, koreanske og taiwanske! En herlig blanding.

- Bad Family
- Byakkotai
- Delightful Girl Choon-hyang
- Devil Beside You
- Fantasy Couple
- Full House
- Gokusen
- Gokusen 2
- Goong
- Goong S
- Green Forest, My Home
- Hana Kimi
- Hana Yori Dango
- Hana Yori Dango 2
- It Started With a Kiss
- Kimi wa Petto
- Kurosagi
- Love Contract
- Mars
- Meteor Garden
- My Girl
- My Name is Kim Sam Soon
- Nobuta wo Produce
- Prince Turns to Frog
- Smiling Pasta
- Tatta Hitotsu no Koi
- The Magicians of Love

T-chan: Jeg vil ha Kurosaki, jeg.. hoho! (Yamapi var SÅ hot i Kurosagi..) Jeg har en thing for hele den "dark and tortured"-greia hans! Twisted! :lol
Last edited by notimeforfairytales on Apr 3rd, '07, 16:46, edited 2 times in total.

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 22:29

Oooh! Han var hot da! *sikle* Pluss kjempe søøøøt! Flinke, flinke Pi. Likte spesiellt den scenen der han sitter og snakker med katten sin! Det var bare så utrolig snååååålt! *kremt* Ja! Fordi! Han er så søt! Han var søt i Nobuta og da... Kommer aldri til å komme over første scenen hans når han "flapper" med armene eller den scenen like etter at han er blitt jaget of the truth man... Da er han søt da!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 1st, '07, 22:33

har dermed avsluttet Shimokita Glory Days, en grei serie med 12 episoder som hver varer i 28 min. Historien minner litt om Love Hina. En ronin(ikke sånn samurai ronin) som bor sammen med masse jenter og studerer for å komme inn på et universitet. Serien har 18 års aldergrense:P
Har nå begynt på Ace wo Nerae med Ueto Aya bl.a.

Uff, harddisken er rimelig full etterhvert, skulle ønske at noen kunne konvertere filen slik at de ble mindre og fått de hardsubbet slik at de tok mindre plass. Har hele 175gb med drama! Tenk at det skal bli mer! uff!
Last edited by patkje on Apr 1st, '07, 22:48, edited 2 times in total.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 1st, '07, 22:39

T-chan wrote:Oooh! Han var hot da! *sikle* Pluss kjempe søøøøt! Flinke, flinke Pi. Likte spesiellt den scenen der han sitter og snakker med katten sin! Det var bare så utrolig snååååålt! *kremt* Ja! Fordi! Han er så søt! Han var søt i Nobuta og da... Kommer aldri til å komme over første scenen hans når han "flapper" med armene eller den scenen like etter at han er blitt jaget of the truth man... Da er han søt da!
Ja, den scenen der han skjønner at han liker Nobuta! Haha! Så søt! Jeg liker også når han prøver å kaste videoen til Shuji i søppelkassen, og Nobuta tar ham på fersk gjerning. Han er så søt når han klapser hånden sin! Haha! Yamapi = love!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 22:41

Sant sant! Det er en bra scene. Meeen.... Så er hele Nobuta bra da!!! Den er så fiiiiin! Også er det kjempe deilig med en som ikke bare er romantisk! (Pluss Pi-powah da!)

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 1st, '07, 22:43

jaja, Nobuta er helt klart en av de fineste dramaene som er laget. Den har alt på en måte. Digger også Akira sin "kon" greie!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 22:45

Ja! KON! Bwahaha, må bare nevne det; "Kon!" har nå blitt en daglig vane å si for meg og ei venninne. Hun har ikke sett Nobuta da, så ikke så gøy for henne, meeen... Det er kjempe gøy for meg! Er og fan av "Ping pong!" og "Bang!" fra Kurosagi.

Har og kjempe lyst til å lese boka bak NwP!! Aner ikke om den er blitt oversatt, meeen... har skikkelig lyst og lese den! Den virker kjempe søt!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 1st, '07, 22:45

Mhm, Nobuta er mitt favorittdrama! Og Akiras "kon" er genial! Det var liksom så spesielt å se på den serien, for den fikk meg til å både le og gråte om hverandre. Jeg levde meg helt inn! Haha! Moren min og søsteren min så bare rart på meg der jeg satt. Jeg kan ikke noe for at jeg er emosjonell av meg! XD

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 1st, '07, 22:46

T-chan wrote: Har og kjempe lyst til å lese boka bak NwP!! Aner ikke om den er blitt oversatt, meeen... har skikkelig lyst og lese den! Den virker kjempe søt!
Jeg har lyst til å lese den jeg også. Tror ikke den er oversatt, dessverre. Men det hadde sikkert vært litt rart også. Jeg mener.. Nobuta er en overvektig gutt? Jeg vet ikke om jeg klarer å se det for meg!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 1st, '07, 22:48

Kjenner til den følelsen ja! Søstra mi kom inn da jeg satt og så siste episode av Byakuyakou! Det var flaut. Er bare glad de ikke så meg da jeg så Yuuki. Satt heldigvis alene på rommet mitt og var syk da jeg så den, for fy f!! Har ikke grini av en film på den måten på lenge! Hiksta høyt!

Meeen! Skal legge meg nå jeg, snakkes senere! *vinke* Bye bye, jaa ne!

KajaR
Posts: 11
Joined: Mar 25th, '07, 14:35
Location: Norway

Post by KajaR » Apr 1st, '07, 22:49

T-chan: Uhm. Aren't we third cousins? :blink Or am I totally lost here...? :unsure:

Chidori-chan: It sounds like a terrible experience, but you must've met the worst norwegians, 'cause I could not think of anyone who would do that. Stupid boys.

But this reminds me of something that happend to my ex-boyfriend, Jostein (He's originally from Korea):
Last year, when he and his old class (T-chan was in this class), went on a school-trip to Iceland, a danish class was staying at the same hotel as them. One day, several danes were walking outside or something, Jostein and his friends were also there. Suddenly, the danes yelled at him: " Jævla svarting", wich means almost the same as "bloody black-boy" (not quite the exact translation, but I'm sure everyone understands me). Then Jostein yelled back: "I'm not black, I'm yellow!" :lol

Ha-ha, I bet you could imagine those danes being very stunned! :thumleft: :rofl:
Jostein also made a song about them. Quite amusing song actually.
:P

KajaR
Posts: 11
Joined: Mar 25th, '07, 14:35
Location: Norway

Post by KajaR » Apr 1st, '07, 22:57

Håhåhå! Nå har det blitt skrivd mye her! Så bra :)
Men jeg klarer ikke alltid å følge med da.
Tror ikke helt det kommer til å toppe Momo.. Jeg vil ha MOMO!!!! *kremt* Bare så det var sagt liksom! Meeen! Han er så skjønn som Momo, at ja! Søte søte!
T-chan: Vi må lage MOMOFANCLUB! :mrgreen: Han er den nusseligst, nydeligste i hele verden! *klemme Momo*
Jeg er ikke het med her, men er det slik at Jun skal spille kokk et sted? Henn og når? ^^

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 1st, '07, 23:02

KajaR wrote: Jeg er ikke het med her, men er det slik at Jun skal spille kokk et sted? Henn og når? ^^
Jun skal spille kokk i serien Bambino som starter18. April (min bursdag^^)!

KajaR
Posts: 11
Joined: Mar 25th, '07, 14:35
Location: Norway

Post by KajaR » Apr 1st, '07, 23:21

Åjaa. Stemmer det. Thea sa det til meg ehr om dagen, når jeg tenker meg om...

Hihi, gleder meg!

April er den beste måneden! Jeg har bursdag 17 april :P
Da kommer Tolkiens nye bok ut på engelsk, så da har jeg masse å glede meg til! Bååde Bambino ooog ny bok :D

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 2nd, '07, 10:55

KajaR wrote:Håhåhå! Nå har det blitt skrivd mye her! Så bra :)
Ja, det ble plutselig litt mer livlig! Og bra er det! :thumright:

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 2nd, '07, 15:44

Foooo! Norsk-POWAH!!! Vi har faktisk hele 7 sider nå! Når det blir ti får vi feire og putte det inn i signaturene våre syns jeg ;)

Og jaaa, var gøy når Jostein lagde Danske-sang.... Hehe. Den baserte seg vel mest på danske ord som han hadde hørt. Og de danskene så skikkelig rare ut når Jostein svarte! Haha, det var tider det ;)

Er også enig i det med MOMO fanclub. Kanskje jeg må lage et banner til det? Så kan vi ha det i signaturen vår? Bare et smalt et da, for da kan jeg jo lage flere og ha der ;)

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 14:56

Haha, ja! Da må vi vel bare jobbe litt for å få sideantallet opp til ti, da! Heia Norge, liksom! :lol

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 15:45

hehe, sideantallet går fort opp til ti nå som det snart kommer nye serier!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 15:50

Ja, det stemmer jo forsåvidt! Det er fremdeles noen uker igjen til det hele braker løs da! Men det er definitivt verdt å vente på! Hurra for nye serier!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 15:52

Ja, det er jo forsåvidt det, men mens vi venter så kan vi jo se ferdig andre serier!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 15:54

Jeg bruker ventetiden på å se litt flere koreanske serier (i tillegg til noen japanske jeg ikke har sett ferdig enda da..). Jeg føler at jeg har forsømt de koreanske i det siste.

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 15:58

Eyh viste ikke at norge var så godt represntert her inne ^^

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 15:59

Heisann til deg også!
Vel, godt og godt reptresentert, men det er nå noen her iallfall.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 16:00

Hei og velkommen!

Vi blir stadig flere nordmenn her inne! Flotte greier!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 16:00

Hmm, jeg vet om en annen fyr som ser på drama, men jeg tror ikke han har registrert seg på forumet. Skal se om han får gjort det!

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 16:03

Her er det jeg har sett:
Hanayome wa yakudoshi
Anego
Unfair
Attention please
Gachibaka
Kurosagi
Engimono 20 car radiogaowaraba

Kan anbefale alle. Unfair passer jo spesielt godt i disse påsketider. ^^

Forresten noe flere som driver og lærer seg japansk her? Hadde vert kult å hatt noen å snakket med når jeg blir litt bedre. For øvelsens skyld.

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 16:11

Ja, jeg går på japansk kurs for tiden ^^ Skal kanskje til Japan i sommer også^^

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 16:13

Jeg lærer meg litt på egenhånd innimellom. Har planer om å begynne på japanskkurs om ikke så alt for lenge da! Har en venninne som går på det, og hun sier det er veldig moro. :-)

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 16:16

Jeg bruker et program jeg fant på tpb, som heter Rosetta stone. Er kjempe enkelt krever ikke mye insats ingen pugging og sånt bare åt rykke på bilder^^
Hvor er det kurs i bergen?

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 16:20

Det er gjennom friundervisningen jeg tar japansk kurs. De har vel en hjemmeside hvis du søker på google. Jeg holder på med japansk trinn 2 og det er vel 3-4 ganger igjen, så er det ferdig. Skal du melde deg på, så må du gjøre det etter sommeren eller noe, siden alle kurs nærmer seg slutten.

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 16:31

Vi får nå se hvor lant jeg kommer meg med Rosetta stone. Men man lærer sikkert mye mer av å gå på kurs.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 16:35

Det som sikkert er greit med å gå på kurs er jo at det er andre kursdeltakere du kan øve sammen med og sånn! Må være litt praktisk i lengden.

Å, nå fikk jeg skikkelig lyst til å lære litt mer japansk. Hmm.. jeg får ty til gratis onlineleksjoner så lenge! Hoho!

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 16:44

@ notimeforfairytales

Var inne å så på myspacet ditt. leste ene bloggen din. Så du har ikke noe liv huh?
da kan du få lov å hjelpe meg med mitt space viss du vill. Haddde vert greit å fått lit orden på det etterhvert.
Last edited by Akidon on Apr 3rd, '07, 18:18, edited 1 time in total.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 16:53

Nei, det har gått litt nedover med mitt sosiale liv etter jeg var ferdig på folkehøgskolen i fjor, gitt. De fleste vennene mine har flyttet for å gå på diverse skoler rundt om i landet, og de som er igjen jobber stort sett hver dag, så det er ikke så mye å finne på store deler av dagen. Hurra for dramaer, sier nå bare jeg. :lol

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 3rd, '07, 20:00

AHAHAH.. sist gang jeg var inne på denne tråden så var det 4 sider.. nå har det plutselig blitt 8 sider på en uke, nice..

har vært inne på d-addicts hver dag siden august, men registrerte meg først nå.. tenkte det ikke var vits siden ingen posta i den norske tråden uansett, men nå poster folk som madmen.. er en bekjent av patkje på en måte.. driver å swapper anbefalinger etc.. tror jeg har sett ferdig ca 50 dramas nå og har vært innom 60.. kun 2 dramas utenfor the japanese stuff: goong s og my mvp valentine.. er ikke noe fan av kinesiske dramaer.. virker så billig.. dårlig kamera, skuespill og kulisser... koreanske dramaer er forsåvidt greie, bortsett fra at koreanere er mindre underholdende enn japanere i mine øyne.. for seriøse, med untak av noen folk..

mine favorittserier er kisarazu cats eye, hanadan seff, iwgp, my boss my hero, stand up og yankee bokou ni kaeru... egentlig litt vanskelig å si noen favoritter siden jeg har sett så latterlig mange kule..

favoritt act0rz: oguri shun og yamada takayuki

how bout ya'll?

_Toki_
Posts: 7
Joined: Dec 3rd, '06, 15:58
Location: Norway
Contact:

Post by _Toki_ » Apr 3rd, '07, 20:04

meg og, meg og!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 20:15

Ja, det har blitt mer aktivitet her de siste dagene. Og bra er det! :)

Forøvrig så er noen av mine favorittdramaer Nobuta wo Produce, Hana Yori Dango, Kurosagi, Tatta Hitotsu no Koi, My Girl, Delightful Girl Chun-hyang, It Started With a Kiss.. ja, jeg har egentlig mange jeg liker jeg da. Det er vanskelig å velge.

Samme med favorittskuespillere. Jeg er veldig glad i Yamashita Tomohisa, Kamenashi Kazuya og Matsumoto Jun. Og nei, det er ikke bare crazy fangirl talk! Ellers synes jeg Horikita Maki vanligvis gjør en god jobb. Også er det jo noen koreanere da.. Lee Dong Wook, Lee Da Hae, Jae Hee, Han Chae Young, Hyun Bin... the list goes on!

Wohoo, vi er oppe i hele ni sider nå! Bare en side igjen nå, T-chan! :mrgreen:

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 3rd, '07, 20:24

sett goong s eller, notimeforfairytales? se7en tar av...

Spectr0
Posts: 45
Joined: Apr 27th, '06, 16:29
Location: Norway

Post by Spectr0 » Apr 3rd, '07, 20:33

Husker ikke om jeg har posta her inne eller ikke, men her er jeg iallfall. Så nettopp ferdig "Let's Go To School Sang-doo", litt skuffa over slutten, men ellers en moro serie. Har gått mye i K-drama i det siste, koreanere spiller mye bedre enn japanere i dramaer imo. Men siden det begynner å bli et par måneder siden jeg sist besøkte J-drama vurderer jeg å titte litt på "Taiyou no Uta" eller "Tatta Hitotsu no Koi", stort sett lastet ned pga. tilgjengelighet i 720p.

Jeg studerer også japansk, men kan ikke delta i kurs e.l. pga. førstegangstjeneste, men Genki-boka mi og god kontakt med andre som studerer hjelper!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 21:00

Sakuranantogay wrote:sett goong s eller, notimeforfairytales? se7en tar av...
Ja, jeg har sett de første 16 episodene. Har fremdeles til gode å se de fire siste! Man kan se at Se7en spiller bedre nå enn det han gjorde i starten av serien. Det er litt festlig!

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 3rd, '07, 21:14

fan av se7en som artist eller?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 21:16

Ikke noe særlig, nei. Har egentlig ikke hørt så mye av ham, så jeg kan vel forsåvidt ikke si så mye om det. :lol

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 3rd, '07, 21:39

Jeg er fan ihvertfall.. sjekk ut sangen hans, Hikari.. rnb type.. :D :D

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 21:43

Noen flere som driver å se på Unfair nå i påsken da?

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 22:24

Nei, jeg har så mye jeg ellers skal få sett. Ble ferdig med Ace wo Nerae idag. Kul serie der du får mye for hver episode.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 3rd, '07, 22:31

Samme her. Jeg laster ned flere serier enn jeg faktisk har tid til å se. Nå må jeg stoppe, før jeg går tom for plass! :lol

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 3rd, '07, 22:42

Ja, det er utrolig kjedelig å måtte gå tom for plass ja. Jeg har ikke lyst å slette noen heller. Brenner jeg de ut på DVD risikerer jeg å miste noen av filene, noe som har hendt en gang. Heldigvis kunne jeg fortsatt laste ned serien greit nok.

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 3rd, '07, 23:07

Jeg pleier bare å se en serie om gangen.. Laster ned nye når jeg går tom for gamle. Men faen er mye å ta av... Har mye å gjøre på fremover. Skal prøve Ace wo Nerae når jeg er ferdig med Unfair. Ueto Aya er jo hawt. Er det litt samme stilen som Attention plz eller mer alvorlig?

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 07:58

Hmmm, notimeforfairytales du skrev at du hadde sett it started with a kiss, hvordan er den? fant en avatar fra den og de ser så søte ut begge to!
Noen som har sett Majo no Jouken her?
Sitter og lurere på hvilken serie jeg skal begynne å se på, men er så mange å velge mellom, noen som anbefaler noen litt utenom det vanlige?

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 4th, '07, 08:19

Akidon wrote:Er det litt samme stilen som Attention plz eller mer alvorlig?
Nææ, det er vel ikke akkurat samme stil som attention please, men den anbefales!

jangsungchul
Posts: 2
Joined: Mar 23rd, '06, 22:47
Location: Oslo, Norway

Så hva skal denne Norske delen bidra med

Post by jangsungchul » Apr 4th, '07, 08:33

Så har vi stadfestet at det er en del norsk på denne siten, så...Noe konstruktivt.???

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 11:25

Meredeth wrote:Hmmm, notimeforfairytales du skrev at du hadde sett it started with a kiss, hvordan er den? fant en avatar fra den og de ser så søte ut begge to!
Jeg synes det var en veldig søt serie! Taiwanske serier er litt annerledes enn japanske.. det er litt mer overdrivelse og sånn, men i ISWaK gjør det ikke så mye. Det er en ganske lang serie også (mener å huske det er totalt 30 episoder), så da har man en del å se på. Det er nå i alle fall en av de bedre taiwanske/kinesiske jeg har sett, og anbefales på det sterkeste! :-)

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 4th, '07, 11:43

@patkje
Hvor finner du Ace wo Nerae. fant bare 1 episode på d-addicts.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 11:59

Akidon wrote:@patkje
Hvor finner du Ace wo Nerae. fant bare 1 episode på d-addicts.
De har episode 1-9 i en batch her på d-addicts! :)

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 12:00

Jøss, så mange ja, det blir mye å komme seg igjennom, men hvis den er bra prøver jeg den, litt morro med noe som ikke er japansk for en gangs skyld :D
Ligger den ute her på d-addicts eller må jeg finne den et annet sted`?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 12:04

Den ligger ute på d-addicts! :-)

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 4th, '07, 12:05

Eg fant eg fant... Tror jeg må skjekke synet mitt hehe

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 13:44

Yay, så bra, da forsyner jeg meg når jeg kommer hjem fra jobb, isj har vært mange slitsomme påsketurister her i dag.. Vil hjem og slappe av..Se på ting, og ri en tur i sola:D
Noen som gjør noe kult i påska da? utenom å se på ting :P

Satt og kikka litt og Jin er jo faktisk i Gokusen 2, kan skje jeg skal se den da..

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 13:51

Hmm, har du sett den japanske versjonen av ISWaK, den lå sammen med den taiwanske versjonen, er det stor forskjell tro?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 19:09

Jeg har ikke sett den japanske versjonen enda. Den er litt eldre, og mye, mye kortere, så vidt jeg vet. Men begge er kanskje verdt et forsøk. Men den taiwanske er verdt å se på. Tro meg, en viss scene i regnet et stykke ut i serien er noe av det søteste jeg har sett i et drama hele mitt liv! :wub: Det gjør kanskje ikke noe at Joe Cheng er skikkelig heit som Zhi Shu heller.. haha!

Jeg har ingen store planer for påsken så langt. Så det blir vel en del tv-titting med venner og sånn, tenker jeg!

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 19:17

Har satt ep 1 til nedlasting, det går skikkelig tregt for tiden så tar bare sjansen på og ta en av gangen, bedre å ha noe enn å vente i en evighet :P

Nå gleder jeg meg skikkelig da, fant bilder av han og han er jo utrolig deilig jo :D

Men tv-titting er bra, hadde planlagt overnattingstur med hest jeg da men på tur i dag datt skoen av så blææ, da blir det ikke noe av det :cry: ... så tv og data her komemr jeg :lol

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 19:25

Ja, jeg mener å huske det gikk skikkelig tregt når jeg lastet den ned før jul en gang også! Men det var verdt ventetiden, så det gikk fint! Hehe! Joe Cheng er liksom ikke sånn kjempedeilig i begynnelsen av serien, men mot slutten er han (med fare for å høres ut som en besatt fangirl) til å dø for! Med det småkrøllete håret.. yummy! *simple minded*

Overnattingstur med hest høres koselig ut. Det er få ting som er koseligere enn å ri på langtur i skog og mark! Synd med skoen, men det kommer sikkert flere sjanser! :-)

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 19:31

Går utrolig mye saktere enn jeg hadde forventet, står at den er ferdig om 107 dager :crazy: jess da...

Ikke noen fare ved å være fangirl da, har unngått det hele livet, alltid holdt meg litt unna det å forelske seg i en filmstjerne, men det er alt for mange pene japanske gutter så klarte ikke å la være lenger, miå se og samle bilder :P

Har du noen favoritt skuespiller da?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 4th, '07, 19:39

Hvis vi snakker japanske: Yamashita Tomohisa (YAMAPI <3) og Kamenashi Kazuya. Og litt Matsumoto Jun også! Pluss at jeg synes Horikita Maki er ganske flink, til tross for at mange synes hun er litt endimensjonal.

Hva med deg?

Jeg var fangirl da jeg var yngre. Det gikk mye i boyband, for å si det sånn. Det er en mørk tid av min fortid! Hoho! Men gøy var det jo, da. :lol

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 4th, '07, 19:49

Tenkte sånn generelt, av alle du har sett... Kazuya er bare utrolig flink da, får ikke sagt det nok ganger at han er utrloig flink i Yuuki :D Er enig der, han er en av de beste, og selvfølgelig Matsumoto Jun da, han var i den første live actionen jeg så :-)

Liker også Hideaki Takizawa veldig godt<3 mer enn det faktisk:P

Nope har aldri vært fangirl så må ta det igjen nå:P hehe, neida, men når jeg fant ut at jeg liker japanske gutter veldig godt klarte jeg ikke å la være å digge dem litt..

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 5th, '07, 01:58

for mye fangirling her! :P noen fanboiz her eller?
Jeg er ekte ueto aya og toda erika fanboixXx! :lol

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests